Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

sverrips

Re: Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Bericht door sverrips »

Toch zie ik heel erg weinig streaming websites die echt serieus zijn. Serieus in de zin van een zakelijke website, contact gegevens op de website, KVK op de website. Geen kermis website en sommigen lijken een centova of een everest cast pakket af te sluiten en wordt er met soms massaal 1 server gewerkt. Pas geleden had ik er eentje gevonden die voor 15 euro 1000 slots aanbiedt. Dat kun je dus niet serieus noemen als het ook unlimited dataverkeer is. Streaming kost geld, een goede streamer prop z'n server niet helemaal vol en reken uit wat de bandbreedte kan hebben. Verdeelt de streamklanten over meerdere servers.
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

sverrips schreef: 18 jul 2020 23:03 Toch zie ik heel erg weinig streaming websites die echt serieus zijn. Serieus in de zin van een zakelijke website, contact gegevens op de website, KVK op de website. Geen kermis website en sommigen lijken een centova of een everest cast pakket af te sluiten en wordt er met soms massaal 1 server gewerkt. Pas geleden had ik er eentje gevonden die voor 15 euro 1000 slots aanbiedt. Dat kun je dus niet serieus noemen als het ook unlimited dataverkeer is. Streaming kost geld, een goede streamer prop z'n server niet helemaal vol en reken uit wat de bandbreedte kan hebben. Verdeelt de streamklanten over meerdere servers.
Ik host nu zelf shoutcast/icecast op basis van Azuracast (gratis) op een vps van een tientje per maand met unlimited data en 260Gbit/s uplink.

Nog nooit zo fijn gestreamt en dat gewoon over poort 80 en SSL
sverrips

Bericht door sverrips »

Meeste servers voor een tientje hebben niet zo'n hoge uplink, maar als je hem hebt, dan kan dat en is 1000 slots ook haalbaar !
dannybonte

Bericht door dannybonte »

Sinds 2012 maken we gebruik van Stream24 (https://www.stream24.com/nl/?page=home). Niet de goedkoopste, wel een van de beste.

Danny van Radio 68 (https://www.radio68.be)
Speedl9

Bericht door Speedl9 »

Ahoi,

Ik zoek nog een betrouwbare radioserver (host).

Ik heb er momenteel een, maar door bepaalde omstandigheden erger ik mij dood aan de huidige situatie.
sverrips

Bericht door sverrips »

Speedl9 schreef: 17 sep 2020 19:57 Ahoi,

Ik zoek nog een betrouwbare radioserver (host).

Ik heb er momenteel een, maar door bepaalde omstandigheden erger ik mij dood aan de huidige situatie.
Kijk eens naar https://live-streams.nl als je kwaliteit wil en niet teveel wilt betalen. Als dat te duur is, kan je ook kijken naar https://www.radio-streams.net/ Allebei van dezelfde eigenaar, alleen bij de eerste heb je hoge kwaliteit servers en de laatste is wat inleveren op kwaliteit. Op de laatste server zitten ook meer mensen, dan op de eerste.
density1

Bericht door density1 »

Bestaan er streamproviders waar je een prive stream kunt afnemen voor eigen gebruik en die niet terug te vinden is op de bekende website directory's zoals Shoutcast/Icecast en internet-radio.com? Het liefst dan een streamprovider waar je een autoDJ functie bij hebt en je dus de files overbrengt naar hun server zodat je geen eigen PC hoeft te laten draaien.
remco_k

Bericht door remco_k »

Bij SHOUTcast kan je je stream zelf op 'private' zetten, wat ervoor zorgt dat ie niet wordt geindexeerd door de bekende website directory's zoals die van SHOUTcast. Dat kan vast ook bij ICEcast. Ligt verder niet aan functionaliteit van de streamprovider, dus dit kan in theorie overal.

Maar; let op. Het instellen op private is geen garantie dat niemand hem indexeerd. Je stream is namelijk (uiteraard, altijd) gewoon te vinden op een bepaalde URL. Een willekeurige andere partij die uit zichzelf je stream dan toch indexeerd, kan jij of je provider niets aan veranderen of garantie geven dat dat niet gebeurd.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
density1

Bericht door density1 »

Maar dat gaat dan niet zo snel toch. Dan moet je er echt op zoeken, dat lijkt me onbegonnen werk om te doen.
remco_k

Bericht door remco_k »

density1 schreef: 01 okt 2021 12:38 Maar dat gaat dan niet zo snel toch. Dan moet je er echt op zoeken, dat lijkt me onbegonnen werk om te doen.
Dat is een misvatting. Er zijn meerdere (10-tallen, wellicht 100-en) partijen die het grote boze internet constant geautomatiseerd 'scrapen' met hoge snelheid.
Dat varieert van zoeken naar gepubliceerde plaatjes en muziek (ivm auteursrechten schendingen bijvoorbeeld) maar er zijn ook partijen die actief scrapen naar streams. Als jij een stream onder brengt bij een streamhoster, dan is je URL per definitie soort van voorspelbaar (want het is de buurman van een andere stream die wél public is en wordt geïndexeerd) en dus als iemand zoekt met dat specifieke doel, zal ie hem vinden. Binnen een dag.

Nu komt het mooie: als jij je stream zelf gaat hosten (thuis, of op een eigen server ergens in een datacenter) dan is je URL niet voorspelbaar. Hij is nog wel vindbaar, maar de kans daarop is dan wél heel klein.
Edit: voordeel van zelf hosten is ook dat je toegang van buitenaf helemaal dicht kan timmeren, daarmee wordt je stream helemaal ontoegankelijk.
Dat kan trouwens ook met SHOUTcast bij een willekeurige provider, je kan deze op IP afschermen - alleen je eigen IP adres(sen) toestaan.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
density1

Bericht door density1 »

Dan heeft het niet zoveel zin en houdt het op. Ik ga het niet zelf hosten. Er zijn toch ook mogelijkheden zoals b.v. bij Spotify kan om eigen muziek te synchroniseren op diverse apparaten. Heb dat wel eens geprobeerd maar gaat niet echt vlekkeloos en niet in sync. Weet niet wat voor andere mogelijkheden er nog zijn.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

remco_k schreef: 01 okt 2021 12:37 Bij SHOUTcast kan je je stream zelf op 'private' zetten, wat ervoor zorgt dat ie niet wordt geindexeerd door de bekende website directory's zoals die van SHOUTcast. Dat kan vast ook bij ICEcast. Ligt verder niet aan functionaliteit van de streamprovider, dus dit kan in theorie overal.

Maar; let op. Het instellen op private is geen garantie dat niemand hem indexeerd. Je stream is namelijk (uiteraard, altijd) gewoon te vinden op een bepaalde URL. Een willekeurige andere partij die uit zichzelf je stream dan toch indexeerd, kan jij of je provider niets aan veranderen of garantie geven dat dat niet gebeurd.
ja het kan wel zelf een stream op je pc zetten met eigen software (bijvoorbeeld Butt Streaming software en dan hide ip of zo gebruiken trouwens als het een prive stream is waarom dan een via een bedrijf inkopen gewoon zelf doen......
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

density1 schreef: 01 okt 2021 12:29 Bestaan er streamproviders waar je een prive stream kunt afnemen voor eigen gebruik en die niet terug te vinden is op de bekende website directory's zoals Shoutcast/Icecast en internet-radio.com? Het liefst dan een streamprovider waar je een autoDJ functie bij hebt en je dus de files overbrengt naar hun server zodat je geen eigen PC hoeft te laten draaien.
Bedoel je met 'privé' dat je zelf de enige luisteraar bent?

De simpelste en goedkoopste oplossing lijkt mij: toch thuis een pc met playout, processing, BUTT (of iets anders) en Icecast neerzetten.
De stream is dan op je lokale netwerk te beluisteren.

Wil je ook 'buiten' kunnen luisteren? Dan gebruik je een VPN en is je smartphone onderdeel van het lokale netwerk en kun je dus overal luisteren.
VPN is in aardig wat routers ingebouwd.

Maar het kan natuurlijk ook dat je gewoon geen pc wilt laten draaien. Dan is dit geen oplossing.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 01 okt 2021 12:29 Bestaan er streamproviders waar je een prive stream kunt afnemen voor eigen gebruik en die niet terug te vinden is op de bekende website directory's zoals Shoutcast/Icecast en internet-radio.com? Het liefst dan een streamprovider waar je een autoDJ functie bij hebt en je dus de files overbrengt naar hun server zodat je geen eigen PC hoeft te laten draaien.
Stream afschermen met een .htaccess wachtwoord beveiliging.
density1

Bericht door density1 »

Zwarte Stoomboot schreef: 03 nov 2021 11:28
Bedoel je met 'privé' dat je zelf de enige luisteraar bent?

Ik als enige luisteraar en ook onderweg. Een eigen PC laten draaien is geen optie. Toch zou je dat als streamprovider eigenlijk mogelijk moeten kunnen maken, 'ieder zijn eigen radio station'. En nee Spotify en dergelijke zijn geen optie. Ben wel bezig met cloud streaming, dat is ook nog een mogelijkheid.
Plaats reactie