Wat zijn de beste radio items ooit?
Moderator: admin6
Wat zijn de beste radio items ooit?
Welke radio items vind jij de beste / leukste ooit. Vroeger en nu.
Ik vond bijvoorbeeld altijd "Kruip in de huid van" in de Avondspits van Frits Spits een hele creatief item.
Ook vond ik "De regel die je raakt" over een regel in een songtekst bij Paul Rabbering altijd erg leuk.
En ook een hele goede is die van Bart van Leeuwen "Dit was het verhaal van deze plaat"
Ik vind die items altijd het programma maken. Een programma zonder dit soort dingen vind vaak saaier.
Welke items vind jij goed?
Ik vond bijvoorbeeld altijd "Kruip in de huid van" in de Avondspits van Frits Spits een hele creatief item.
Ook vond ik "De regel die je raakt" over een regel in een songtekst bij Paul Rabbering altijd erg leuk.
En ook een hele goede is die van Bart van Leeuwen "Dit was het verhaal van deze plaat"
Ik vind die items altijd het programma maken. Een programma zonder dit soort dingen vind vaak saaier.
Welke items vind jij goed?
Re: Wat zijn de beste radio items ooit?
Zoekplaatje van Felix Meurders. Titel en artiest zoeken door een cryptische omschrijving te ontrafelen. Wat mij betreft het leukste radiospelletje ooit. Eeuwen geleden en ooit nagedaan onder de titel cryptohit, maar voor mij was het origineel onovertroffen.
Edit: ik zie dat dit topic al eens eerder aan bod is gekomen, maar dat is ook al lang geleden
viewtopic.php?t=12715
Edit: ik zie dat dit topic al eens eerder aan bod is gekomen, maar dat is ook al lang geleden

viewtopic.php?t=12715
Raadt waar die staat van Bart van Leeuwen vind ik wel een van de leukste spelletjes ooit. Het was enigszins informatief, je kon voor jezelf meedoen en leverde leuke gesprekken op, soms ook hilarische momenten.
Rock 'n roll is better than music!
-
Wat is waar uit Denk aan Henk schiet mij direct binnen. In mijn gedachten duurde het spelletje minimaal 10 minuten, maar dat zal wel niet kloppen. Erg leuk om zelf ook aan mee te spelen.
Admin mag 2 onderwerpen ook combineren. Ik had er nog op gezocht maar met de zoekfunctie kon ik het niet vinden.
Het hoeven niet speciaal spelletjes te zijn. Mag natuurlijk wel. Mogen ook muziekgerelateerde items of andere items zijn.
Het hoeven niet speciaal spelletjes te zijn. Mag natuurlijk wel. Mogen ook muziekgerelateerde items of andere items zijn.
-
Dan schieten mij direct ook Ben Liebrand's Minimix en de Bond van Doorstarters te binnen.
50 pop of een envelop, als dat als item telt.
Zet- en drukfouten voorbehouden.
ALLE items van Ronflonflon
Jazeker telt dat wel.
Wat ik ook een leuk item vond was het steunfonds bij Frits Spits. Waar luisteraars platen mochten storten.
Frits Spits had sowieso veel leuke dingen in zijn programma. Vooral in de avondspits. Later deed hij nog tijd voor 2 heel veel jaren op radio2.
Daar had hij bijvoorbeeld "de tweespraak". Maar persoonlijk vond ik dat programma veel minder aansprekend.
De leukste: De Plaat en z’n verhaal. De grappigste: Wie zit er in het pinopak?? Sloeg helemaal nergens op maar leuke herinneringen aan
-
Ik vond rob Stenders in zijn laatste periode bij 3fm (2007-2015) echt heel veel leuke items hebben. Indecent Proposal, andries Knevel, TV Privé, verander je voicemail voor Paul van Schaik, de rijdende rechter, radionergy, Freek het oppaskind, en natuurlijk de popquiz bij late vermaak. Persoonlijk vond ik dat zijn beste periode; staat heel ver af van het soort radio wat hij daarna op 2 en nu op Veronica maakt. Het zal ook iets met jeugdsentiment te maken hebben natuurlijk.
Verder: Henk van der Lek met een spraakgebrek. Niet eens het spelletje maar de hele show eromheen. Datzelfde geldt eigenlijk voor alle items van ekstra weekend; niet het item op zich maar alles eromheen.
(niet een precies antwoord op de vraag maar "het beste ooit"vind ik wel heel algemeen)
Verder: Henk van der Lek met een spraakgebrek. Niet eens het spelletje maar de hele show eromheen. Datzelfde geldt eigenlijk voor alle items van ekstra weekend; niet het item op zich maar alles eromheen.
(niet een precies antwoord op de vraag maar "het beste ooit"vind ik wel heel algemeen)
-
MiddenInDeNachtRick bedoel je dan? legendarische nachtradio; Mis Rick van V nog wel beetje in de nacht op radio 2, maar snap dat ie liever overdag zitDe Nachtwacht schreef: ↑03 feb 2025 20:18 Verder: Henk van der Lek met een spraakgebrek. Niet eens het spelletje maar de hele show eromheen.
-
Ja, die bedoel ik
Het Geluid
Het spelletje "Zeg 's euh" als onderdeel van het programma "Het weeshuis van de hits" van de KRO. Luisteraars voerden een gesprekje met presentator Peter van Bruggen en mochten niet het woordje Euh zeggen. Het motto was: "Vijf seconden stil zijn is fataal en euh zeggen helemaal."
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison