Nieuw retro/classic house/club music station: Lega-C

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Nieuw retro/classic house/club music station: Lega-C

Bericht door Vanjeafisharder »

Sinds afgelopen week van start gegaan in de regio Delft/Haaglanden Rotterdam, Lega-C via DAB+ en online (lega-c.nl). Het klinkt erg lekker, wel erg gefocust op die hoek van Nederland. Ik hoor echt veel classic house uit de periode van Stadsradio Rotterdam en dan met name uit het populaire programma Hardcore Power, maar ook veel house die in Den Haag populair is. Dus wat dat betreft is lokale muziek wel gegarandeerd. Geluid klinkt erg goed (Optimod?). De vormgeving past ook geweldig bij het station en klinkt door de stemmen echt goed bij het format. Ze hebben gekozen voor o.a. een Britse vrouwenstem waardoor het doet denken aan de vele underground pirate dance radiostations die daar nog veelvuldig zijn, met name in Londen.
De muziekkeuze opzich is nog wel erg gefocust op laten jaren 90 house/club music en hoor nog niet veel van de begintijd van de house, uit de collectie 'Turn up The Bass' b.v. daardoor klinkt het nog wat te eenzijdig. Maar dat is wat ik tot nu toe er van mee gekregen heb.
Madurodam FM

Re: Nieuw retro/classic house/club music station: Lega-C

Bericht door Madurodam FM »

Mocht er nog enige twijfel bestaan; hoorde zojuist een jingle voorbij komen met hierin een terugblik naar het begin van C-Dance. Kortom, wat we al dachten is dus inderdaad het geval, Lega-C is de doorstart/terugkeer van C-Dance.

Waar ik zondag nog onder de indruk was van de playlist begint het nu wat af te zwakken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Ik dacht dat Lega-C ging inzetten op Houseclassics, maar ik hoor wel heel veel nieuwe EDM en zelfs Top40-Dance-Hits. Hopelijk komen er later nog gepresenteerde programma's van de oude Fresh-crew die nu bij Wild hun ding doen. Maar Wild komt niet echt lekker binnen via DAB+ in de regio Den Haag/Rotterdam
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Lega-C lijkt een beetje veel op Fresh FM 102 (uit de begintijd / Zoetermeer tijd).
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Vanjeafisharder

Madurodam FM schreef: 28 jan 2025 07:18 Mocht er nog enige twijfel bestaan; hoorde zojuist een jingle voorbij komen met hierin een terugblik naar het begin van C-Dance. Kortom, wat we al dachten is dus inderdaad het geval, Lega-C is de doorstart/terugkeer van C-Dance.

Waar ik zondag nog onder de indruk was van de playlist begint het nu wat af te zwakken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Ik dacht dat Lega-C ging inzetten op Houseclassics, maar ik hoor wel heel veel nieuwe EDM en zelfs Top40-Dance-Hits. Hopelijk komen er later nog gepresenteerde programma's van de oude Fresh-crew die nu bij Wild hun ding doen. Maar Wild komt niet echt lekker binnen via DAB+ in de regio Den Haag/Rotterdam
Was mij ook opgevallen. Dacht dat het echt in de markt gezet was als classic (club) house station, maar het neigt nu wat meer naar een Slam FM met meer classics maar vooral veel populaire EDM van nu, hoorde Guetta al voorbij komen. Op deze manier voegt het dus niet echt wat toe. Weet niet wat ze dan allemaal draaide in het weekend, maar dat leek wel uit een andere database te komen ofzo.
Vanjeafisharder

Geluid is trouwens wel erg bassy, tegen het clippen aan.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Ik ontvang die mux van Delft slecht, maar als ik erg m'n best doe, dan pak ik 'm. Ik zou het niet erg vinden, als dit nieuwe station op de mux van Leiden erbij kwam. FeelGood had een vergunning, maar volgens mij is die officieel ingeleverd.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

EtherScout schreef: 28 jan 2025 12:50 Ik ontvang die mux van Delft slecht, maar als ik erg m'n best doe, dan pak ik 'm. Ik zou het niet erg vinden, als dit nieuwe station op de mux van Leiden erbij kwam. FeelGood had een vergunning, maar volgens mij is die officieel ingeleverd.
IN het Haagse komt hij prima door! Richting Hoek van Holland (Westland) slechts 1x weg gevallen , maar dat doet daar ook de zenders , Hofstad,4 ever 49, 927, Magic FM op precies op dezelfe plek, dus kan zijn dat hier gewoon een echte dode hoek zit.
Verder leuk om een "soort" Fresh FM terug te hebben. Al denk ik dat er geen grote markt voor is op DAB+ dan kun je beter voor de FM kunnen kiezen.
Vanjeafisharder

Voor classic house wel, maar dat hoor ik nog te weinig, het is met nog teveel te late 90's. En hoor zelfs de ATB's van deze wereld ook voorbij komen.
Vanjeafisharder

Zender is dus van Van der Bliek las ik op zijn FB pagina.
Vanjeafisharder

Muziek is wel weer lekker nu trouwens. Het zwalkt nog een beetje, maar over het algemeen hoor ik goede classics. Klinkt wel erg ZH jaren 90.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Vanjeafisharder schreef: 29 jan 2025 11:37 Voor classic house wel, maar dat hoor ik nog te weinig, het is met nog teveel te late 90's. En hoor zelfs de ATB's van deze wereld ook voorbij komen.
Hij doet de muziek, komt verder uit de stal van Joey en zijn feelgood.

Gezien ze ook c-dance benoemen, vermoed ik ook dat Jeroen Goos er achter zit.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Pascal. K schreef: 26 feb 2025 15:27
Vanjeafisharder schreef: 29 jan 2025 11:37 Voor classic house wel, maar dat hoor ik nog te weinig, het is met nog teveel te late 90's. En hoor zelfs de ATB's van deze wereld ook voorbij komen.

Hoe zo denk je dat mbt Jeroen Goos

Het luistert lekker weg in elk geval ! -bier
Diamantje

Bericht door Diamantje »

En waar baseer je dat op? Als Erwin zegt dat het zijn zender is en hij doet de muziek op een non-stop zender, wat zou iemand anders dan nog moeten doen?
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!
Vanjeafisharder

Nu nog een beetje een decent website. Bij C-Dance bleef dat ook achter, tenminste het probeersel wat voor Lega-C op DAB zat.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Diamantje schreef: 26 feb 2025 16:52

En waar baseer je dat op? Als Erwin zegt dat het zijn zender is en hij doet de muziek op een non-stop zender, wat zou iemand anders dan nog moeten doen?
Omdat hij letterlijk op zijn Facebook zegt “onze nieuwe zender” en niet “mijn zender”

Sinds afgelopen zaterdag staat ie aan, een gloednieuw radiostation zonder reclame, nieuws en overbodig ge OH maar wel 24/7 de beste dansmuziek van de afgelopen 35 jaar. Check onze nieuwe zender LEGA-C !! In de regio Den Haag op dab+,via Tune In en op www.lega-c.nl. We zijn nog druk aan het bouwen maar de reacties zijn nu al geweldig. Ik zou zeggen zet 'm maar eens even lekker keihard aan!!
Plaats reactie