RadioDJ error: UTF8mb3 is not a valid character set

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
tophitsradio

RadioDJ error: UTF8mb3 is not a valid character set

Bericht door tophitsradio »

Hi,

Na het gelijktijdig draaien van een windows back up naar one drive en RadioDJ die open stond werkt RadioDJ niet meer.
RadioDJ en MariaDB opnieuw geinstalleerd maar bij het laden van de database back up geeft hij in het onderwerp genoemde foutmelding.

Ik gebruik RadioDJ2045 en MariaDB 11.5.2
Beiden lijken goed op te starten maar het probleem zit dus in de back up. Ook eerdere backups laden heeft geen zin, andere MariaDB ook niet.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Streampie

Re: RadioDJ error: UTF8mb3 is not a valid character set

Bericht door Streampie »

Ik zou even kijken of je je .Net framework kan updaten.
tophitsradio

Streampie schreef: 06 jan 2025 11:22 Ik zou even kijken of je je .Net framework kan updaten.
Dank je. Ik heb de laatste versie er op staan en kan dit dan ook niet updaten of verwijderen. Helaas geen oplossing.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Het heeft te maken met de character set van je database. Nu ken ik RadioDJ niet maar deze foutmelding komt voort uit het feit dat UTF8mb3 in nieuwere versies van MariaDB als verouderd wordt beschouwd of niet langer wordt ondersteund. De fout treedt vaak op bij het importeren van een dumpbestand dat is gegenereerd in een oudere databaseversie waarin UTF8mb3 nog werd gebruikt.

Open de dumpfile met een teksteditor en zoek naar vermeldingen van CHARSET=utf8mb3. Vervang dit eens door CHARSET=utf8 en probeer de backup opnieuw te laden.
tophitsradio

Ane Sybesma schreef: 06 jan 2025 11:54 Het heeft te maken met de character set van je database. Nu ken ik RadioDJ niet maar deze foutmelding komt voort uit het feit dat UTF8mb3 in nieuwere versies van MariaDB als verouderd wordt beschouwd of niet langer wordt ondersteund. De fout treedt vaak op bij het importeren van een dumpbestand dat is gegenereerd in een oudere databaseversie waarin UTF8mb3 nog werd gebruikt.

Open de dumpfile met een teksteditor en zoek naar vermeldingen van CHARSET=utf8mb3. Vervang dit eens door CHARSET=utf8 en probeer de backup opnieuw te laden.
Beste Ane Sybesma,

Heel hartelijk bedankt. Dit werkt!!
Super blij mee.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Graag gedaan
Streampie

Bericht door Streampie »

-bier
Plaats reactie