Hoi mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb van mijn opa een Sony ICF-SW55 wereldontvanger geërfd. Echt een mooi ding en ik merk dat ik het ook wel leuk vind om ermee de prutsen. Maar ben een volkomen noob op wereldontvanger/shortwavegebied.
Nu heeft mijn SW55 wel een probleem vermoed ik. Op de usb en lsb-banden is het volume extreem laag. Ik moet het volume dan op 100% zetten. Kom ik van die banden af (dat doet 'ie allemaal automatisch) dan blaas je de speaker praktisch op. Ik denk dat dit een probleem is met de elco's / condensator's (zijn deze 2 hetzelfde?). Er is extreem weinig over te vinden, maar deze conclusie trek ik na 1 of 2 bronnen te hebben gevonden. Na enig onderzoek blijkt sommige Sangean ATS-909 X2 dit probleem ook hebben, vanuit de fabriek. Maar daar is het minder extreem. Toch ga ik dan weer twijfelen, maar ik kan me niet herinneren dat de Sony dit ooit had. Het lijkt me ook niet normaal want dan heb je dus steeds situaties van normaal volume en extreem laag die elkaar afwisselen als je blijft draaien.
Maar goed, nu mijn echte vraag: waar kan ik zoiets nog laten repareren? Ik woon in Leeuwarden en zoek dus iemand of een bedrijf in de buurt die wat van wereldontvangers weet, maar ook op printplaatniveau iets kan fixen. Ik heb het idee dat er in deze wegwerpcultuur gewoonweg niet meer zo'n iemand is. Nu ik erover nadenk, ik weet niet eens of ik hier met deze vraag goed zit haha.
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Sony ICF-SW55 laten repareren. Wie weet waar?
Moderator: admin6
-
-
Re: Sony ICF-SW55 laten repareren. Wie weet waar?
Je kan op het transistorforum vragen. Daar zit veel kennis.
Ik zie ook een bedrijf in Leeuwarden, Westcom std, maar dat zal wel kosten.
Succes!
Ik zie ook een bedrijf in Leeuwarden, Westcom std, maar dat zal wel kosten.
Succes!