behringer mx1604a
Moderator: admin6
behringer mx1604a
Ik heb naast de bcs50 ook een beringer mx1604a de knoppen zijn daarvan wat verkleurd. weet iemand waar ik de draai knoppen nog kan bestellen voor dit typen, liefste bij een nederlandse firma... ik kom ze alleen via google tegen op alie express. in het verleden heb ik daar ook soundcraft knoppen besteld maar die waren compleet anders, dus die gok durf ik niet meer te wagen.
Re: behringer mx1604a
Ik zou eerst uitzoeken of de verkleuring komt door normale vervuiling/aanslag of door UV aantasting. In het eerste geval kom je al heel ver met de knopjes van de mixer afhalen, een half uurtje weken in Dusty / Biotex o.i.d en daarna een flinke poetsbeurt met een tandenborstel. De kapjes er af wippen kan handig zijn om verkleuring / oplossen van de verf te voorkomen. In het tweede geval moet je eens zoeken op knoppen wit maken. Er zijn verschillende huismiddeltjes voor, waaronder waterstofperoxide, soda en citroensap/azijn/water. Werk altijd veilig met dat soort dingen, dus: (huishoud) handschoenen aan, emmer of bak gebruiken, goed ventileren en evt oogbescherming dragen tegen spatten.
Als je toch moet vervangen dan is een Behringer servicecentrum waarschijnlijk de eerste kanshebber om een vervanger te bestellen en kom je in België terecht. Anders zorgen dat je de precieste maten (doorsnee, hoogte) van de potmeteras opmeet en eens informeren bij bedrijven als DSA-AVL en AEM. Die doen wel geen Behringer maar hebben wel errug veel van dat soort spul in hun onderdelenbakken. Of ga op zoek in de catalogus van de online elektronicashop Reichelt.
Als je toch moet vervangen dan is een Behringer servicecentrum waarschijnlijk de eerste kanshebber om een vervanger te bestellen en kom je in België terecht. Anders zorgen dat je de precieste maten (doorsnee, hoogte) van de potmeteras opmeet en eens informeren bij bedrijven als DSA-AVL en AEM. Die doen wel geen Behringer maar hebben wel errug veel van dat soort spul in hun onderdelenbakken. Of ga op zoek in de catalogus van de online elektronicashop Reichelt.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
^^
Als de knoppen (de schildjes) dan nog niet wit zijn, wordt het tijd voor de grovere middelen.....
Poetsen, beter polijsten, met koper of zilverpoets ofwel BRASSO of SILVO, verkrijgbaar in de supermarkt...
OF
polijsten met LANGSOL, metal polish verkrijgbaar bij een goede rereedschapswinkel of autoshop...
Als laatste redmiddel: een likje witte verf..
Er zijn een paar merken die hele kleine busjes verf leveren in tientallen kleuren, o.a. HUMBROL enamel voor metaal en kunststof of REVELL voor kunsstof
Als de knoppen (de schildjes) dan nog niet wit zijn, wordt het tijd voor de grovere middelen.....
Poetsen, beter polijsten, met koper of zilverpoets ofwel BRASSO of SILVO, verkrijgbaar in de supermarkt...
OF
polijsten met LANGSOL, metal polish verkrijgbaar bij een goede rereedschapswinkel of autoshop...
Als laatste redmiddel: een likje witte verf..
Er zijn een paar merken die hele kleine busjes verf leveren in tientallen kleuren, o.a. HUMBROL enamel voor metaal en kunststof of REVELL voor kunsstof
en dan is er koffie......
Ik denk dat TS niet helemaal blij wordt van wit beste v.ijl, de knupskes van de Eurorack mixers waren grijs als ik mij goed herinner en het plaatje op de Behringer website klopt
. Bron foto: deeplink naar de Behringer site.

It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Ik gebruik voor alle knoppen zwart, die vergelen niet 

en dan is er koffie......