Welke soort batterijen zitten in draagbare FM/DAB+ radios
Moderator: admin6
Welke soort batterijen zitten in draagbare FM/DAB+ radios
Welke soort batterijen ziiten in FM/DAB+ radios?
Re: Welke soort batterijen zitten in draagbare FM/DAB+ radios
Welke batterijen bedoel je?
Voor de voeding kan alles tussen AAA (mini-penlight) en D (de dikste) gebruikt worden, plus nog wat accu soorten, afhankelijk van fabrikant.
Back-up batterijen: gokje, CR2025, CR2032 .....
Voor de voeding kan alles tussen AAA (mini-penlight) en D (de dikste) gebruikt worden, plus nog wat accu soorten, afhankelijk van fabrikant.
Back-up batterijen: gokje, CR2025, CR2032 .....
en dan is er koffie......
Even het klepje open doen en kijken?
Misschien eerst even de vraag verduidelijken voordat je allerlei niet ter zake doende antwoorden gaan krijgen? Waarom vraag je het, over wat voor een FM/DAB+ radio hebben we het, etc.
De vraag zo stellen is eigenlijk hetzelfde als de vraag stellen "Hoe kom ik het snelst naar het Damrak in Amsterdam". Zonder huidige lokatie kan dat zomaar "Vliegtuig" zijn (huidige lokatie: Sydney), "Trein" (Huidige lokatie op het station van Utrecht), auto, metro, etc. En als je in de Kalverstraat staat zou ik zelfs "loop de Dam over" kunnen zeggen.
De vraag zo stellen is eigenlijk hetzelfde als de vraag stellen "Hoe kom ik het snelst naar het Damrak in Amsterdam". Zonder huidige lokatie kan dat zomaar "Vliegtuig" zijn (huidige lokatie: Sydney), "Trein" (Huidige lokatie op het station van Utrecht), auto, metro, etc. En als je in de Kalverstraat staat zou ik zelfs "loop de Dam over" kunnen zeggen.
Wat voor soort batterijen zitter er in FMDAB Radios. In smartphones en tablets zitten er lithium-ion accu’s. Accu’s die na verloop van tijd capaciteit verliezen. Zitten er ook lithium-ion accu’s in FMDAB Radios?
Net zoals in alle andere draagbare apparaten wisselt dit per apparaat, model en toepassing. Er is geen eenduidig antwoord op te geven.
Je zult alle varianten misschien zelfs wel vinden in een draagbare FM en/of DAB+ radio: Die met alkaline (D,C, AA, AAA, 9V block), lithium,... noem maar op.
Daarnaast verliezen alle oplaadbare batterijen/accu's na verloop van tijd capaciteit.
Ik zie hier de vraag- en discussiewaarde niet van, de context en doel is veel te breed en niet uitgelegd. Daarom gaat dit topic op slot.
Je zult alle varianten misschien zelfs wel vinden in een draagbare FM en/of DAB+ radio: Die met alkaline (D,C, AA, AAA, 9V block), lithium,... noem maar op.
Daarnaast verliezen alle oplaadbare batterijen/accu's na verloop van tijd capaciteit.
Ik zie hier de vraag- en discussiewaarde niet van, de context en doel is veel te breed en niet uitgelegd. Daarom gaat dit topic op slot.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels