Orban PC-1101e met Compellor 320A

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Studio-11

Orban PC-1101e met Compellor 320A

Bericht door Studio-11 »

Goedemiddag,

Ik ben voor de hobby bezig om een lekker soundje te krijgen uit mijn Orban kaart.
De interne AGC had ik uitgezet om dit door de 320A te laten doen.

Nou ben ik op zich best tevreden over hoe consistent het geluid blijft, maar wat minder over de stereo enhancer op Gain stand.
Omdat de AGC uitstaat, mis ik nu de sum/dif functie van de Orban AGC, waarmee je die mooie brede sound kunt maken.

Als ik de AGC aanzet, heb ik natuurlijk 2 keer AGC wat al niet gunstig is, maar ook vind ik op dat moment de Orban AGC erg hoorbaar zijn werk doen.
(Ook zonder de 320A ingeschakeld overigens)
Ik heb al wat geprobeerd om de AGC zo min mogelijk te laten doen, maar toch merk ik vooral in het hoog dat de AGC bij een uithaal duidelijk hoorbaar is. Het is net of het frisse hoog dan zachter en doffer lijkt te worden.

Is er een mogelijkheid om gebruik te maken van mijn 320A en de Sum/Dif functie, zonder dat de AGC van de Orban hoorbaar is of moet ik een Stereomaxx kopen?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Studio-11

Re: Orban PC-1101e met Compellor 320A

Bericht door Studio-11 »

Ik ben er inmiddels achter dat de Orban het niet zo fijn vindt dat de peak limiters van de Aphex 320A aan staan.
Op een of andere manier klinkt de "Gain" stereo enhancer nu ook veel beter. (Of ik verbeeld mij dat)

Heb de Orban AGC dus lekker uitgelaten, preset save en met de tengels eraf blijven -bier
ottoderuig

Re: Orban PC-1101e met Compellor 320A

Bericht door ottoderuig »

Ik gebruik de 320A voor de Orban 8200 (interne agc uit)
Pieklimiter op de 320 staat uit alleen Unlink leveler staat aan.
De rest regelt de 8200.
95.4 FM & Radio Eemland
Meer variatie in classic hits!
Plaats reactie