Links openen vanaf dit forum
Moderator: admin6
Links openen vanaf dit forum
Er was geen forumdeel voor forumvragen dus dan maar even hier; kan het openen van links vanaf het forum aangepast worden naar openen in een nieuw venster? Ipv in hetzelfde venster? Nu surft iedereen weg van het forum, wat zonde is voor het verkeer en (vind ik) irritant. Kleine technische aanpassing in de backend om dat mogelijk te maken 

Re: Links openen vanaf dit forum
Gebruik de SHIFT knop voor het openen van een link in een aparte venster of tabblad.
-
Dit forum verdiend sowieso wel een opfrissing, dark mode en andere layout zou wenselijk zijn. Deze is al zwaar verouderd.
Gebruikersrichtlijnen adviseren om het openen van links in een nieuw venster niet standaard in te stellen en als het toch nodig is dit expliciet te vermelden. Het gebruik ervan kan voor gebruikers als verwarrend worden ervaren, onder meer omdat de terugknop in je browser dan niet meer werkt. Daarnaast forceer je gebruikers om een link in een nieuw venster te openen, terwijl je normaal gesproken de keuze hebt. Door een knop in te drukken terwijl je op een link klikt opent deze in een nieuw tab, wanneer je dit wenst. Welke knop dat is, verschilt per besturingssysteem.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Dan wordt het volgens mij tijd om het smartphone tijdperk in te stappen.
Gewoon verschillende tabbladen open laten staan en wisselen van nieuwslink naar nieuwslink.
Ik heb al jaren niet op het forum gekeken via de pc.
Gewoon verschillende tabbladen open laten staan en wisselen van nieuwslink naar nieuwslink.
Ik heb al jaren niet op het forum gekeken via de pc.
Juist het laten openen in een nieuw tabblad komt het gebruikers gemak tegemoet.
Nu wordt ik vaak v/h forum af geleid en moet dan zelf maar weer uitzoeken waar ik gebleven was
Dat is niet veel keuze voor de gebruiker maar meer een onderhoud keuze van dit forum.
Want bij een origineel forum script is een update erg gemakkelijk uit te voeren en hoeft er na die tijd geen extra mods aan gezet te worden.
Toch zou ik het vinkje zetten in het admin deel om links in een nieuwe tabblad te laten openen.
Nu wordt ik vaak v/h forum af geleid en moet dan zelf maar weer uitzoeken waar ik gebleven was

Dat is niet veel keuze voor de gebruiker maar meer een onderhoud keuze van dit forum.
Want bij een origineel forum script is een update erg gemakkelijk uit te voeren en hoeft er na die tijd geen extra mods aan gezet te worden.
Toch zou ik het vinkje zetten in het admin deel om links in een nieuwe tabblad te laten openen.
- Ane Sybesma
Ik regel het altijd zelf waar ik mijn links open. Het zou misschien wat zijn om het een optie te maken in het profiel. Dan kan iedereen zelf kiezen.
Voor Chrome en Edge kun je bijvoorbeeld deze extensie gebruiken: https://chromewebstore.google.com/detai ... kihjcikgon
Dan kun je het zelf regelen.
Voor Chrome en Edge kun je bijvoorbeeld deze extensie gebruiken: https://chromewebstore.google.com/detai ... kihjcikgon
Dan kun je het zelf regelen.
Laatst gewijzigd door Ane Sybesma op 21 jun 2024 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu moet ik een handeling meer uitvoeren door op de rechtermuis toetste drukken dan kiezen wat ik wil.
Das omslachtig om te doen en Google chrome wil ik niet, heb geen behoefte aan data stofzuiger.
Das omslachtig om te doen en Google chrome wil ik niet, heb geen behoefte aan data stofzuiger.
- Ane Sybesma
nog met twee klikken ik zie hier geen werking bijAne Sybesma schreef: ↑21 jun 2024 10:12Dan pak je er toch 1 voor FireFox.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... ab-domain/

Het is echt zeldzaam dat een forum de links in dezelfde tab opent is mijn ervaring(dat zie ik alleen hier). Je wil toch ook mensen vasthouden op het forum en niet weg laten surfen?admin2 schreef: ↑20 jun 2024 13:43 Gebruikersrichtlijnen adviseren om het openen van links in een nieuw venster niet standaard in te stellen en als het toch nodig is dit expliciet te vermelden. Het gebruik ervan kan voor gebruikers als verwarrend worden ervaren, onder meer omdat de terugknop in je browser dan niet meer werkt. Daarnaast forceer je gebruikers om een link in een nieuw venster te openen, terwijl je normaal gesproken de keuze hebt. Door een knop in te drukken terwijl je op een link klikt opent deze in een nieuw tab, wanneer je dit wenst. Welke knop dat is, verschilt per besturingssysteem.
-
Forum is sowieso al erg verouderd in de bouw er alleen al van. Het is helemaal niet meer ingericht naar de maatstaven van fora die je tegenwoordig elders ziet. Erg retro allemaal nu. Wat ik eerder schreef, het mist ook een darkmode en dus ook dit soort zaken die hier boven worden beschreven.
Het forum is een van de modernste die je kunt vinden en ook gratis.
De skin donkere mode kan prima, maar das ook een mod extra net als een link.
Dit is standaard PHP-BB fora, en erg betrouwbaar.
De skin donkere mode kan prima, maar das ook een mod extra net als een link.
Dit is standaard PHP-BB fora, en erg betrouwbaar.