Links openen vanaf dit forum

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Links openen vanaf dit forum

Bericht door Vanjeafisharder »

Vind ik niet. Dit forum draait al sinds 2003 meen ik? Daartussen door zijn er verschillende updates geweest van de software er achter.
big T

Bericht door big T »

Er is een komplete nieuwe PHP-BB forum geïnstalleerd, eentje welke met verschillende platformen kan samenwerken.
Wat je ziet, het uiterlijk zegt niets over van wat er onder de motorkap zit.
Het uiterlijk, wat ze dan de skin noemen, en dit is er voor PHP-BB in de gekste vormen te verkrijgen.
Maar daarmee wordt het forum niet beter of slimmer van.
Vanjeafisharder

Ik bedoelde ook meer de template.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

big T schreef: 21 jun 2024 17:51 Er is een komplete nieuwe PHP-BB forum geïnstalleerd
Zoiets staat mij ook bij. Wat er nu draait is zeker niet wat er in 2003 draaide.

En verder staat het antwoord al in de reactie van de beheerder: "Gebruikersrichtlijnen adviseren om het openen van links in een nieuw venster niet standaard in te stellen en als het toch nodig is dit expliciet te vermelden."
Het is een advies, maar voor bijvoorbeeld overheidswebsites eigenlijk een verplichting.
Maar het is allemaal niet zo lastig. Rechtsklikken, openen in nieuw tabblad, of openen in nieuw tabblad in de achtergrond. Of klikken en openen in hetzelfde tabblad. Op je telefoon heb je - afhankelijk van je browser - dezelfde mogelijkheden.
banne

Bericht door banne »

De site is overigens sinds een aantal weken heel beroerd te gebruiken op mobiel. Half scherm, behalve de banners…
Jeroen_t

Bericht door Jeroen_t »

Ja. Redelijk outdated, maar gelukkig passen de ads er prima tussen. Ik begrijp best dat er inkomsten moeten worden gegenereerd, maar kan dat niet iets relevanter of subtieler? Wat een gedrocht op een mobiel apparaat zo.
wave

Bericht door wave »

Jeroen_t schreef: 06 jul 2025 04:53 Ja. Redelijk outdated, maar gelukkig passen de ads er prima tussen. Ik begrijp best dat er inkomsten moeten worden gegenereerd, maar kan dat niet iets relevanter of subtieler? Wat een gedrocht op een mobiel apparaat zo.
Tja, addblockers ontstonden begin deze eeuw omdat mensen zich groen en geel ergerden aan grote, knipperende, opdringerige banners die overal op het scherm opdoken en bandbreedte opvraten. Gevolg: websites raakten massaal hun inkomsten kwijt omdat iedereen de adds ging blokkeren. Anno 2025 ergeren mensen zich groen en geel aan... juist. Ergens is er iets mis gegaan in het zelflerende evolutieproces bij 99999 van de 100000 websitebeheerders.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Ik zie hier al jaren nooit één reclame. Wist (bij wijze van spreken) niet eens dat ze er waren tot ik de klachten las.
Vanjeafisharder

Radioforum is vaak ook helemaal niet te bereiken door foutmeldingen die ik voortdurend krijg. De laatste dagen gaat het wel weer, maar vorige week was het niet te doen. Servers die niet te benaderen waren, capaciteitsproblemen etc. Ik ben het er nog steeds over eens dat de layout ook zeer gedateerd is, geen darkmode, geen like/dislike opties bij postings. Mocht Radioforum door willen gaan, want het is wel behoorlijk voorbij gestreefd door andere platfora waar over radio/media gediscussieerd kan worden, zou ik toch eens aan een grondige verbouwing beginnen...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Is het zo voorbij gestreefd? Er wordt hier nog lekker veel gepost en gediscussieerd.

De reclames zijn af en toe wat irritant, de vormgeving oogt wat gedateerd en inderdaad komt er weleens een foutmelding voorbij. In 95% van de gevallen valt het echter reuze mee en het forum is nog altijd lekker overzichtelijk. Ik ben er nog wel blij mee.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Vind ik wel, discussiegroepen gaat voornamelijk via social media (Facebook groepen), Discords en Reddit's. Het is hier nog wel redelijk actief, maar meestal door dezelfde posters. Er komen er weinig meer bij, en als ze er bij komen posten ze niet maar hebben enkel een account.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 06 jul 2025 18:11 Vind ik wel, discussiegroepen gaat voornamelijk via social media (Facebook groepen), Discords en Reddit's. Het is hier nog wel redelijk actief, maar meestal door dezelfde posters. Er komen er weinig meer bij, en als ze er bij komen posten ze niet maar hebben enkel een account.
Er is hier een vaste kern met soms wat aanwas en soms wat vertrekkende leden. Dat is toch prima.

Facebook ken ik als social medium voor de oudere medemens. Ik kom er niet vaak, heb wel een account. Als ik daar wat over radio zie, is het meestal nostalgie.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Het staat een beetje stil m.i. net als de technische kant van deze website zoals gezegd. Misschien levert dat ook weer wat meer posters op als je de website weer eens beter gaat vormgeven/onderhouden dus het zou ook weer een aantrekkende werking kunnen hebben. Maar ja, als je niet wilt, dan houdt het op.
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Die layout mag van mij zo blijven.
Ik kom ook wel eens op een ander radio treft punt. Die hebben een tijdje terug een update gedaan voor de forum software.
Dat is er wat mij betreft niet beter / overzichtelijker van geworden.
Het al dan niet bereikbaar zijn van dit forum is een capaciteit / server probleem. Dat heeft waarschijnlijk weer met geld te maken.
Gelukkig gaat het meestal best goed.
admin3
Moderator

Bericht door admin3 »

peellandfm schreef: 07 jul 2025 21:46 Die layout mag van mij zo blijven.
Ik kom ook wel eens op een ander radio treft punt. Die hebben een tijdje terug een update gedaan voor de forum software.
Dat is er wat mij betreft niet beter / overzichtelijker van geworden.
Het al dan niet bereikbaar zijn van dit forum is een capaciteit / server probleem. Dat heeft waarschijnlijk weer met geld te maken.
Gelukkig gaat het meestal best goed.
Dit is inprincipe geen geldkwestie, had te maken met een grote crawler uit China. Als het goed is is dit opgelost.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Plaats reactie