ssb radio met pactor modem
Moderator: admin6
ssb radio met pactor modem
Is voor wereldzeilers... ik lees van andere reizigers soms dat ze een ssb radio aan boord hebben en daarmee radionetjes met andere zeilers hebben, ook dat ze er onderweg op de oceaan voor windrichting en sterke op de route gratis weer grib files mee binnen kunnen halen. Zeilers die dit hebben zijn er positief over. Het is geen noodzaak om dit te hebben maar wel leuk. Ik kijk af en toe op marktplaats of zoiets 2dehands te koop is, maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken en wat in precies nodig heb. Ik wil er niet teveel aan uitgeven... heeft demand tips waar ik naar moet zoeken?
-
Re: ssb radio met pactor modem
Dat is iets voor Zendamateurs, legale zendamateurs dus. Kijk eens bij ICOM of Yaesu.
Waar koop je die, bij www.rys.nl , www.venhorst.nl en vele andere adressen, neem wel even je zend machtiging mee.
Waar koop je die, bij www.rys.nl , www.venhorst.nl en vele andere adressen, neem wel even je zend machtiging mee.
Re: ssb radio met pactor modem
Ik heb wel een ICOM marifoon zelfs 2 aan boord en registratie voor bij telecom. maar dat met die radio ontvanger zender, waar ze die radionetjes op de oceaan mee opzetten en weerberichten via grib files binnenhalen dat snap ik nog niet. Ik ben ook totale leek. Ik zie op marktplaats wel ssb radio's maar dat lijken me standaard wereldontvangers ..