Als ik het goed heb begrepen gaat die 30% over de zendernaam. Een dj syndicated uitzenden mag voor zover ik weet wel gewoon.EtherScout schreef: ↑27 dec 2024 16:01Ik denk dat dat wel meevalt. 30% is een percentage van de bevolking en niet van de oppervlakte. Het maakt dus niet uit of je in noordoost-Nederland zit of in west-Nederland, je bereikt met die 30% precies even veel mensen.Groninger schreef: ↑ Regionale commerciële fm radio gaat verdwijnen.
De veiling bedragen en bijkomstige kosten ( buma/sena, toezicht kosten etc ) zijn te hoog het bereik ( 30%) te klein om de kosten terug te verdienen.
De frequentie's gaan naar de landelijke commerciële zenders om hun bereik in de rand gebieden te vergroten.
De regionale omroepen willen een veilig afgeschermd deel van de markt, waar de grote landelijke partijen niet op mogen bieden. Maar dan moet regionale radio natuurlijk wel regionale radio zijn. Een beperkt bereik hoort daarbij, anders kan je er net zo goed meteen een paar extra semi-landelijke A-kavels van maken. En waarom zou je de grote bedrijven daarvan dan uitsluiten?
Ik denk, dat de regels van de komende veiling redelijk goed in elkaar zitten. Gelukkig zijn die gapfillers voor de A-kavels nu uitgesloten. Ook landelijke radio onder één merk van de regionale radiobedrijven komt gelukkig niet meer terug.
Het radiobedrijf in Sneek zal hier voor o.a. RadioNL wel een mouw aan weten te passen. Ik vermoed, dat zij zich met het eigen merken op noordoost-Nederland gaat richten en verder samen met andere vergunninghouders in hun regio's onder hun eigen merken ketens met gelijke formats gaat vormen. Ook voor de andere radiobedrijven zie ik weinig problemen. Zij zitten nu al onder die 30%.
Veiling regionale kavels
Moderator: admin6
-
Re: Veiling regionale kavels
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Radio Continu verdween toch van FM nadat Wim Drent daar vertrok?Groninger schreef: ↑27 dec 2024 18:40Voor Sneek zal het misschien nog wel mee kunnen vallen, die hebben meerdere merken en hebben hun risico wel gespreid.EtherScout schreef: ↑27 dec 2024 16:01Ik denk dat dat wel meevalt. 30% is een percentage van de bevolking en niet van de oppervlakte. Het maakt dus niet uit of je in noordoost-Nederland zit of in west-Nederland, je bereikt met die 30% precies even veel mensen.Groninger schreef: ↑ Regionale commerciële fm radio gaat verdwijnen.
De veiling bedragen en bijkomstige kosten ( buma/sena, toezicht kosten etc ) zijn te hoog het bereik ( 30%) te klein om de kosten terug te verdienen.
De frequentie's gaan naar de landelijke commerciële zenders om hun bereik in de rand gebieden te vergroten.
De regionale omroepen willen een veilig afgeschermd deel van de markt, waar de grote landelijke partijen niet op mogen bieden. Maar dan moet regionale radio natuurlijk wel regionale radio zijn. Een beperkt bereik hoort daarbij, anders kan je er net zo goed meteen een paar extra semi-landelijke A-kavels van maken. En waarom zou je de grote bedrijven daarvan dan uitsluiten?
Ik denk, dat de regels van de komende veiling redelijk goed in elkaar zitten. Gelukkig zijn die gapfillers voor de A-kavels nu uitgesloten. Ook landelijke radio onder één merk van de regionale radiobedrijven komt gelukkig niet meer terug.
Het radiobedrijf in Sneek zal hier voor o.a. RadioNL wel een mouw aan weten te passen. Ik vermoed, dat zij zich met het eigen merken op noordoost-Nederland gaat richten en verder samen met andere vergunninghouders in hun regio's onder hun eigen merken ketens met gelijke formats gaat vormen. Ook voor de andere radiobedrijven zie ik weinig problemen. Zij zitten nu al onder die 30%.
Maar bedoel meer zenders als een Hitzzz, hier op fm ( het zusterstation van Simone ) denk dat voor een zender als deze het doek gaat vallen, zij trekken voornamelijk het "piraten" publiek en daarvan is het overgrote deel 50+ en die hebben alles al die kun je niets meer verkopen dmv radio commercials, en daarnaast sterft die grote massa die de echte piraten tijdperk hebben meegemaakt langzaam uit, en de mensen wat daarvoor in de plaats komt die de piraten tijdperk niet mee hebben gemakt ( meestal westerlingen die hier komen wonen ) die verstaan die taal niet die een dj als Wim Drent/ Evert Baptist ( deze gebruikt nog ouderwetse piraten taal die je moet kennen ) en die slaan dit soort zenders over, waar door de luistercijfers nog meer kelderen en adverteerders weg blijven ( Continu heeft daardoor de fm ook al verlaten ) , denk dat juist voor dit soort zenders geen ruimte meer is op fm om dat de exploitatie gewoon te duur gaat worden.
dus een constructie zoals "de beste mix" zie in de jaren 90 via de diverse lokale omroepen in Brabant werd gedaan kan nu nog worden gebruikt ?GerjanCluistra schreef: ↑27 dec 2024 20:52
Als ik het goed heb begrepen gaat die 30% over de zendernaam. Een dj syndicated uitzenden mag voor zover ik weet wel gewoon.
-
Wat voor constructie was ‘de beste mix’ in de jaren 90 dan bij de Brabantse lokale radio?retep schreef: ↑27 dec 2024 21:25dus een constructie zoals "de beste mix" zie in de jaren 90 via de diverse lokale omroepen in Brabant werd gedaan kan nu nog worden gebruikt ?GerjanCluistra schreef: ↑27 dec 2024 20:52
Als ik het goed heb begrepen gaat die 30% over de zendernaam. Een dj syndicated uitzenden mag voor zover ik weet wel gewoon.
elke lokale omroep had een eigen naam, in de jingles hoorde je die naam, de DJ noemde nooit die naam, je hoorde eigenlijk dus het zelfde programma bij de diverse lokale omroepen (zelfde muziek zelfde DJ ) alleen was het (bijvoorbeeld ) voor de regio den Bosch radio Benelux, en voor de regio Eindhoven radio decibel
-
Ik denk dat zoiets regionaal ook mag. Nergens gezien van niet.
Ja maar ging toen al niet goed met Continu financieel gezien.GerjanCluistra schreef: ↑27 dec 2024 21:00Radio Continu verdween toch van FM nadat Wim Drent daar vertrok?Groninger schreef: ↑27 dec 2024 18:40Voor Sneek zal het misschien nog wel mee kunnen vallen, die hebben meerdere merken en hebben hun risico wel gespreid.EtherScout schreef: ↑27 dec 2024 16:01
Ik denk dat dat wel meevalt. 30% is een percentage van de bevolking en niet van de oppervlakte. Het maakt dus niet uit of je in noordoost-Nederland zit of in west-Nederland, je bereikt met die 30% precies even veel mensen.
Maar bedoel meer zenders als een Hitzzz, hier op fm ( het zusterstation van Simone ) denk dat voor een zender als deze het doek gaat vallen, zij trekken voornamelijk het "piraten" publiek en daarvan is het overgrote deel 50+ en die hebben alles al die kun je niets meer verkopen dmv radio commercials, en daarnaast sterft die grote massa die de echte piraten tijdperk hebben meegemaakt langzaam uit, en de mensen wat daarvoor in de plaats komt die de piraten tijdperk niet mee hebben gemakt ( meestal westerlingen die hier komen wonen ) die verstaan die taal niet die een dj als Wim Drent/ Evert Baptist ( deze gebruikt nog ouderwetse piraten taal die je moet kennen ) en die slaan dit soort zenders over, waar door de luistercijfers nog meer kelderen en adverteerders weg blijven ( Continu heeft daardoor de fm ook al verlaten ) , denk dat juist voor dit soort zenders geen ruimte meer is op fm om dat de exploitatie gewoon te duur gaat worden.
Daar voor moeten we terug in de tijd Continu was een hele tijd financieel kwakkelend, toen hebben ze Stefan Leur aangetrokken en die heeft de boel overeind gehouden kwa vormgeving, en playllists.
Stefan ging weg en het viel weer als een pudding in elkaar, Wim is een goede evenementen organisator, maar van playlists organiseren en van vormgeving heeft hij weinig verstand, luister maar hoe Hitzzz klinkt, dat klinkt technisch nergens naar.
Toen hebben ze een andere muziek redacteur aangetrokken bij Continu en die kreeg de boel ook niet op de rails, die wou meer richting 100%nl en toen zijn ze van fm gegaan en op dab verder. om dat het financieel niet meer ging en nu ze de zender verhuren aan tukker hebben ze financieel armslag om op dab verder te knooien.
-
De juiste mensen zijn het kapitaal voor een onderneming, het fundament onder een bedrijf dat ook nog eens in balans moet zijn. Als het creatieve brein en het organisatorisch vermogen vertrekken kan dat een radiostation aan de rand van de afgrond brengen.Groninger schreef: ↑28 dec 2024 07:36Ja maar ging toen al niet goed met Continu financieel gezien.GerjanCluistra schreef: ↑27 dec 2024 21:00Radio Continu verdween toch van FM nadat Wim Drent daar vertrok?Groninger schreef: ↑27 dec 2024 18:40
Voor Sneek zal het misschien nog wel mee kunnen vallen, die hebben meerdere merken en hebben hun risico wel gespreid.
Daar voor moeten we terug in de tijd Continu was een hele tijd financieel kwakkelend, toen hebben ze Stefan Leur aangetrokken en die heeft de boel overeind gehouden kwa vormgeving, en playllists.
Stefan ging weg en het viel weer als een pudding in elkaar, Wim is een goede evenementen organisator, maar van playlists organiseren en van vormgeving heeft hij weinig verstand, luister maar hoe Hitzzz klinkt, dat klinkt technisch nergens naar.
Toen hebben ze een andere muziek redacteur aangetrokken bij Continu en die kreeg de boel ook niet op de rails, die wou meer richting 100%nl en toen zijn ze van fm gegaan en op dab verder. om dat het financieel niet meer ging en nu ze de zender verhuren aan tukker hebben ze financieel armslag om op dab verder te knooien.
Even los van Radio Continu, je had het in eerste instantie er over dat regionale radio gaat verdwijnen omdat het financieel niet uit kan. Van buitenaf heb ik eerder de indruk dat er in die Groningen/Drenthe wel heel veel regionale radiostations zijn die in dezelfde vijver vissen. Radio Continu, Hitzzz, Gigant FM, Radio NL en Tukker FM, dat zijn er al 5 die in het Nederlandstalige repertoire zitten. Ondanks de verschillen zijn die toch ook wel heel erg vergelijkbaar. En dan zijn er ook nog Simone FM, Team FM, Hitradio en Joy Radio.
Van de andere kant, vroeger luisterde ik nog wel eens naar Rebecca FM, Hot Radio en af en toe naar Keizerstad FM. Die zenders zijn ook al jaren geleden van FM verdwenen en hebben allemaal plaatsgemaakt voor Radio NL.
Als hier op DAB luistert, dan is de hoeveelheid levenslied zenders enorm.
Analoog FM is het aanbod nog groter als je de tientallen piraten mee telt.
Analoog FM is het aanbod nog groter als je de tientallen piraten mee telt.
-
Dat lijkt mij behoorlijk schadelijk voor de regionale, commerciële jongens.
Waarom, dit zijn de regionale commerciële jongens.
-
Oh, ik dacht dat je het over piraten had.

En ik dacht dat je het over het aanbod op DAB had.
Analoog kom je dezelfde zenders ook weer tegen, soms wel 3 4 keer naast elkaar met hetzelfde zender.
Analoog kom je dezelfde zenders ook weer tegen, soms wel 3 4 keer naast elkaar met hetzelfde zender.
En als je dan ff de luistercijfers er bij pakt, E-power vertegenwoordigt deze zenders, e-power scoorde woensdag 2,7% en ze vertegenwoordigen 16 zenders dan is de reken som al snel gemaakt 2,7/16=0,169% dan zouden deze zenders in de onderste gedeelte vanaf plaats 28 de lijst vullen.
En is dit rendabel?
Hoho ik ben geen econoom, en niet verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van deze zenders
Ik constateer gewoon niet meer of minder.

Ik constateer gewoon niet meer of minder.