Radio Stad Montfoort en streekomroep vorming

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

wave

Radio Stad Montfoort en streekomroep vorming

Bericht door wave »

Hoe gaat het eigenlijk met Radio Stad Montfoort, met de vorming van de streekomroepen nu steeds naderbij komend? RSM had in 2016 een heel duidelijk en goed gemotiveerd standpunt om niet deel te willen nemen aan een streekomroep. Is het gelukt om straks inderdaad zelfstandig door te gaan?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
radiogolfje

Re: Radio Stad Montfoort en streekomroep vorming

Bericht door radiogolfje »

Je zou ze een keer kunnen bellen, en kijken wat hun antwoord is.
rmtech

Bericht door rmtech »

Gelukkig kun je gewoon de site bekijken, de streams luisteren en kijken en een indruk vormen. Mijn indruk is: het bestaat nog! Maar de tijd lijkt daar wel stil te hebben gestaan.

Er lijkt best wat lokaal nieuws gebracht te worden in tekst, met wat reportages met een foto erbij. De programmering is een lappendeken van herhalingen van themaprogramma's. Klonk qua audio wel prima. Bewegend beeld is er niet bij. Ook socials niet echt. Site lijkt uit het jaar 2006 te komen en werkt niet op mobiel.

In de motivatie destijds werd geschreven:
Zo is een aanzienlijk deel van de consumptie van de luisteraar verschoven van live luisteren naar on-demand via internet. Van Tekst-TV naar website en sociale media. Van audio naar videoclips. Maar ook het financiële plaatje is een aandachtspunt. In de basis hebben we de meeste van deze dingen als kleine publieke lokale wel allemaal al geregeld, maar er is wel werk aan de winkel om aan die vraag te beantwoorden.
Het is allemaal beter dan je verwacht van een omroep van een stad met 13.000 inwoners hoor. Maar als je het huidige geheel bekijkt, kan je toch niet concluderen dat het gelukt is om op het veranderende consumptiegedrag dat in 2016 wel correct gesignaleerd werd in te spelen.
remco_k

Bericht door remco_k »

Ik ben achter de schermen actief voor die omroep als techneut, kan hier wel even op reageren. Ook omdat de door wave aangehaalde post van mij is, gedateerd van 7.5 jaar geleden, 14 aug 2016. Destijds geschreven op persoonlijke titel. Op voorhand een voor mij belangrijke wijziging die in de tussentijd plaats heeft gevonden: Destijds was ik onderdeel van het dagelijks bestuur, dat ben ik al even niet meer. (Daar ligt geen enkele spannende reden aan ten grondslag. Ik had niet meer genoeg tijd (lees: prioriteit) om mij bezig te houden met bestuurlijke vlak van de omroep. Ik heb als mantra: Doe het goed of doe het niet. Ik kon het in mijn ogen niet meer zo goed doen als ik zou willen, dus het werd: Doe het niet en geef een ander de ruimte om die plek in te vullen).

Maar voor de duidelijkheid: als ik hieronder over we of ons spreek, dan spreek ik over wat ik denk (of weet) wat de mening van het bestuur is. Dat is dus niet specifiek mijn mening én ik kan ernaast zitten.

De tijd heeft gelukkig niet stilgestaan. Sterker nog, afgelopen nacht (precies 24 uur geleden op het moment van schrijven) hebben we blijkbaar zomaar een heel uur overgeslagen en bleek eerste paasdag maar 23 uur lang te zijn, ipv 24 uur lang. :lol:
Maar de serieuze noot is: ik begrijp wel waar dit beeld vandaan komt hoor.

Even terug naar 2016, de keuze die destijds is gemaakt, staat voor zover ik weet iedereen nog steeds achter. Ik ook. Het kort door de bocht antwoord is dat het momenteel met de omroep minstens zo goed of beter gaat als in 2016. Maar net zoals in 2016 is het lastig om vrijwilligers binnen en gemotiveerd te houden of te vinden. De nieuwsredactie doet zijn ding, hoewel ook daar nog wel dingen te verbeteren zijn. De programmering zoals 'ie er is, is een bewuste keuze. Deels gegroeid uit de historie, deels omdat dit voor ons goed genoeg werkt. Daar zou je een discussie over kunnen voeren, maar ik ga me daar even niet aan wagen. Er is een hele goede binding met luisteraars en daar hechten we een hoge waarde aan.

Zelf had ik gehoopt dat er wat meer zou zijn veranderd in de afgelopen 7.5 jaar, waaronder de website.
Wat wel veranderd is, som ik even uit mijn hoofd op, dus er kan mij iets zijn ontschoten (ook omdat het al laat is):
- We hebben een hls videostream opgezet. Voorlopig betreft dat alleen webcam+audio van de studio.
- We hebben een app laten maken. Te downloaden in de app stores van Google en Apple. In de app is onder andere te luisteren en te kijken naar de webcam via de hls videostream (ook via Chromecast), chatten met de studio, het nieuws is te lezen en bingo kaarten zijn te bestellen (ja, dat doen we nog steeds, radio bingo spelen. We zijn er blijkbaar beroemd om geworden in het Hilversumse, heb ik gehoord.).
- We zitten op DAB+ (Allotment 47, 2 zenders. 1x Gouda, 1x Woerden, best flink bereik).
- We zijn in 2019 gestopt met ons lineaire tv kanaal (wat tekst-tv betrof) op het moment dat Ziggo stopte met aanbieden van analoge tv. Het was verouderd en we zagen (en zien) geen enkele mogelijkheid met meerwaarde in het opzetten van een lineair tv-kanaal via de bekende kabelaars met een ander soort content. Als we al tv (of iets wat daarop lijkt) zouden willen gaan maken, dan gaan we dat via onze bestaande online videostream doen. De kostenpost van een lineair tv kanaal bij de bekende kabelaars is namelijk onevenredig hoog en m.i. zijn die bedragen ethisch niet te verantwoorden om zoveel (publiek) geld daarvoor te verstoken voor zo'n kleine gemeente/omroep/aantal kijkers. Zelfs al kregen we dat geld zomaar in onze schoot geworpen, dan zouden we dat elders in de organisatie gebruiken waar het beter besteed kan worden.
- We zijn in 2021 gestopt met het aanbieden van radio op de kabel op het moment dat Ziggo stopte met het aanbieden van analoge radio. Reden: zelfde als hierboven. De kostenpost is ethisch niet te verantwoorden. Luisteren via andere kanalen hadden we tegen die tijd al ruimschoots gepromoot.

Er is in de tussentijd ook best wat overig spul gebeurd, ook hier vergeet ik vast het één en ander:
- Denk vooral aan Corona. We hebben daar gemerkt dat we als lokale omroep een heel belangrijke verbindende rol konden spelen en dat hebben we dan ook gedaan. We hebben daar duidelijk waardering gemerkt. Ik denk dat we daar nu nog steeds de vruchten van plukken.
- Ergens begin Corona slachtoffer geweest van koperdiefstal, FM paar dagen uit de lucht geweest voordat we dat goed konden herstellen. Even later waren we ineens onze hele FM antenne installatie kwijt (echt alles: kabel, tiewraps, antenne, bevestigingsbeugels, stijgbuis). Het was duidelijk niet gejat (want: totaal oninteressant spul en er was niets achter gebleven, zelfs niet een losgeknipt tiewrapje op de grond - de antenne site was spik en span achter gelaten). Bleek een fout van de telecom provider te zijn welke eigenaar van de mast is. Week ofzo uit de lucht geweest, maar is weer netjes hersteld.
- Onze telefoon centrale vond het (ook ergens in Corona) nodig om vrij spectaculair en onaangekondigd in rook op te gaan (de magic smoke ontsnapte, dus dan doet je apparaat het niet meer :lol: ). Dus hals over kop ook maar meteen 100% overstappen op VoIP, 8 nieuwe toestellen en voorzieningen voor vorken en signaallampen, nieuwe switch, PoE, noem maar op. Naast dat ik ineens een verklaring nodig had om mezelf 's avonds op de weg te begeven vanwege de lockdown. Hebben we dat ook weer ervaren.
- Inflatie: Gigantisch.
- Energie rekening: Ook door het dak heen. Het heeft de blikjes automaat z'n leven gekost. Die is geëlimineerd. :)) Staat nu een zuinige(re) koelkast met blikjes.

Als je dan kijkt hoe de omroep er nu bij staat, terwijl we geen enkele distributie meer hebben via een kabelaar en na een vrij pittige tijd, kan je dus stellen dat je prima zonder kan. Ik durf zelfs te stellen dat tzt (zeg over paar jaar) FM ook uit kan, zonder noemenswaardige gevolgen.
Of datzelfde geldt voor DAB+, ben ik het nog niet helemaal met mezelf eens. Enerzijds zie ik een enorme toegevoegde waarde (zeker als FM er niet meer is) anderzijds is over een paar jaar heel misschien wel duidelijk dat DAB+ helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Maar ik denk dat DAB+ toch nog onverwachts belangrijk gaat worden, ergens de komende jaren.

Dit (o.a. geen radio en tv signaal meer via de Ziggo kabel aanbieden en evt ook geen FM zender meer) maakt dat je als publieke lokale omroep je publieke status dus ook kunt heroverwegen als je dat zo uitkomt. Als je niet meer op de kabel zit en je hebt voor andere doelen ook de publieke status niet meer nodig en je kan jezelf financieel goed bedruipen (met minder kosten aan de ene kant en meer kosten aan de andere kant), waarom blijf je dan publiek? Waarom wordt je niet gewoon een commercieel lokaal station op DAB+ en internet? Of misschien alleen internet? Het zijn allemaal mogelijkheden die recentelijk op de radar zijn gezet. Commercieel worden geeft je een bepaalde vrijheid zonder de opgelegde LTMA mal van NLPO.

Ben blij dat rmtech de audio prima vind klinken. Hoogstpersoonlijk ingeregeld. Is al die bovenstaande moeite ook niet voor niets. :))
Nadeel is wel dat het door onze dj's gebruikte bronmateriaal niet altijd even goed van kwaliteit is. Dat is voor mij persoonlijk soms een anti-climax. :smile: Ik probeer mensen bewust te maken van dat probleem.

Er staat wel weer veel te gebeuren op relatief korte termijn. Denk aan de aanstaande Wetswijziging waar NLPO zo hard voor werkt (die 1 jan 2027 in gaat, het jaar ervoor is een overgangsjaar - maar je kan je écht afvragen of dat ding erdoor komt), als die al doorgaat gaan er wederom keuzes gemaakt moeten worden. Het huidige bestuur is zich daar bewust van en weet dat er nog steeds (met of zonder die Wetswijziging) werk aan de winkel is en dat zal tzt en gestaag vorm krijgen. Maar er ligt al een initieel plan en in dat plan komt streekomroep nog steeds niet voor.

Het belangrijkste is dat we de luisteraars/kijkers weten te binden en zolang dat lukt, maakt die antieke website echt geen klap uit. :)) :wink: :wink: :wink:

Ik zou dit epistel graag afsluiten met enkele wijze woorden :wink: van mij uit de hierboven gelinkte post:
remco_k schreef: 14 aug 2016 22:14 Is de streekomroep dan voor alle lokale omroepen een slecht plan?
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat voor sommige grotere omroepen dit plan prima uitpakt, zelfs voor kleinere omliggende omroepen. Die kunnen mee profiteren van het voormalige succes of bekendheid van de grootste omroep die in die streek terecht komt. Het gevaar schuilt er wel in dat de NLPO haar planning veel te rooskleurig aan haar lokale omroep leden schetst. Ik ben bang dat vooral kleine lokale omroepen daar te snel intrappen. Ik hoop dat ze zelf één keer even goed kritisch na hebben gedacht of er niet andere mogelijkheden zijn dan je in zo'n groot plan storten. Zij bevinden zich straks in een vaarwater waar de reeds bestaande regionale omroep al prima heerst en regeert. Ik hoop maar dat elke van de 260 publieke lokale omroepen in het land net zo goed na hebben gedacht als wij dat hebben gedaan. En ik hoop dat ze voor zichzelf de juiste keuze maken. Ook al doet de NLPO net of er geen keuze te maken valt. Maar natuurlijk is er een keuze te maken! We moeten alleen even duidelijk kenbaar maken dat de smaak 'lokale omroep' toch écht een smaak is die moet blijven bestaan. En dat kan, wat mij betreft, prima naast een streekomroep.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
rmtech

Bericht door rmtech »

Goed verhaal van remco_k. Het zou op zich wel interessant zijn als er een omroep bewust verder gaat als commerciële 'community radio' buiten een streekomroep. Als je nu al geen kabeldistributie hebt, geen TV maakt en niet de wens hebt om journalistiek heel hard op te schalen zou het met DAB+ en online nog wel eens kunnen werken.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

remco_k schreef: 01 apr 2024 02:00Even terug naar 2016, de keuze die destijds is gemaakt, staat voor zover ik weet iedereen nog steeds achter. Ik ook. Het kort door de bocht antwoord is dat het momenteel met de omroep minstens zo goed of beter gaat als in 2016. Maar net zoals in 2016 is het lastig om vrijwilligers binnen en gemotiveerd te houden of te vinden. De nieuwsredactie doet zijn ding, hoewel ook daar nog wel dingen te verbeteren zijn. De programmering zoals 'ie er is, is een bewuste keuze. Deels gegroeid uit de historie, deels omdat dit voor ons goed genoeg werkt. Daar zou je een discussie over kunnen voeren, maar ik ga me daar even niet aan wagen. Er is een hele goede binding met luisteraars en daar hechten we een hoge waarde aan.
Ik ben niet zo van het knippen in een post maar, ik denk dat het in dit geval wel kan omdat ik wil reageren op dat vrijwilligers verhaal.

Toen Midland stopte als streekomroep, kwam er een ploeg van ong. 30 mensen op straat te staan. Destijds stopte een deel van de medewerkers met radio maken, een deel ging bij een ander radiostation werken en een deel zijn met Midland doorgegaan op internet. Met de meeste mensen heb ik nadien nog contact gehad en vrijwel niemand is benaderd door een ander radiostation in de buurt om daar programma te komen maken.

In mijn eigen geval is het bij een omroep ter sprake geweest om eventueel daar een programma te maken. Een ander radiostation heeft mij daadwerkelijk gevraagd.

Blijf het toch bijzonder dat ik bij heel veel lokale radiostations hoor dat ze moeilijk aan mensen kunnen komen maar, als er een omroep stopt laten ze niets van zich horen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
remco_k

Bericht door remco_k »

Medewerkers kunnen zelf ook op zoek, toch? Zij weten zelf het eerste en het beste en dat ze beschikbaar zijn. Hoe zou je als omroep anders moeten weten of/waar/hoe je iemand kan contacten en of hij/zij beschikbaar is? Zeker als dat een omroep betrof die niet in de buurt ligt en waar je niemand van kent. Moet je maar net weten dat dat aan de hand is. :smile: Ik draai het even om, stel ik kom op straat te staan en ik heb zin om mijn activiteiten elders voort te zetten, dan zoek ik contact met de omroep waar ik dan heen wil.

Er is bij ons is in 2017 een omroep in de buurt gestopt, RTV9 (ook een streekomroep) daarvan zijn destijds wel wat mensen bij ons terecht gekomen (sommigen zijn er nog steeds dacht ik), dat was omdat we al samen met RTV9 dingen deden en dus soort van bekend terrein. Anderen vonden afstand of geen binding met onze gemeente een te groot probleem. En dit ging dan dus om aansluitende buur gemeenten.

Verder ken ik in de zo'n 30 jaar die ik hier zo'n beetje actief ben geen enkel ander geval in de omgeving. Maar als er wat bij omliggende omroepen zou gebeuren dan hebben we al goede contacten met hen en sommige medewerkers. Dan komt dat vanzelf wel.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
wave

Bericht door wave »

Mooi verhaal Remco, RSM zou het zo best weleens kunnen redden tegen de streekomroep stroom in.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Denk het niet Wave, zoals ik het nu hoor vervallen de vergunningen per 2026 en krijgen alleen de streekomroepen nog een FM vergunning.
Dan gaat het aantal lokale omroepen op DAB ook terug naar 1
progmog

Bericht door progmog »

Bedankt voor je verhaal, Remco. Ik vind het mooi om te lezen dat medewerkers al jarenlang betrokkenheid hebben bij de omroep, zowel op technisch vlak als binnen het bestuur. Ga zo door!

Toch mis ik ik wel een belangrijk aspect bij jullie omroep dat de basis is voor de hedendaaagse pub lokale omroep en dat is de nieuwscontent (nieuws, informatie, agenda/activiteiten, verslag etc). Wanneer ik de website bezoek, moet ik goed zoeken naar nieuwscontent (het staat ergens in het menu 'Regionieuws'). Ook de radioprogrammering valt weinig nieuws- en informatieve programma's te vinden. De huidige programmering, met shows zoals Goud van Oud, Hollandse Hits en Dance Warning Up, zijn nou niet de programma's die verwachten worden voor een toekomstige pub lokale omroep. Hoewel Radiobingo ongetwijfeld een trouwe luisteraarsgroep heeft, vraag ik me af of de doelgroep te beperkt is voor in de toekomst, gezien de vermoedelijk hogere gemiddelde leeftijd? Het voelt niet robuust aan voor de lange termijn.

Ik geloof dat nieuws/informatie/activiteiten informatie essentieel is voor de toekomst van de pub lokale omroep, zeker als je kijkt naar de lange termijn en de mogelijke veranderingen in subsidies en advertentie-inkomsten. Dan zie je andere omroepen verschuivingen doen naar meer nieuwscontent en is radio/tv meer een distirbutiekanaal voor audio en video (aangevuld met extra progamma's voor de entertainment). Ook dan vind ik het jammer om te lezen dat jullie dan stoppen met het tv-kanaal als lineaire distributie. Want daarin zitten best mooie mogelijkheden in zoals live registraties en andere informatieve content. Het wordt straks essentieel voor de lokale omroep als bestaandsrechts op lange termijn.

Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo zien. Nogmaals bedankt voor al je harde werk en toewijding, Remco.
GerjanCluistra

remco_k schreef: 03 apr 2024 20:26 Medewerkers kunnen zelf ook op zoek, toch? Zij weten zelf het eerste en het beste en dat ze beschikbaar zijn. Hoe zou je als omroep anders moeten weten of/waar/hoe je iemand kan contacten en of hij/zij beschikbaar is? Zeker als dat een omroep betrof die niet in de buurt ligt en waar je niemand van kent. Moet je maar net weten dat dat aan de hand is. :smile: Ik draai het even om, stel ik kom op straat te staan en ik heb zin om mijn activiteiten elders voort te zetten, dan zoek ik contact met de omroep waar ik dan heen wil.

Er is bij ons is in 2017 een omroep in de buurt gestopt, RTV9 (ook een streekomroep) daarvan zijn destijds wel wat mensen bij ons terecht gekomen (sommigen zijn er nog steeds dacht ik), dat was omdat we al samen met RTV9 dingen deden en dus soort van bekend terrein. Anderen vonden afstand of geen binding met onze gemeente een te groot probleem. En dit ging dan dus om aansluitende buur gemeenten.

Verder ken ik in de zo'n 30 jaar die ik hier zo'n beetje actief ben geen enkel ander geval in de omgeving. Maar als er wat bij omliggende omroepen zou gebeuren dan hebben we al goede contacten met hen en sommige medewerkers. Dan komt dat vanzelf wel.
Dan komt het vanzelf wel is een houding die ik meer aantref bij lokale radiostations. Dat is precies de houding waarom het vinden van mensen zo lastig is want, het komt niet vanzelf. Om mensen te vinden moet je actief op zoek naar die mensen.

De mensen die graag radio willen blijven maken, die melden zich wel. Of ze melden zich bij een andere buur, dan heb je net niets.

De groep die het stoppen van de streekomroep als een mooie aanleiding zien voor ander vrijwilligerswerk of hobby ga je ook niet overtuigen.

Je vraagt je af hoe je als radiostation kan weten hoe je iemand kunt contacten en of die beschikbaar is. Dat kun je misschien niet weten maar, je kan het wel vragen. Anno nu heeft vrijwel iedereen een account op sociale media. Zoek dat op en stuur een PB met de vraag of die persoon het leuk vind om bij jouw club te komen werken. Nee heb je, ja kun je krijgen. En je weet, als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer. Dat lijkt me toch wel te doen.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

GerjanCluistra schreef: 04 apr 2024 13:24
remco_k schreef: 03 apr 2024 20:26 Medewerkers kunnen zelf ook op zoek, toch? Zij weten zelf het eerste en het beste en dat ze beschikbaar zijn. Hoe zou je als omroep anders moeten weten of/waar/hoe je iemand kan contacten en of hij/zij beschikbaar is? Zeker als dat een omroep betrof die niet in de buurt ligt en waar je niemand van kent. Moet je maar net weten dat dat aan de hand is. :smile: Ik draai het even om, stel ik kom op straat te staan en ik heb zin om mijn activiteiten elders voort te zetten, dan zoek ik contact met de omroep waar ik dan heen wil.

Dan komt het vanzelf wel is een houding die ik meer aantref bij lokale radiostations. Dat is precies de houding waarom het vinden van mensen zo lastig is want, het komt niet vanzelf. Om mensen te vinden moet je actief op zoek naar die mensen.

De mensen die graag radio willen blijven maken, die melden zich wel. Of ze melden zich bij een andere buur, dan heb je net niets.

De groep die het stoppen van de streekomroep als een mooie aanleiding zien voor ander vrijwilligerswerk of hobby ga je ook niet overtuigen.

Je vraagt je af hoe je als radiostation kan weten hoe je iemand kunt contacten en of die beschikbaar is. Dat kun je misschien niet weten maar, je kan het wel vragen. Anno nu heeft vrijwel iedereen een account op sociale media. Zoek dat op en stuur een PB met de vraag of die persoon het leuk vind om bij jouw club te komen werken. Nee heb je, ja kun je krijgen. En je weet, als er een schaap over de dam is, dan volgen er meer. Dat lijkt me toch wel te doen.
Een van de redenen waarom ik niet bij de streekomroep meer zit en lokale omroep , en toch het aanga om een internetstation op te richten.
hier in het zuiden negeert men een bepaald publiek en zijn het vaak alleen maar vriendjes van ik heb bij alle omroepen bijna gezeten in het verleden. Zowel belgisch als nederlands limburg, maar overal speelt het zelfde.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Toch mis ik ik wel een belangrijk aspect bij jullie omroep dat de basis is voor de hedendaaagse pub lokale omroep en dat is de nieuwscontent (nieuws, informatie, agenda/activiteiten, verslag etc).
Als we eerlijk zijn, is dit niet alléén een uitdaging bij Radio Stad Montfoort maar bij vrijwel alle lokale omroepen, toch? Hoeveel lokale omroepen hebben (voldoende) capabele medewerkers om daadwerkelijk lokaal nieuws te maken of te duiden, en niet enkel extern nieuws door te geven. Geheel eens met progmog dat dit eigenlijk het bestaansrecht en de basis is van een lokale omroep. Of de streekomroep dit fenomeen gaat verbeteren, is een andere vraag...
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
GerjanCluistra

Johnny_ schreef: 05 apr 2024 09:21

Een van de redenen waarom ik niet bij de streekomroep meer zit en lokale omroep , en toch het aanga om een internetstation op te richten.
hier in het zuiden negeert men een bepaald publiek en zijn het vaak alleen maar vriendjes van ik heb bij alle omroepen bijna gezeten in het verleden. Zowel belgisch als nederlands limburg, maar overal speelt het zelfde.
Dat is een deel van het probleem. Ik ken best wel wat mensen die radio ervaring hebben, dat ook in praktijk brengen bij internet-, MW en/of DAB+ zenders en die ook prima iets voor de lokale- of streekomroep willen doen. Maar ze worden zelden tot nooit gevraagd. En in de uitzonderlijke gevallen dat mensen wel eens gevraagd worden gaat het vooral over wat allemaal moet gebeuren, in plaats van wat mensen te bieden hebben.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

GerjanCluistra schreef: 05 apr 2024 15:55
Johnny_ schreef: 05 apr 2024 09:21

Dat is een deel van het probleem. Ik ken best wel wat mensen die radio ervaring hebben, dat ook in praktijk brengen bij internet-, MW en/of DAB+ zenders en die ook prima iets voor de lokale- of streekomroep willen doen. Maar ze worden zelden tot nooit gevraagd. En in de uitzonderlijke gevallen dat mensen wel eens gevraagd worden gaat het vooral over wat allemaal moet gebeuren, in plaats van wat mensen te bieden hebben.
Precies dat, bel je me morgen om radio te maken, heel graag! zelfs als het verder van huis is, km vergoeding en voor de rest doe ik het met alle plezier. maar zo gaat het tegenwoordig ook niet meer. als je niet in het straatje past wordt je gebonjoerd. genoeg vergaderingen zo mee gemaakt met collega's en mezelf. :) en als je dan nog een radio technieker hebt die zich zelf boven op hoofd radio zet dan is het hek van de dam.
Plaats reactie