Talpa met een vierde FM kavel
Moderator: admin6
Talpa met een vierde FM kavel
Talpa voert een procedure om een vierde FM kavel te mogen bezitten. Stel dat het lukt.
Dan is eigenlijk alleen het Radio4all kavel op te kopen, ik zie DPG en Mediahuis geen kavels verkopen aan Talpa.
Wat zet Talpa daar dan op? Een terugkeer van Noordzee of krijgt Radio 10 / 60s & 70s dan een plekje op FM?
Dan is eigenlijk alleen het Radio4all kavel op te kopen, ik zie DPG en Mediahuis geen kavels verkopen aan Talpa.
Wat zet Talpa daar dan op? Een terugkeer van Noordzee of krijgt Radio 10 / 60s & 70s dan een plekje op FM?
-
Re: Talpa met een vierde FM kavel
Waar lees je dit?
Hier is het te lezen. Ik heb er later niets meer over gehoord, maar ik neem aan dat het nog loopt. Het is in maart, dus kan nog.
Of het succes zal hebben betwijfel ik.
https://www.radiofreak.nl/talpa-network ... equenties/
Persoonlijk lijkt radio 10 60’s/70’s me wel aardig als het door zou gaan. Met beperkte presentatie heeft het naar mijn mening wel potentie.
Of het succes zal hebben betwijfel ik.
https://www.radiofreak.nl/talpa-network ... equenties/
Persoonlijk lijkt radio 10 60’s/70’s me wel aardig als het door zou gaan. Met beperkte presentatie heeft het naar mijn mening wel potentie.
Ik zie eerder gebeuren dat SLAM! dan terugkeert bij Talpa.
-
Radio 10 60's en 70's is een puike zender vind ik. Leuke gevarieerde playlist met ook veel minder bekende tracks uit die jaren die je niet zo snel meer hoort. Zit goed in elkaar! Wie is de music director daar?
Als Talpa deze zaak wint dan komt er een nieuwe veiling. Een nieuwe veiling kan ook slecht uitpakken voor Talpa.Mebo schreef: 07 mar 2024 11:46 Talpa voert een procedure om een vierde FM kavel te mogen bezitten. Stel dat het lukt.
God is a DJ
Stel dat de rechter oordeelt dat partijen vier kavels maximaal hadden mogen hebben, dan is het niet per definitie zo dat dat dan kan door een kavel/radiostation te kopen van een andere eigenaar. In het aangehaalde artikel van Radiofreak staat: "Volgens Adformatie zou er bij winst voor Talpa Network een nieuwe veiling gehouden moeten worden."
-
Misschien dat het daarom ook zo rustig en stil is omtrent Radio4all omdat ze niet weten hoe het er voor staat over een paar weken.
Is het 100% zeker dat er een nieuwe veiling komt, of een aanname van Adformatie? Ik kan me ook een scenario voorstellen dat, wat Mebo zegt, er onderling gehandeld gaat worden. In dat geval zou zelfs het kavel van Veronica teruggekocht kunnen worden als Mediahuis de stekker eruit trekt. Ik ga nu wel ver met speculeren natuurlijk 

-
Dit lijkt me 100% zeker. Andere partijen moeten dan ook de kans krijgen om vier kavels te hebben. De voorwaarden waaronder de veiling is gedaan zijn dan immers veranderd.Janno schreef: 07 mar 2024 13:58 Is het 100% zeker dat er een nieuwe veiling komt, of een aanname van Adformatie? Ik kan me ook een scenario voorstellen dat, wat Mebo zegt, er onderling gehandeld gaat worden. In dat geval zou zelfs het kavel van Veronica teruggekocht kunnen worden als Mediahuis de stekker eruit trekt. Ik ga nu wel ver met speculeren natuurlijk
-
Ik snap ergens niet dat Talpa deze gok neemt. Natuurlijk zijn 4 kavels voor hen beter dan 3, maar als een eventuele veiling na winst van de rechtzaak niet gunstig verloopt, is de schade voor Talpa misschien wel groter dan nu.
Ze kunnen als ze in het gelijk worden gesteld het er ook bij laten en een schadevergoeding bij de overheid indienen voor gederfde inkomsten 4e kavel.
-
Ik vraag me af of ze het erbij kunnen laten als ze in het gelijk gesteld worden. In principe verklaart de rechter de voorwaarde dat een bedrijf 3 kavels mag hebben dan nietig en daarmee ook één van de voorwaarden waaronder de veiling is gedaan.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 07 mar 2024 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik denk eerlijk gezegt dat Talpa geen kans maakt tegenover de ACM