In Memoriam: bekende radiopersoonlijkheden overleden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

StefanT

In Memoriam: bekende radiopersoonlijkheden overleden

Bericht door StefanT »

Ik denk maak een centraal topic aan voor overleden radiopersoonlijkheden

Vanavond overleed Jan van Veen, van Candelight, wie is er niet mee opgegroeid?
DavyGer

Re: In Memoriam: bekende radiopersoonlijkheden overleden

Bericht door DavyGer »

Goed idee dit. Ik vrees er ook een beetje voor dat we dit de komende jaren steeds vaker nodig gaan hebben.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Jan R.I.P.
Je bent ouder en je wil wat...
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Was niet helemaal mijn programma maar wel een zeer herkenbare mooie stem en een goed en uniek format. Heb nog een aantal jaren regelmatig naar zijn candelight radio geluisterd (non-stop op een uurtje candelight per dag na), dat was een hele fijne muziekmix, beetje sky zoals het vroeger klonk (en wat ik, in tegenstelling tot velen, best een fijne zender vond af en toe)..

R.I.P. Jan
StefanT

Bericht door StefanT »

De gedichten waren altijd simpel maar bloedserieus ingesproken op een bedje van Greensleeves van Montovani

Voor wie Jan van Veen en Candelight niet kent, dit dus:
https://www.youtube.com/watch?v=134yMPdrTVI
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Wat een triest nieuws. Jan van Veen was een unieke radiopersoonlijkheid. Het was één van de bekende dj's op het oude zendschip Veronica en heeft eeuwige roem verdiend met zijn Candlelight. Dit heeft hij op verel zenders gebracht, o.a. Veronica, Avro Radio 3, Sky Radio, 100%NL en natuurlijk zijn eigen Candlelight internetzender. Zijn troostende woorden zullen gemist worden.

Familie, vienden, naasten: sterkte.

Aanvulling, ik hoor zojuist dat Jan van Veen ALS had. Ik weet niet of dit bekend was bij Serious Request en of die actie hem nog goed gedaan heeft. Ik weet wel dat het een verschrikkelijke, slopende ziekte is. Afschuwelijk.
Laatst gewijzigd door Oortjes op 04 feb 2024 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Rock 'n roll is better than music!
Janno

Bericht door Janno »

Ik heb goede herinneringen aan Jan van Veen vanaf eind jaren 60 bij Veronica. Ik moet zeggen dat ik de laatste decennia niet meer naar hem heb geluisterd, maar als romantisch ingestelde puber luisterde ik die eerste jaren graag naar candlelight. Radioicoon!
Microstar

Bericht door Microstar »

Jan was een icoon R.I.P.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Wel opmerkelijk dat een aantal weken geleden zijn radiostation Candlelight Radio van start is gegaan op DAB+ zeer lokaal. Of dit ook zal blijven bestaan is nog niet duidelijk.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

In de eerdere jaren van het schip Veronica 192 had hij ook een lunchprogramma "Jan van Veen-Van 12 tot 1". (Gevolgd door Wil Luikinga met "Harry" tussen 1 en 2. En vervolgens tussen 2 en 4 Lex Harding. Na al die jaren kun je die Veronica programmering nog steeds dromen. En Hilversum 3 was inmiddels een aanfluiting.) Jan van Veen, groot geworden op de zeezenders. Veronica en Noordzee. Daar konden maar weinig radiopersoonlijkheden in de spoorboekjesprogrammering uit "Hilversum" tegenop.
AlleenOpDeWereld

Bericht door AlleenOpDeWereld »

Ben te jong om hem te kennen van de zendschepen, maar hij maakte met Candlelight een uniek programma. Logisch dat 100%NL het later nog heeft uitgezonden toen het al een aantal jaar weg was op Sky.
Ik vind het trouwens opmerkelijk, bijna schandalig, dat Sky Radio geen melding op de website heeft staan van Jans overlijden. 100%NL wel, netjes, zo hoor het.
Acchero

Bericht door Acchero »

Uitstekend topicidee. Grappig vond ik het soms hoe Jan erin slaagde met zijn diepe stem pulpgedichten nog tot kunstwerken te verheffen.
Is het een idee om ook nog zeer recent overleden radiopersoonlijkheden aan te halen? Hubert van Hoof (gestorven 31-12-2023) is de eerste die me zo te binnen schiet.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Verschrikkelijk nieuws. Moet ook denken aan Hanno Dik (Ex TROS-DJ) die onlangs overleden is.
RJ1984

Bericht door RJ1984 »

Vanjeafisharder schreef: 04 feb 2024 22:03 Wel opmerkelijk dat een aantal weken geleden zijn radiostation Candlelight Radio van start is gegaan op DAB+ zeer lokaal. Of dit ook zal blijven bestaan is nog niet duidelijk.
Candlelight Radio blijft bestaan als herinnering aan Jan van Veen. Prachtige gedachte. Het hele artikel is te vinden op de site en app van RTL Nieuws.
StefanT

Bericht door StefanT »

Acchero schreef: 05 feb 2024 10:08
Is het een idee om ook nog zeer recent overleden radiopersoonlijkheden aan te halen? Hubert van Hoof (gestorven 31-12-2023) is de eerste die me zo te binnen schiet.
Je kan iedereen hier bespreken natuurlijk. Ik ken de naam Hubert van Hoof maar weet niet precies wat ie deed, kun je dat vertellen?
Plaats reactie