advies gevraagd, want er is altijd ruimte voor verbetering

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

station-drz

advies gevraagd, want er is altijd ruimte voor verbetering

Bericht door station-drz »

Hallo Allen,

Na een tijd afwezig te zijn geweest op audio gebied ( ik heb veel veranderd) vraag ik jullie graag advies qua audio geluid.

Er draait een orban pc 1101E kaart en ik heb behoorlijk gespijkerd aan mn database zo dat er nu hoofdzakelijk Flac en wav bestanden in staan. her en der zal er nog een verdwaalde MP3 zijn, Maar nederlandse muziek van vroeger is nu eenmaal lastig in hoge kwaliteit te vinden.

ik probeer net als een ander lid hier op het forum het diepe radio 2 laag te benaderen maar wil daarbij wel een open en fris hoog halen. het frisse lukt me nog redelijk maar het open houden vind ik zelf nog lastig. Daarom vraag ik van de mede forummers graag advies waar ik nog winst kan behalen.

Luisteren kan via deze link:

https://tiptopradio.radio12345.com/

Ik hoor graag van jullie!

mvg Wouter :smile:
Laatst gewijzigd door admin5 op 04 feb 2024 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link gefixed
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))
big T

Re: advies gevraagd, want er is altijd ruimte voor verbetering

Bericht door big T »

station-drz schreef: 04 feb 2024 15:54
Luisteren kan via deze link:

www.Tiptopradio.radio12345.com

Ik hoor graag van jullie!

De beveiliging certificaat is verlopen en de link verwijst naar een pagina in het radioforum.
www.Tiptopradio.radio12345.com
Daar kom je uiteindelijk uit bij een reclame pagina uit van listen2myradio.
station-drz

Oei dat is balen ik kom er zsm op terug!
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

Ik heb de link in de topicstart voor jullie gefixed.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
station-drz

heb hem uitgezet voor nu, komende week schakelen we nog even weer in voor een nieuwe poging!
station-drz

Nieuwe ronde nieuwe kansen;

https://tiptopradio.radio12345.com/

Ben benieuwd naar jullie mening!
big T

Bericht door big T »

hoe krijg ik hem aan de gang?
station-drz

even op de play knop drukken. net boven recently played. excuses voor de omslachtige pagina. maar voor die 5 weken per jaar dat ik de stream gebruikt vind ik een betaalde server te duur. :))
big T

Bericht door big T »

ja dat doe ik ook maar er gebeurt dan niets
station-drz

big T schreef: 06 feb 2024 21:23 ja dat doe ik ook maar er gebeurt dan niets
hmm ik ga is even kijken naar een andere stream oplossing die toegankelijker is als deze, ik kreeg uit mijn kennissen kring inmiddels vaker deze klacht. :cry: admin mag van mij dit topic wel verwijderen, als ik een beter werkende optie gevonden heb maak ik dan een nieuw topic aan.
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

^^ Is niet nodig, gewoon dit topic laten staan en in een nieuwe reactie je nieuwe URL vermelden. Als het nodig is haal ik de reeds geplaatste URLs hierboven voor je weg.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
sverrips

Bericht door sverrips »

station-drz schreef: 04 feb 2024 15:54 ik probeer net als een ander lid hier op het forum het diepe radio 2 laag te benaderen maar wil daarbij wel een open en fris hoog halen. het frisse lukt me nog redelijk maar het open houden vind ik zelf nog lastig. Daarom vraag ik van de mede forummers graag advies waar ik nog winst kan behalen.

Waarom probeert men steeds hetzelfde wiel uit te vinden van wat een ander heeft, in dit geval de diepe radio 2 laag. Waarom cree-er je niet je eigen identiteit en dat zie je ook vaak bij radio zenders waarbij men elkaar na-aap. Eigen identiteit qua radiozender siert je, net als een eigen geluid.

Ten tweede verwacht ik dat radio 2 het nodige uitgegeven heeft aan processing en dat je dat met de middelen die je zelf voor handen hebt, niet evenaard.

Mijn advies zou zijn : creeer je eigen geluid en doe iets met je eigen identiteit ! Ik weet dat dat de topic vraag niet was, maar ik wilde dat toch even zeggen.
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
station-drz

Bedankt voor je reactie sverre,

Ik kan beamen dat een eigen identiteit idd key is om je te onderscheiden van de massa. Maar als bepaalde dingen van een ander net jou smaak bevatten en dat jou hey ultieme gevoel van ideaal beschrijft, is het toch niet raar dat je dat probeert zo dicht mogelijk te benaderen?

Mvg wouter
sverrips

Bericht door sverrips »

station-drz schreef: 09 feb 2024 18:53 Bedankt voor je reactie sverre,

Ik kan beamen dat een eigen identiteit idd key is om je te onderscheiden van de massa. Maar als bepaalde dingen van een ander net jou smaak bevatten en dat jou hey ultieme gevoel van ideaal beschrijft, is het toch niet raar dat je dat probeert zo dicht mogelijk te benaderen?

Mvg wouter
Als je dat voor ogen hebt en je staat er ook zo in, dan is er inderdaad niks mis mee. Ik zie wel veel in radio land dat iedereen zijn haar radio station probeert te kopieeren en ook van het geluid van dit station. Zo vind ik bijvoorbeeld JOE ook weer heel erg veel weg hebben van Radio 10 GOLD als het gaat om de muziek. Waarom niet steeds een eigen identiteit creeeren ? Dat komt denk ik omdat een eigen identiteit een risico is op mislukking als het niet aanslaat en bij de meeste commericeele stations (die in de zelfde vijver vissen, vaak talpa) er alleen maar geld willen verdienen. Tenslotte is radio 10, JOE en andere stations gewoon een bedrijf dat geld binnen moet halen, niets meer en niets minder. Elke luisteraar betekend geld en dus vindt men denk ik de luisteraar zelf niet zo belangrijk, behalve dat die wel het geld binnen brengt als daar reklame bij gebruikt wordt als betalende partij.

Ik vind het jammer dat in radio land het ontbreekt aan creativiteit en ik probeer daar zelf voor mij anders in te zijn waarbij ik uitzend voor een doelgroep en AI gebruik in mijn radio programma's. Maar straks doet ook iedereen weer dat, dus de vraag is en blijft, hoe blijft je onderscheidend. Kopieeren van elkaars station en geluid draagt daar zeker niet aan bij. Misschien heb je de tijd niet meegekregen in de jaren 80 met de zalige liefdeslijn, weeshuis van de hits, radio romantica en andere radio programma's van Harro de Jonge, Meta de Vries en Wim van Putten en andere thema programma's wat een omroep echt een omroep maakte. Dat was en is nog een heel ander caliber dan JOE, SLAM en weet ik veel !
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
station-drz

Zo dan nu een nieuwe poging voor de streamlink:

https://stream.mfmstreaming.nl:2390/tjvplekv/1/web

Ik hoop dat deze wel doet en dan ben ik echt benieuwd naar jullie feedback :D
Plaats reactie