station-drz schreef: ↑09 feb 2024 18:53
Bedankt voor je reactie sverre,
Ik kan beamen dat een eigen identiteit idd key is om je te onderscheiden van de massa. Maar als bepaalde dingen van een ander net jou smaak bevatten en dat jou hey ultieme gevoel van ideaal beschrijft, is het toch niet raar dat je dat probeert zo dicht mogelijk te benaderen?
Mvg wouter
Als je dat voor ogen hebt en je staat er ook zo in, dan is er inderdaad niks mis mee. Ik zie wel veel in radio land dat iedereen zijn haar radio station probeert te kopieeren en ook van het geluid van dit station. Zo vind ik bijvoorbeeld JOE ook weer heel erg veel weg hebben van Radio 10 GOLD als het gaat om de muziek. Waarom niet steeds een eigen identiteit creeeren ? Dat komt denk ik omdat een eigen identiteit een risico is op mislukking als het niet aanslaat en bij de meeste commericeele stations (die in de zelfde vijver vissen, vaak talpa) er alleen maar geld willen verdienen. Tenslotte is radio 10, JOE en andere stations gewoon een bedrijf dat geld binnen moet halen, niets meer en niets minder. Elke luisteraar betekend geld en dus vindt men denk ik de luisteraar zelf niet zo belangrijk, behalve dat die wel het geld binnen brengt als daar reklame bij gebruikt wordt als betalende partij.
Ik vind het jammer dat in radio land het ontbreekt aan creativiteit en ik probeer daar zelf voor mij anders in te zijn waarbij ik uitzend voor een doelgroep en AI gebruik in mijn radio programma's. Maar straks doet ook iedereen weer dat, dus de vraag is en blijft, hoe blijft je onderscheidend. Kopieeren van elkaars station en geluid draagt daar zeker niet aan bij. Misschien heb je de tijd niet meegekregen in de jaren 80 met de zalige liefdeslijn, weeshuis van de hits, radio romantica en andere radio programma's van Harro de Jonge, Meta de Vries en Wim van Putten en andere thema programma's wat een omroep echt een omroep maakte. Dat was en is nog een heel ander caliber dan JOE, SLAM en weet ik veel !