Ontvangst rapporten etherpiraten kerst 2023

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Madurodam FM

Re: Ontvangst rapporten etherpiraten kerst 2023

Bericht door Madurodam FM »

Dus als ik het begrijp helemaal niets in Nijmegen zelf ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Marijn

Bericht door Marijn »

Nee dat klopt.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nijmegen was ooit radiostad nr. 1 met Delta en Keizerstad.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Nouja, die titel claimen nog meer steden, maar ze waren er in de jaren '80 zeker professioneel bezig. Veelal live, terwijl in andere steden vaak met vooraf opgenomen banden werd gewerkt.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Nijmegen was met name nr.1 toen al in veel steden alles al was opgerold dus na 1987 vooral.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Traditiegetrouw hier op de Veluwe op tweede kerst weer de gambling fm via 94,6.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Zuid-Holland

93.9 Smash FM Den Haag
99.2 Centraal Den Haag
106.7 Tempo Den Haag
104.9 Dance Den Haag
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
banne

Bericht door banne »

Ik kom niet uit een piraten regio maar ben regelmatig bij klanten die wel in die regio zitten, dan staat er nog wel eens een piraat aan. De hele lol van een piratenzender lijkt mij dat je mensen naar muziek kunt laten luisteren die jij draait. Praatje tussendoor en weer verder (lijkt mij) maar kan iemand mij uitleggen waarom zo vreselijk veel piraten een eindeloos bedje opzetten om daar elke 10 seconden doorheen te praten met de zendernaam en een 06 nummer waar je naar kunt appen? Dat gaat soms echt heel erg lang door, voor mij op het irritante af. Hoort dat ook bij de piratencultuur? Snap ik dat als randstedeling gewoon niet?
Vanjeafisharder

In Engeland bij de piraten met name in Londen doen ze dat ook, platen onderbreken halverwege of nog eerder zelfs, veel interactie met appende luisteraars. Dat is erg mooi, maar slaat erg door en is inderdaad een piraten cultuurtje. Vroeger hoorde je dat nooit overigens en was het veel en veel professioneler bij de landpiraten.
ottoderuig

Bericht door ottoderuig »

banne schreef: 30 dec 2023 21:01 <knip> maar kan iemand mij uitleggen waarom zo vreselijk veel piraten een eindeloos bedje opzetten om daar elke 10 seconden doorheen te praten met de zendernaam en een 06 nummer waar je naar kunt appen? Dat gaat soms echt heel erg lang door, voor mij op het irritante af. Hoort dat ook bij de piratencultuur? Snap ik dat als randstedeling gewoon niet?
Je bent niet de enige.
6 uur muziek zonder wat te zeggen, 150 berichtjes voorlezen (waarvan het overgrote deel van collega piraten) en weer 6 uur muziek. Nooit begrepen dit soort acties. Ik deed altijd 3 om 3 of bij veel reacties 2 om 2 :smile:
95.4 FM & Radio Eemland
Meer variatie in classic hits!
Vanjeafisharder

En dan ook nog eens geen station ID's. Dat hebben ze allemaal niet. En misschien weten ze ook niet eens wat dat is...moeilijk...
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

banne schreef: 30 dec 2023 21:01 Ik kom niet uit een piraten regio maar ben regelmatig bij klanten die wel in die regio zitten, dan staat er nog wel eens een piraat aan. De hele lol van een piratenzender lijkt mij dat je mensen naar muziek kunt laten luisteren die jij draait. Praatje tussendoor en weer verder (lijkt mij) maar kan iemand mij uitleggen waarom zo vreselijk veel piraten een eindeloos bedje opzetten om daar elke 10 seconden doorheen te praten met de zendernaam en een 06 nummer waar je naar kunt appen? Dat gaat soms echt heel erg lang door, voor mij op het irritante af. Hoort dat ook bij de piratencultuur? Snap ik dat als randstedeling gewoon niet?
Dat is geen bedje, dat is een polka waar je zo nu en dan overheen praat. Die schuif je niet weg, daar kan je ook gewoon naar luisteren. En ja, dat hoort inderdaad bij de piratencultuur.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
GerjanCluistra

ottoderuig schreef: 31 dec 2023 01:58
banne schreef: 30 dec 2023 21:01 <knip> maar kan iemand mij uitleggen waarom zo vreselijk veel piraten een eindeloos bedje opzetten om daar elke 10 seconden doorheen te praten met de zendernaam en een 06 nummer waar je naar kunt appen? Dat gaat soms echt heel erg lang door, voor mij op het irritante af. Hoort dat ook bij de piratencultuur? Snap ik dat als randstedeling gewoon niet?
Je bent niet de enige.
6 uur muziek zonder wat te zeggen, 150 berichtjes voorlezen (waarvan het overgrote deel van collega piraten) en weer 6 uur muziek. Nooit begrepen dit soort acties. Ik deed altijd 3 om 3 of bij veel reacties 2 om 2 :smile:
Dat is de Drentse piratencultuur. Weet ook niet waarom dat precies is maar, dat is hoe het daar gaat.
GerjanCluistra

Vanjeafisharder schreef: 31 dec 2023 02:13 En dan ook nog eens geen station ID's. Dat hebben ze allemaal niet. En misschien weten ze ook niet eens wat dat is...moeilijk...
Dat is niet helemaal waar. Ik hoor het er ook niet vanaf maar, de vaste luisteraars van die stations kunnen aan de muziek horen welke zender er op staat.

En maak je geen zorgen over de kennis van die piraten. Als je met die gasten gaat praten sta je versteld van alle kennis die daar zit. Alleen is men niet zo geïnteresseerd in vormgeving en meer.
ottoderuig

Bericht door ottoderuig »

Ja of station id's "of wat er voor door moet gaan" van een of ander schreeuwfiguur die klinkt alsof'ie ontzettend moet poepen. Het is't net niet in mijn ogen. Maar het zal er wel bij horen denk ik.

En wat betreft kennis.. die kun je tegenwoordig kopen.
Alhoewel,
Vanmiddag hoorde ik er 1 op 97.0 over een ander inschakelen die vervolgens zonder audio een behoorlijk tijd met z'n stereolevel aan het prutsen was. Het bromde en kraakte wat, riep "test 1,2" en schakelde weer uit. Ik ben inmiddels zo'n slordige 16 jaar radiozendamateur en heb altijd geleerd te prutsen op een kunstantenne (dummyload) totdat iets goed is. Maar het zal er wel bij horen denk ik..
95.4 FM & Radio Eemland
Meer variatie in classic hits!
Plaats reactie