Waar haal (koop) jij jouw nieuwste muziek?

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

Lex In Het weekend

Waar haal (koop) jij jouw nieuwste muziek?

Bericht door Lex In Het weekend »

Karrenvrachten aan muziek uit het verleden heb ik op cd en deze staan dan weer opgeslagen op de NAS.
Maar wil ik tussendoor ook hedendaagse hits draaien en/of nummers die er zitten aan te komen, dan is er voor zover ik weet niks te vinden.
Vaak moet ik wachten tot een band/artiest een cd uitbrengt of pak ik af en toe een nieuw nummer via Spotify.
Waar halen jullie de hits van nu op? Cd-single of downloads maakt niet uit, tips zijn van harte welkom.
Lexinhetweekend.
Feivel

Re: Waar haal (koop) jij jouw nieuwste muziek?

Bericht door Feivel »

Je kunt eens kijken bij Promo Only. Dat is een pool speciaal voor DJ's en radiostations :).
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Ik gebruik gewoon Apple Muziek.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Lex In Het weekend

Dank je, Daar ga ik me aankomend weekend even in verdiepen.
Feivel schreef: 17 dec 2023 12:07 Je kunt eens kijken bij Promo Only. Dat is een pool speciaal voor DJ's en radiostations :).
Lexinhetweekend.
Lex In Het weekend

Ik zal daar even een account gaan aanmaken.
GerjanCluistra schreef: 17 dec 2023 21:19 Ik gebruik gewoon Apple Muziek.
Lexinhetweekend.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Johnny_ schreef: 18 dec 2023 21:00 Digipluggen.nl, wel enorm duur, maar het is actueel heb ik begrepen.
Losse singles downloaden bij Apple Muziek zou mij ong. €0,35 meer kosten als ik een vergelijkbaar aantal liedjes download. Mijn grootste bezwaar tegen DigiPluggen is vooral dat niet alles er op staat.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
DigiPluggen

Bericht door DigiPluggen »

Lex In Het weekend schreef: 17 dec 2023 09:41 Karrenvrachten aan muziek uit het verleden heb ik op cd en deze staan dan weer opgeslagen op de NAS.
Maar wil ik tussendoor ook hedendaagse hits draaien en/of nummers die er zitten aan te komen, dan is er voor zover ik weet niks te vinden.
Vaak moet ik wachten tot een band/artiest een cd uitbrengt of pak ik af en toe een nieuw nummer via Spotify.
Waar halen jullie de hits van nu op? Cd-single of downloads maakt niet uit, tips zijn van harte welkom.
Hi lex,

Ik wil graag even de aandacht vestigen op ons platform dat van enorme waarde kan zijn voor radiostations zoals het jouwe: Digi Pluggen.

Digi Pluggen is meer dan alleen een muziekdistributieplatform; het is een enorme database waar muzieklabels, artiesten en radiostations samenkomen om de nieuwste en beste muziek te ontdekken en te delen. Hier zijn een paar redenen waarom je zou moeten overwegen om Digi Pluggen in je radiostation te integreren:
- Brede Selectie van Nieuwe Releases: Digi Pluggen biedt een uitgebreide database van de nieuwste muziek, variërend van opkomende artiesten tot gevestigde namen. Door onze samenwerkingen met meer dan 50 pluggers en grote labels als Universal, Warner, Sony en 8Ball is er voor ieder wat bij. Ontdek en deel de meest actuele tracks die perfect passen bij de stijl van jouw radiostation.
- Eenvoudige Toegang tot Kwaliteitsmuziek: Met Digi Pluggen krijg je toegang tot hoogwaardige audiobestanden, waaronder WAV en MP3. Het platform is ontworpen om de zoektocht naar nieuwe muziek eenvoudig en effectief te maken.
- Wekelijkse Updates: Iedere vrijdag sturen wij een nieuwsbrief naar alle radiostations die bij ons zijn aangesloten met alle nieuwe releases van die week.
- Samenwerking met de NLPO (voorheen OLON): Ben jij met je radiostation aangesloten bij de NLPO? Dan kun je gebruik maken van onze samenwerking en heb je recht op Digi Pluggen tegen een gereduceerde prijs.
- Digi Pluggen Top100: Bekijk wekelijks de 100 meest gedownloade en geluisterde tracks op digipluggen.nl voor een nog beter inzicht in welke tracks op dat moment trending zijn.

Een nieuwe release staat 3 maanden online. Zo zorgen we er voor dat ons platform altijd vernieuwend is.

Om je de voordelen van Digi Pluggen zelf te laten ervaren, bieden we jou (en alle forumleden die nog geen account hebben) een speciale aanbieding aan: één maand gratis gebruik van ons platform! Hiermee kun je alle functies van Digi Pluggen ontdekken en zien hoe het de muzikale diversiteit op jouw radiostation kan verrijken.

Aarzel niet om je gratis proefperiode te starten door een mailtje te sturen naar info@digipluggen.nl. Als je vragen hebt of meer informatie nodig hebt, staan we klaar om je te helpen.

Bekijk ook deze YouTube video voor meer informatie: https://www.youtube.com/watch?v=ByFO1EvGWQY
Digi Pluggen is dé online database waarbij de iedere week de nieuwste releases beschikbaar worden gesteld voor muzieksamenstellers en radiostations.
Vragen? mail info@digipluggen.nl of bel 020-5301340
v.ijl

Bericht door v.ijl »

DigiPluggen schreef: 31 dec 2023 11:54
Lex In Het weekend schreef: 17 dec 2023 09:41 Karrenvrachten aan muziek uit het verleden heb ik op cd en deze staan dan weer opgeslagen op de NAS.
Hi lex,

Ik wil graag even de aandacht vestigen op ons platform dat van enorme waarde kan zijn voor radiostations zoals het jouwe: Digi Pluggen.

Digi Pluggen is meer dan alleen een muziekdistributieplatform; het is een enorme database waar muzieklabels, artiesten en radiostations samenkomen om de nieuwste en beste muziek te ontdekken en te delen. Hier zijn een paar redenen waarom je zou moeten overwegen om Digi Pluggen in je radiostation te integreren:
- Brede Selectie van Nieuwe Releases: Digi Pluggen biedt een uitgebreide database van de nieuwste muziek, variërend van opkomende artiesten tot gevestigde namen. Door onze samenwerkingen met meer dan 50 pluggers en grote labels als Universal, Warner, Sony en 8Ball is er voor ieder wat bij. Ontdek en deel de meest actuele tracks die perfect passen bij de stijl van jouw radiostation.
- Eenvoudige Toegang tot Kwaliteitsmuziek: Met Digi Pluggen krijg je toegang tot hoogwaardige audiobestanden, waaronder WAV en MP3. Het platform is ontworpen om de zoektocht naar nieuwe muziek eenvoudig en effectief te maken.
- Wekelijkse Updates: Iedere vrijdag sturen wij een nieuwsbrief naar alle radiostations die bij ons zijn aangesloten met alle nieuwe releases van die week.
- Samenwerking met de NLPO (voorheen OLON): Ben jij met je radiostation aangesloten bij de NLPO? Dan kun je gebruik maken van onze samenwerking en heb je recht op Digi Pluggen tegen een gereduceerde prijs.
- Digi Pluggen Top100: Bekijk wekelijks de 100 meest gedownloade en geluisterde tracks op digipluggen.nl voor een nog beter inzicht in welke tracks op dat moment trending zijn.

Een nieuwe release staat 3 maanden online. Zo zorgen we er voor dat ons platform altijd vernieuwend is.

Om je de voordelen van Digi Pluggen zelf te laten ervaren, bieden we jou (en alle forumleden die nog geen account hebben) een speciale aanbieding aan: één maand gratis gebruik van ons platform! Hiermee kun je alle functies van Digi Pluggen ontdekken en zien hoe het de muzikale diversiteit op jouw radiostation kan verrijken.

Aarzel niet om je gratis proefperiode te starten door een mailtje te sturen naar info@digipluggen.nl. Als je vragen hebt of meer informatie nodig hebt, staan we klaar om je te helpen.

Bekijk ook deze YouTube video voor meer informatie: https://www.youtube.com/watch?v=ByFO1EvGWQY
Oei, dit riekt naar spam......
en dan is er koffie......
jgroot

Bericht door jgroot »

Hoi,
Wij halen dit van Digipluggen af.

Kosten lopen uiteen, ligt aan je wensen.
https://www.digipluggen.nl/site/faq Hier hun prijzen!

Groetjes,
Justin Groot,
Muziekredacteur RTV Purmerend
Groet,
Justin Groot
Muziekredacteur en programmamaker De Purmerendse Top 30
RTV Purmerend
Ivory

Bericht door Ivory »

"Met Digi Pluggen krijg je toegang tot hoogwaardige audiobestanden, waaronder WAV en MP3. Het platform is ontworpen om de zoektocht naar nieuwe muziek eenvoudig en effectief te maken"

In mijn opinie zijn MP3 bestanden geen hoogwaardige audiobestanden. Je wilt als radiomaker toch graag zo'n hoogwaardig mogelijke kwaliteit uitzenden. MP3 lijkt mij dan geen verstandige keuze aangezien er wel degelijk verschil is te horen tussen MP3 en WAV ook in hoge bitrates.
big T

Bericht door big T »

Ik heb niet zulke goede oren om het verschil te horen.
En BTW, op de FM heeft het toch niet veel zin, zeker met de meeste geluids instellingen op de zenders.
Een keer een stereo verbreder gebruiken, en daar ga je al.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Garbage In, Garbage Out!
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
big T

Bericht door big T »

320 kbs is geen afval!
wave

Bericht door wave »

big T schreef: 17 jan 2024 13:03 320 kbs is geen afval!
Zeker niet nee, op zich klinkt een 320 prima. De pijn zit imho vooral in twee dingen: 1. Agressieve zendlijnprocessing kan niet altijd even goed omgaan met de trucs die de codec uithaalt, en gaat als resultaat rare dingen met de audio doen. 2. Ook al start je met een hoge bitrate mp3, je krijgt een ongewenste compressie cascade zodra je een lossy stream of DAB op gaat.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
big T

Bericht door big T »

Maar dan gaan we aanvullen, goed in een slechte audio processing geeft rommel uit.
Plaats reactie