Wanneer krijgt Nederland 80 lokale omroepen per 2027
Moderator: admin6
Wanneer krijgt Nederland 80 lokale omroepen per 2027
Onderstaande stuk geeft aan
2027
Vervolgens is het de bedoeling dat op 31 december 2026 alle aanwijzingen (nu 341 gemeenten = 341 aanwijzingen) komen te vervallen en dat per 1 januari 2027 er ongeveer 80 aanwijzingen actief worden. Op dat moment worden de omroepen, volgens het Kabinetsplan, bekostigd met een Rijksbijdrage via de NLPO.
Ik vraag me af hoever alle omroepen zijn ?
Ik lees dat in somige plekken goede samenwerking is, maar in sommige plekken niet waar liggen de knelpunten.
oke let's talk !
BRON ; https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... komroepen/
2027
Vervolgens is het de bedoeling dat op 31 december 2026 alle aanwijzingen (nu 341 gemeenten = 341 aanwijzingen) komen te vervallen en dat per 1 januari 2027 er ongeveer 80 aanwijzingen actief worden. Op dat moment worden de omroepen, volgens het Kabinetsplan, bekostigd met een Rijksbijdrage via de NLPO.
Ik vraag me af hoever alle omroepen zijn ?
Ik lees dat in somige plekken goede samenwerking is, maar in sommige plekken niet waar liggen de knelpunten.
oke let's talk !
BRON ; https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... komroepen/
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Re: Wanneer krijgt Nederland 80 lokale omroepen per 2027
Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek heeft een subsidieregeling voor omroepen en samenwerkingsverbanden die zich voorbereiden op de toekomstige situatie en nu al willen professionaliseren.
Per 1 januari 2024 zitten 39nstreken in deze Regeling, dus bijna de helft van de toekomstige streekomroepen.
Per 1 januari 2024 zitten 39nstreken in deze Regeling, dus bijna de helft van de toekomstige streekomroepen.
-
en straks als je als lokalo niet mee doet als streekomroep (lees samenwerking zoekt als streekomroep) je geen subsidie meer krijgt en als commerciële partij door mag gaan.
Dus leg de knuppels en ander wapentuig maar in de kast, en ga onderhandelen.
- Ane Sybesma
Wij hebben al jaren geen lokale omroep meer. Het schijnt dat er nu een streekomroep gaat komen met ook Lelystad en Zeewolde. Maar ja wat er de moeite waard is uit die gemeentes wordt prima gedaan door de regionale omroep.
Ik hou het voor nieuws wel bij de regiokranten en de regionale omroep. Voordeel van de regiokranten is dat die ook over de provinciegrenzen kijken.
Ik hou het voor nieuws wel bij de regiokranten en de regionale omroep. Voordeel van de regiokranten is dat die ook over de provinciegrenzen kijken.
-
Inderdaad, flevoland heeft 6 gemeenten, dus voor jullie, Lelydorp, Dronten en Zeewolde als streekomroep is de helft van de provincie, dus de helft van de regionale omroep.
(En dan zenden ze waarschijnlijk ook nog uit vanuit het zelfde pand)
(En dan zenden ze waarschijnlijk ook nog uit vanuit het zelfde pand)
-
Ik denk dat dit nog wel moeite gaat kosten, mooi voorbeeld op dit moment Twente.
-
Klopt, hier op de Veluwe gaat men dan ook van start voor Barneveld, Nijkerk, Putten, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Oldebroek en Elburg. Een mooi gebied waar al best veel media-ervaring zit, en de lokale omroep ook nog best wel leeft, dus heb er wel vertrouwen in. Benieuwd wat het gaat worden.ookmich schreef: ↑12 dec 2023 13:05 Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek heeft een subsidieregeling voor omroepen en samenwerkingsverbanden die zich voorbereiden op de toekomstige situatie en nu al willen professionaliseren.
Alleen Veluwe fm (Ermelo en putten) doet kennelijk niet mee.
Met al die bestuurders zie ik dit nog niet zo snel gebeuren, hier in zowel zuid als midden kunnen ze elkaar niet uitstaan. Midden Limburg is daar een tikkel erger in, ik zie in nieuwe omroepen hier nog steeds mensen in het bestuur zitten die er in 2006 /2005 ook nog zaten. toen was dat al een corrupt iets. dit gaat nooit tot 2027 lukken. 

-
Vraagje van een leek: hebben omroepen wel de vrijheid om zelf in te vullen hoe ze dat gaan doen?
Want zag dat Nijmegen ook met een streekomroep begint, maar wel eentje met 2 edities op de radio. Vond ik opvallend.
Want zag dat Nijmegen ook met een streekomroep begint, maar wel eentje met 2 edities op de radio. Vond ik opvallend.
Regio Nijmegen heeft al jaren twee radio edities. RN7 (met popmuziek) en RN7NL (met Nederlandstalige muziek).
-
-
Vul eerst maar eens een omroep die überhaupt iets meer toevoegt dan een spreekbuis voor de deelnemende gemeenten, dan kan je daarna gaan kijken of er ruimte is voor een tweede kanaal.Rob de Greeuw schreef: ↑21 dec 2023 22:34Eentje zonder en eentje met muziek zou ook een leuk experiment zijn
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Dat is een hele goede oproep jaradiogolfje schreef: ↑12 dec 2023 13:21 en straks als je als lokalo niet mee doet als streekomroep (lees samenwerking zoekt als streekomroep) je geen subsidie meer krijgt en als commerciële partij door mag gaan.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Je kunt je nu rijk rekenen als streekomroep, als dat kabinet PVV-NSC-VVD-BBB er komt is het al over voordat het goed van start is gegaan.
De publieke omroep wegsaneren zal niet zo snel gebeuren maar, de omroepen zullen hun geld voortaan wel bij de leden moeten gaan halen als ze nog programma’s willen blijven maken. De streekomroep gaat die saneringsdrang echt niet ontlopen.
Dus geniet maar even met volle teugen want, voor je het weet is het voorbij.
De publieke omroep wegsaneren zal niet zo snel gebeuren maar, de omroepen zullen hun geld voortaan wel bij de leden moeten gaan halen als ze nog programma’s willen blijven maken. De streekomroep gaat die saneringsdrang echt niet ontlopen.
Dus geniet maar even met volle teugen want, voor je het weet is het voorbij.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
En dan de uitrol van DAB, dan gaat ze handen vol poen kosten. En als dat er niet komt, zie ik het somber voor ze in.