Uitzending Gemist

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
WVP

Uitzending Gemist

Bericht door WVP »

Ha,

Ik ben opzoek voor onze lokale streek omroep naar een uitzending gemist systeem. Opname van elk uur wordt sowieso al gemaakt, maar ik zoek een tool of een script om deze makkelijk op onze site te krijgen. Het gaat om alleen audio. Ik weet dat RTV Software er vroeger 1 had, maar die kan ik helaas niet meer vinden. ONR4Media heeft ook een mooi systeem, maar voor ons net iets te kostbaar.

Ik ben benieuwd naar jullie tips of ideeën.

Alvast bedankt!
rmtech

Re: Uitzending Gemist

Bericht door rmtech »

Dat systeem van RTV Software stond een tijdje geleden op GitHub. Ik heb hen toen gemaild dat ze het er beter afhalen want het is zo lek als een mandje. Iedereen kan inloggen met de username ' OR 1=1 OR id=' en je bent admin (SQL injectie). Er zitten nog veel meer problemen in. Het is een oud broddelwerkje. Niets ten nadele van RTV Software trouwens, we zijn allemaal vast niet trots op wat we 10 jaar geleden gemaakt hebben. Ik maakte 10 jaar geleden ook brakke troep :smile: Als ik had gewild had ik er echter zo 10 lokale omroepen mee offline kunnen halen. Wat je ook doet, gebruik dat niet.

Wij hebben het zelf moeten bouwen. Ben er niet super tevreden over, maar het doet voor die paar mensen die iets willen terugluisteren wat het moet doen. In het CMS kunnen we per programma aangeven wat de uitzenddagen en uren zijn. Vervolgens rekenen we terug welke dagen en uren dat dan de afgelopen 30 dagen zouden moeten zijn en bouwen daar een lijstje van voor op de programmapagina's. Het is niet bestand tegen wijzigingen in de programmering, want het linkt gewoon uren aan elkaar, maar het is goed genoeg. Hier is de broncode en dat ziet er dan zo uit aan de voorkant. Direct overnemen lukt waarschijnlijk niet, maar misschien is het wat inspiratie voor hoe het in je eigen site te knopen.
Petertje

Bericht door Petertje »

Ik heb het iets simpelers gedaan dmv files kopieren via een vast schema met Powershell, een script wat alle audiofiles in een directory naar rss omzet (dir2cast) en een “podcast” rss audioplayer op de website. Voordeel is dat mensen ook de uitzendingen in Apple Music kunnen luisteren.
Pb voor meer info.
WVP

Bericht door WVP »

Dank voor de antwoorden, hier kan ik weer even mee vooruit!
RadioHP

Bericht door RadioHP »

rmtech

Bericht door rmtech »

Volgens mij was het loggen niet het probleem, maar het beschikbaar stellen op een website. Van de prijs, ongeveer 16 euro per maand, van de Autopost Cloud Audio logging is trouwens niets te zeggen. Best netjes voor iets dat zoveel opslag vereist.
WVP

Bericht door WVP »

Die Cloud logging ziet er goed uit! Thanks voor de tip!
Plaats reactie