C-Dance van start gegaan op DAB+ in Den Haag

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Trivian

OT: C-Dance

Bericht door Trivian »

DX'r schreef: 18 jan 2024 22:32
Vanjeafisharder schreef: 18 jan 2024 13:54
Inderdaad jammer.
Destijds leuk station met trance/house classics was Channel X vanuit Almkerk op FM 103.2 maar is weggepest door 538 omdat die toen op 103.0 zaten vanuit Lelystad.

Later had je ook korte tijd XFM in Brabant op FM met non-stop trance.
Wat Channel X betreft.
Zag dat hier ook een draadje over is geweest. Ken het zelf niet maar wel bekend met de gelijknamige 'Club X'
viewtopic.php?t=4270

Dit kan ik me zelf nog goed herinneren, moet rond 2004 geweest zijn.

Heb XFM in Limburg toen vaak gehoord via Kabel. Als ik het me goed herinner kon je rond die periode ook per SMS plaatjes aanvragen en hielden ze zo hun playlist Up to date, net als The Box deed op TV. Kan me nog herinneren dat Paul Van Dyk - For An Angel een van de veel aangevraagde klassiekers was.

(Ze draaiden inderdaad erg veel trance afkomstig uit ca. 1997-2004.)

Overigens hadden we hier ook een (Dance-) jeugdzender die vanuit België op FM doorkwam. Fantasy, zat vanaf de 90er jaren op 96.7 en over de grens ook op de kabel meen ik me te herinneren. Ze draaiden af en toe ook andere muziekstijlen, de laatste jaren (Tot aan 2020) was hun playlist vergelijkbaar met wat Slam! doet met Housuh! in de Pauze.
Echtwel

Re: C-Dance van start gegaan op DAB+ in Den Haag

Bericht door Echtwel »

site staat uit is de zender nog wel in de lucht ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Is al dagenlang stil op kanaal van C-Dance....geen goed teken dus
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Luchtfietserij projectje dus, net als de vorige poging.
Madurodam FM

Een zeer kort DAB-avontuur dus. Snap nooit zo goed waarom er dan meteen een vergunning voor 3 lokale muxen wordt aangevraagd terwijl het al bij eentje mis gaat. Maar misschien hebben we het mis en is er enkel iets technisch mis aan die kant en zijn ze snel terug. Nog nergens een bericht voorbij zien komen van C-Dance zelf.
Feivel

Bericht door Feivel »

Op deze manier krijgt DAB+ straks net zo’n slechte naam als internetradio. Zo jammer, dit geknoei. Bedenkt dan helemaal niemand eerst een format en een bijbehorend plan om daadwerkelijk langer dan een paar maanden op DAB+ uit te zenden en geld te verdienen?!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

In Vlaanderen waar dit station haar roots heeft hebben ze DAB+ veel beter ingericht en daar is ook heel erg veel variatie.
Madurodam FM

Heb het idee dat het in Vlaanderen niet veel afwijkt van wat er in Nederland op DAB+ gebeurt. Ook daar is het een komen- en gaan van stations en veranderen ze om de haverklap vaan naam. Nu weer een Joe Gold en Q Allstars als vervanger voor themakanalen, dancestation POTZ! is vertrokken, Business AM weg, Q Lage Landen weg, kortom ook daar is de digitale ether behoorlijk in beweging. Net als bij ons zijn ze daar ook met lokale stations aan het experimenteren, alhoewel hun bereik wat ruimer is dan in september de lokale regio's in Nederland.
Plaats reactie