C-Dance van start gegaan op DAB+ in Den Haag
Moderator: admin6
-
C-Dance van start gegaan op DAB+ in Den Haag
Het schijnt een oude bekende te zijn en het heeft al eerder uitgezonden, ook in de 90's. Er is ook retro stream te vinden op internet met classic house, blijkbaar is dat niet dezelfde club. Ze zijn nu weer terug in de regio Den Haag op DAB+, weer een dance zender dus want er zijn blijkbaar niet genoeg. Hopelijk gaat dit station zich wat meer richten op classic house, daar is echt wel markt voor want dat is wat de andere stations niet doen, die blijven maar die EDM draaien.
https://mediamagazine.nl/c-dance-nu-ook ... -internet/
https://mediamagazine.nl/c-dance-nu-ook ... -internet/
Re: C-Dance van start gegaan op DAB+ in Den Haag
C Dance was dat niet voorheen een piraat ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Dacht het wel ja.
Misschien dat er in Nederland een piraat is of was onder die naam. Maar dit is het C-dance wat begin deze eeuw ketenradio maakte en onderandere uitzond vanuit België in de grensstreek.
https://nl.wikipedia.org/wiki/C-Dance
-
-
Dat was al zo sinds afgelopen week.
-
C-Dance, wat leuk! Klinkt het net weer zoals vroeger?

Your Most Wanted Station!

Your Most Wanted Station!
Tussen 2010 en 2012 werd de merknaam C-Dance in gebruik genomen door een andere partij en was de zender terug te beluisteren via enkele FM-radiofrequenties. Vanwege strubbelingen tussen de ontlener en de merkeigenaar werd het project stopgezet.
BRON: Wiki
BRON: Wiki
-
Benieuwd wanneer die website van ze online komt en hoe de verwachte presentatie gaat klinken op dit station, en bovenal welke richting ze op gaan. Ik zou 24/7 classic house draaien, denk dat je daar het meeste mee bereikt in plaats van maar weer die overbekende EDM en trance te draaien die je overal al hoort.
-
Nog steeds weinig bekend over het nieuwe C-Dance, ook nog steeds geen website.
-
Helemaal stil zitten ze bij C-Dance niet; want buiten Den Haag zijn ze ook op twee andere lokale netwerken te ontvangen. Ze doen dus aan expansie. Deze C-Dance klinkt inderdaad niet zoals de C-Dance uit de jaren '90 in de grensstreek (studio in Brecht) maar klinkt wat commercieler met soms een bekende hit in dance-remix-edit. Doet me daarbij meteen weer aan het 'oude' Fresh FM denken.
Er zijn naar mijn idee te weinig (ether-)stations die zich specifiek op het genre dance richten in een land waar exportproduct nummer 1 'dance' is dus C-Dance is meer dan welkom.
Er zijn naar mijn idee te weinig (ether-)stations die zich specifiek op het genre dance richten in een land waar exportproduct nummer 1 'dance' is dus C-Dance is meer dan welkom.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Wel jammer, want ik zou het JUIST op die oude house classics gooien omdat er al veel stations zijn die deze muziek draaien. EDM hoor je overal al.
Inderdaad jammer.Vanjeafisharder schreef: ↑18 jan 2024 13:54 Wel jammer, want ik zou het JUIST op die oude house classics gooien omdat er al veel stations zijn die deze muziek draaien. EDM hoor je overal al.
Destijds leuk station met trance/house classics was Channel X vanuit Almkerk op FM 103.2 maar is weggepest door 538 omdat die toen op 103.0 zaten vanuit Lelystad.
Later had je ook korte tijd XFM in Brabant op FM met non-stop trance.
-
De website wordt steeds kariger, stond eerst nog een linkje naar een livestream maar is nu zelfs weg gehaald. Ook geen serieus project dus.