Simone FM
Moderator: admin6
Re: Simone FM
Beste Feivel (en anderen),
DAT is het dus: dat geheimzinnige, geniepige en stille...
Ben je medewerker bij een collega? Of de eigenaar van deze site?
Waarom maak je je/maken jullie je niet bekend?
Je weet toch ook wie ik ben?
En wie is dan die 'ex-medewerker als bron? Ik kan wel een naam bedenken hoor! Maar of dat, zoals je zegt, betrouwbaar is?
Nee hoor: je hebt mij niet boos gemaakt.
Wilde wel eens iets van mij laten horen na 26 jaar de grootste onzin te hebben gelezen hier.
Bij mij staat de voordeur open en ben ik altijd bereid om e.e.a. toe te lichten.
We hebben niet zoveel te verbergen.
Maar niet op deze manier; in dit vaak seikerige en zuigende forum in volstrekte anonimiteit.
Om ff iets toe te lichten: Kylian maakte eerst vorige week zijn promotie naar 538 bekend; en 538 heeft de wens uitgesproken om Kylian zo snel mogelijk een plekje te willen geven. Dat houden wij natuurlijk niet tegen.
En talenten staan niet in de rij; dus wij beraden ons op de invulling. Daar zetten we niet zomaar iedereen neer.
Bovendien krijgen wij veel complimenten over de muziek overdag; dus vandaar deze (tijdelijke?) oplossing.
Niets geheims aan dus.
Wees een vent en maak je bekend :)
Fijne en zonnige dag!
DAT is het dus: dat geheimzinnige, geniepige en stille...
Ben je medewerker bij een collega? Of de eigenaar van deze site?
Waarom maak je je/maken jullie je niet bekend?
Je weet toch ook wie ik ben?
En wie is dan die 'ex-medewerker als bron? Ik kan wel een naam bedenken hoor! Maar of dat, zoals je zegt, betrouwbaar is?
Nee hoor: je hebt mij niet boos gemaakt.
Wilde wel eens iets van mij laten horen na 26 jaar de grootste onzin te hebben gelezen hier.
Bij mij staat de voordeur open en ben ik altijd bereid om e.e.a. toe te lichten.
We hebben niet zoveel te verbergen.
Maar niet op deze manier; in dit vaak seikerige en zuigende forum in volstrekte anonimiteit.
Om ff iets toe te lichten: Kylian maakte eerst vorige week zijn promotie naar 538 bekend; en 538 heeft de wens uitgesproken om Kylian zo snel mogelijk een plekje te willen geven. Dat houden wij natuurlijk niet tegen.
En talenten staan niet in de rij; dus wij beraden ons op de invulling. Daar zetten we niet zomaar iedereen neer.
Bovendien krijgen wij veel complimenten over de muziek overdag; dus vandaar deze (tijdelijke?) oplossing.
Niets geheims aan dus.
Wees een vent en maak je bekend :)
Fijne en zonnige dag!
Ik denk dat Bert, die voor de start van Radio Simone/Simone FM, succesvol een deel van de zendtijd van de (nog steeds bestaande) lokale omroep Radio Westerwolde exploiteerde, wel weet wat-ie doet.
Simone begon in Stadskanaal, verhuisde naar Emmen en wordt nu vanuit Ter Apel (tussen beide plaatsen in) uitgezonden. Het is een commercieel station dat te maken heeft met kosten en baten en, zoals ieder bedrijf, ook steeds kijkt hoe die kosten omlaag kunnen en het rendement verbetert. De techniek is continue aan verandering onderhevig, heb je per sé nog een groot pand nodig om een radiostation te exploiteren? Misschien hebben de DJ's thuisstudio's en maken ze hun programma's van daaruit (er zijn overigens een aantal gepresenteerde programma's) en wordt steeds bekeken hoe het station financieel gezond kan blijven.
In Noord-Nederland zijn tegelijkertijd diverse commerciële radiostations actief geweest, denk aan Rebecca Radio/Rebecca FM/City FM/Arrow Classic Rock Noord, GigantFM, Radio Continu, RadioNL en SimoneFM. Wat is daarvan nog over en nog steeds succesvol? Hoe meer concurrentie, des te meer profileringsdrang misschien? Er was ook een tijd dat ik overal RadioNL stickers op auto's zag, die zie ik tegenwoordig nog amper. Het station is gevestigd, misschien is dat voor Simone ook het geval.
Simone begon in Stadskanaal, verhuisde naar Emmen en wordt nu vanuit Ter Apel (tussen beide plaatsen in) uitgezonden. Het is een commercieel station dat te maken heeft met kosten en baten en, zoals ieder bedrijf, ook steeds kijkt hoe die kosten omlaag kunnen en het rendement verbetert. De techniek is continue aan verandering onderhevig, heb je per sé nog een groot pand nodig om een radiostation te exploiteren? Misschien hebben de DJ's thuisstudio's en maken ze hun programma's van daaruit (er zijn overigens een aantal gepresenteerde programma's) en wordt steeds bekeken hoe het station financieel gezond kan blijven.
In Noord-Nederland zijn tegelijkertijd diverse commerciële radiostations actief geweest, denk aan Rebecca Radio/Rebecca FM/City FM/Arrow Classic Rock Noord, GigantFM, Radio Continu, RadioNL en SimoneFM. Wat is daarvan nog over en nog steeds succesvol? Hoe meer concurrentie, des te meer profileringsdrang misschien? Er was ook een tijd dat ik overal RadioNL stickers op auto's zag, die zie ik tegenwoordig nog amper. Het station is gevestigd, misschien is dat voor Simone ook het geval.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
-
Zo als jij het omschrijft is Bert altijd al geweest, alleen de positieve dingen belichten maar het andere geen reactie op geven en negeren.Feivel schreef: ↑06 sep 2023 01:41 Oeps, het directeurtje boos gemaakt. Ik moet het je nageven, Bert: je snapt hoe PR werkt. De positieve feiten (goed beluisterd op internet, al 26 jaar aan het uitzenden) benoem je, en op de kritiek hier ga je verder niet in. Je vertelt niet waarom de studio is verhuisd, je vertelt niet waarom jij nog de enige programmamaker bent. Wellicht zijn daar volstrekt legitieme redenen voor, maar wij zullen ze nooit weten.
Nico Silvius zijn bedrijf afkorten tot ‘nsb’ en het sentiment wat daar bij hoort vind ik ook echt niet chique. Je weet ook heel goed dat het bedrijf geen Nico Silvius Broadcasting maar Radio Netwerk Nederland heet. Het is nota bene je directe concurrent met het succesvolle TukkerFM. Tukker en Hitzzz zijn mijn muziek niet, maar ik kan Nico alleen maar een groot compliment maken voor het geven van het gevoel aan een zender, dat de luisteraars bij Continu zo misten.
Overigens: I stand corrected. Geen ‘onbetrouwbare bronnen’, maar ‘anonieme bronnen’ had je het over. Nou ja, nu zijn de bronnen dus wat minder anoniem :).
Ik geniet overigens met grote teugen van mijn hobby. Maak je niet druk. Maar niet in Nederland. De toon van jouw bericht is precies wat er mis is met de radioindustrie in ons land.Maar als jij gelukkig wordt van onze vragen wegzetten als ‘gezeik’, mooi doen. Proost!
Heb Bert Zelf mee gemaakt bij Radio Westerwolde, daar had ik toen geen vaste vrijwilligersbaan maar was meer een vliegende quipe, mede door mijn interesse in techniek en de technische kant van de zenderij ( heb als sinds mijn 16 in 1983 een licentie), daar door via via er bij betrokken geraakt meer voor onderhoud/reparatie van apparatuur dan het schuif gebeuren ( wat ik sporadisch deed als invaller ), daar naast deed ik in die tijd het zelfde, op de zelfde basis voor Radio Winschoten en Ems-vechte Welle in Duitsland, en was ik nog als technisch adviseur betrokken bij de oprichting van de zend locatie de religieuze kortegolf zender HJCB in Weenermoor, Duitsland, welke pas vele jaren later in bedrijf kwam.
Bert Vos en een aantal kompanen kwamen over van de LOK on Stadskanaal om dat zij Radio Westerwolde meer wilden gaan uitbouwen en deze een groter zend gebied had dan de LOK, bestuur is hier mee toen acoord gegaan.
Na een half jaar kwam Bert naar mij toe en vroeg waarom ik geen voltijds vrijwilliger was dan alleen maar een in zijn ogen "draaideur" technicus die alleen maar het mooie van het technicus zijn wilde, maar niet de mindere kant namelijk mee helpen met programma voorbereiding redactie vergaderingen etc etc en het stootte hem ook techen het hoofd dat ik meerdere projecten deed dan alleen Radio Westerwolde, en toen moest kiezen alleen Radio Westerwolde en dan geheel als vaste vrijwilliger met alle daar bij behorende verplichtingen er bij ( oa redactie vergaderingen waar ik een hekel aan heb ) en stoppen met alle andere radio projecten of stoppen bij Radio Westerwolde, hij probeerde toen al baasje te spelen, heb toen mijn biezen maar gepakt en mijn middelvinger op gestoken, jullie willen hulp en vrijwilligers ik wil wel maar op mijn mannier, zo dat ik ook tijd heb om anderen te helpen met mijn technische kennis ( welke toen dun was onder de lokale omroepen in het noord-oosten van Groningen technici zat maar geen die ook een soldeerbout kon vasthouden , in masten durfde te klimmen en verstand had van zenders etc )
Bert jij kan je dit vast en zeker nog wel herrineren....
Het gekke is ,zend-amateur, dat ik, in al mijn dienstjaren bij Radio Westerwolde , jou niet kan herinneren.
Als hoofd techniek zou ik dat toch moeten weten.
Overigens is Simone begonnen in Vlagtwedde, maar dat terzijde.
Als hoofd techniek zou ik dat toch moeten weten.
Overigens is Simone begonnen in Vlagtwedde, maar dat terzijde.
-
Vcomm,
Dat ik in die lokale radio gebeuren zat is wal al meer dan 20 jaar geleden, mijn eerste job als reperateur was Radio Winschoten zo rond 1993 en daar uit is het een beetje als olievlek verspreid onder de omroepen, ben sporadisch ook voor oa Scheemda, en Parkstad aan het solderen geweest, mijn laatste ding wat ik omroep technisch deed is het in de lucht zetten van de Weenermoor site van HCJB in 2012 toen verhuisd naar Haren ( NL ) en gestopt met het omroep gebeuren, maar nog steeds radio actief als zend amateur. En werkte professioneel in die jaren bij Botman audio/video in Groningen stad.
Simone is in Emmen begonnen, als kabel radio zender toen nog gevestigd in een appartement waar Bert toen woonde.
E
Goh, vreemd ineens wordt Radio Westerwolde niet meer genoemd.
Overigens was de eerste studio van Simone in Vlagtwedde, en wel in Bert zijn kantoor, daarna heb ik het station verhuist naar de flat in Emmen , waarna hij verkaste naar Stadskanaal ( LOK ).
Wel ff je feiten op orde hebben!!
Jan de Vries
Radio Westerwolde / Groningen1.
Overigens was de eerste studio van Simone in Vlagtwedde, en wel in Bert zijn kantoor, daarna heb ik het station verhuist naar de flat in Emmen , waarna hij verkaste naar Stadskanaal ( LOK ).
Jan de Vries
-
Het is ook zo lang geleden, de tijd van de Cbt zenders uit Terneuzen, en we worden allemaal een dagje ouder!Vcomm schreef: ↑06 sep 2023 20:28 Goh, vreemd ineens wordt Radio Westerwolde niet meer genoemd.
Jan de Vries
En jou kan ik mij ook vaag herinneren volgens mij ben jij ook gelicenseerd zend amateur toch??
Klopt en dat sinds 1974, maar daar gaat deze treat niet over.
Ondanks dat Bert en ik geen dikke vrienden zijn , ga ik toch een heel eind met hem mee aangaande zijn opmerkingen.
Het is een commercieel bedrijf en hoeft geen opening van zaken te geven over het hoe en wat.
Een radiostation kun je gemakkelijk uit een garage runnen, er zijn er die alleen uit een serverrack komen, zolang je maar de mogelijkheid hebt om remote studio's in te koppelen, zie hiervoor bv GigantFM, daar loopt het ook zo. Grote studio's hoeven niet meer tegenwoordig, en waarom ook, een garage is immers veel goedkoper dan een groot pand ! Dat heet slimme bedrijfsvoering.
Ondanks dat Bert en ik geen dikke vrienden zijn , ga ik toch een heel eind met hem mee aangaande zijn opmerkingen.
Het is een commercieel bedrijf en hoeft geen opening van zaken te geven over het hoe en wat.
Een radiostation kun je gemakkelijk uit een garage runnen, er zijn er die alleen uit een serverrack komen, zolang je maar de mogelijkheid hebt om remote studio's in te koppelen, zie hiervoor bv GigantFM, daar loopt het ook zo. Grote studio's hoeven niet meer tegenwoordig, en waarom ook, een garage is immers veel goedkoper dan een groot pand ! Dat heet slimme bedrijfsvoering.
Ik val letterlijk van mijn stoel hier.
Was niet meer van plan in deze topic te reageren. Had alles wel gezegd.
Maar Jan de Vries die het voor mij opneemt...?
Respect en waardering.
En zend-amateur: Veel vraagtekens...
Was niet meer van plan in deze topic te reageren. Had alles wel gezegd.
Maar Jan de Vries die het voor mij opneemt...?
Respect en waardering.
En zend-amateur: Veel vraagtekens...
Ik reageerde omdat er iemand aangaf de enige te zijn die verstand zei te hebben van zenders e.d. en daarbij RWW gebruikt, en dat wil ik niet omdat dat niet zo is aangaande RWW.
Verder plat gezien zou ik het qua bedrijfsvoering ook zo doen, simpel zat, ongeacht de persoon achter het bedrijf.
En ja, we hebben ons verleden.
Verder plat gezien zou ik het qua bedrijfsvoering ook zo doen, simpel zat, ongeacht de persoon achter het bedrijf.
En ja, we hebben ons verleden.
-
Heb je een linkje naar de Staatscourant? Want ben nu wel heel benieuwd.BertVos schreef: ↑04 sep 2023 20:03Hebben wij een andere netwerkoperator nu NSB (Nico Silvius Broadcasting) ons gedumpt heeft vanwege angst voor concurentie van HITZZZ? Waar komt die onzin vandaan? Kennelijk volgt niemand hier de Staatscourant over de werkelijke reden van die breuk.
En wie is dan die andere netwerkoperator die we nu veel meer geld zouden moeten betalen?
Die is er dus niet. En we zijn zéker niet méér geld kwijt dan voorheen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Er was iets met samenwerking, wat niet meer mocht.
Ik had hier iets van mee gekregen op dit forum, maar pressies weet ik het niet.
Ik had hier iets van mee gekregen op dit forum, maar pressies weet ik het niet.
- Ane Sybesma
-
Snap het systeem wel, maar hoe wil je zonder fatsoenlijke studio mensen ontvangen, interviewen, bandjes live hun nieuwste plaat ten gehore brengen etc, daar voor heb je tenminste fatsoenlijke ruimte nodig.Vcomm schreef: ↑06 sep 2023 20:57 Klopt en dat sinds 1974, maar daar gaat deze treat niet over.
-
SkyRadio doet dat al jarenlang zeer succesvol.zend-amateur schreef: ↑07 sep 2023 19:58Snap het systeem wel, maar hoe wil je zonder fatsoenlijke studio mensen ontvangen, interviewen, bandjes live hun nieuwste plaat ten gehore brengen etc, daar voor heb je tenminste fatsoenlijke ruimte nodig.Vcomm schreef: ↑06 sep 2023 20:57 Klopt en dat sinds 1974, maar daar gaat deze treat niet over.
Bovendien, die garage kan prima omgebouwd zijn tot een fatsoenlijke studio.
Schopt graag tegen heilige huisjes...