Vliegendereporter schreef: ↑27 jan 2025 18:29
Dit heeft programmamaker van Yoursafe ene Martijn Vinke op linkedin gezet
Als je me dit een jaar geleden had verteld…
…had ik je niet geloofd.
In 2023 kocht Joost Zuurbier tot ieders verbazing een radiofrequentie en startte met Giel Beelen de zender Yoursafe Radio.
Wat een ballen en wat een avontuur.
Hun visie voor YourSafe is uniek, onorthodox en zoals ze zelf zeggen ‘breaks all conventions’:
Radio opnieuw uitvinden, met en voor de nieuwe generatie. Door makers een platform te geven en volstrekte vrijheid om hun eigen programma's te maken.
Vanaf het begin kijkt de hele radiowereld naar wat hier gebeurt.
Vooral met een hoop negativiteit die ze niet onder stoelen of banken steken:
“Jongeren luisteren niet naar de radio”
“Jullie makers kunnen helemaal geen radio maken”
"YourSafe gaat het einde van 2025 niet halen"
Zelfs haatdragende uitingen naar sommige van mijn collega makers.
En dit is precies wat er altijd gebeurd als je systemen probeert te veranderen.
Systemen bestaan graag.
Niet omdat ze een functie hebben. Niet omdat ze nog dienen. Gewoon omdat een systeem altijd zichzelf in stand wil houden.
Gisteren tijdens de lancering van de nieuwe site en app, heb ik gezien dat er in Nederland een revolutie is gestart die het hele radiosysteem gaat uitdagen.
En misschien wel voorgoed gaat veranderen.
Het sneeuwballetje dat in 2023 klein begon in een gehuurd studiootje in Haarlem. Begint nu serieus te rollen vanuit onze prachtige studio in Amsterdam.
En ik voorspel een lawine voor 2025.
Een radiorevolutie met hele bijzondere mensen met authentieke visies en het lef om hun kop op het hakblok te leggen.
Ik ben enorm dankbaar en trots dat wij vanuit Future Project hier deel vanuit mogen maken met Future Project Radio.
Ook wij gaan vanuit positiviteit systemen doorbreken die niet meer werken. Om een nieuwe generatie een stem te geven voor een mooiere toekomst.
Giel, Joost en Daniël enorm bedankt.