En zo is het, luisteronderzoek is de leeftijd op gerekt van 20-49 naar 20-59 jaar voor de radio, waarom denk je dat dit is ... 20< luister onlineCalypso schreef: ↑16 dec 2024 15:04Je positieve insteek is te prijzen, maar je probeert redenen te verzinnen waarom de doelgroep naar FM/DAB zou luisteren die nu net het grootste struikelblok zijn. De bewuste jongeren hebben allemaal een telefoon met unlimited-of-zo-goed-als abo. Op maar heel weinig telefoons is tegenwoordig nog een FM radio beschikbaar. En die jongeren hebben hoogstwaarschijnlijk ook helemaal geen radio op hun kamer, daarvoor moeten ze een apparaat gaan kopen.progmog schreef: ↑11 dec 2024 15:51Jongeren weten prima dat er radio bestaat (lees FM-radio). Alleen de interesse is er nauwelijks omdat het aanbod voor hun 'saai' en 'oubollig' is. Nu is YSR er met heel andere content dus kan dit op lange termijn helpen de jongeren kennis maken met lineaire FM/DAB-radio. Wees blij dat een initiatief als YSR voor de FM/DAB kiest.Streampie schreef: ↑11 dec 2024 10:42 Als YSR gericht is op social media wat doen ze dan met een FM netwerk? Dit is totaal niet efficient.
Waarom een achterhaald medium voor massacommunicatie gebruiken om je doelgroep, die daar geen gebruik van maakt en die je via andere kanalen wil bereiken, proberen te bereiken?
En natuurlijk, er zijn digitale opties (apps) maar de toegankelijkheid naar FM/DAB is toch wel eenvoudiger en gratis(!) vergeleken met apps.
En ik heb het hier over FM en DAB samen, want ik zie geen verschil tussen de beide distributies dan analoog vs digitaal. Maar voor beide heb je een radio-ontvanger nodig.
En als het al zou kloppen qua doelgroep, waarom is de beschikbaarheid van Yoursafe via het WWW dan zo minimaal?
Verder ben ik het helemaal met het commentaar eens dat we het verhaal over de "nieuwe manier van reclame verkopen" al 1,5 jaar horen maar er vooralsnog niets van zichtbaar is. Net zoals het in de lucht trappen van de FM zenders kantje boord op tijd was, programmeringen en naamgevingen uitgesteld werden, etc. En ondertussen een creatief directeur die plaatjes loopt te draaien op een andere zender.
FM en DAB radio is iets voor je vader of opa > 40