4EVER49 Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Radionerd

Re: 4EVER49 Radio

Bericht door Radionerd »

Ah kijk, dat maakt het weer wat duidelijker. Dank!
Radionerd

Bericht door Radionerd »

Weer geen informatie over deze zender in het luisteronderzoek. Zouden ze dan vanaf komende maand meedoen? Ik hoorde op de radio iemand zeggen dat ze binnenkort mee zouden gaan doen, maar dat is al weer van een paar weken geleden. Weet iemand hoe dit werkt?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat iedereen hun hart vasthoudt als die cijfers bekend worden gemaakt...
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Per vandaag gaat e.e.a. veranderen in de programmering.
https://mediamagazine.nl/4ever49-radio- ... HcFAnBXe_Q
Feivel

Bericht door Feivel »

Vanjeafisharder schreef: 24 okt 2024 14:28 Denk dat iedereen hun hart vasthoudt als die cijfers bekend worden gemaakt...
Online heeft de zender zo rond de 30 luisteraars (ik zie nu een peak van 43). Vind ik voor een zender met semi-landelijke dekking op DAB en bij de providers toch wel relatief weinig.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Muziek is wel aardig en soms erg verrassend voor een landelijk opererende zender, maar er hangt toch wel een lokale omroep niveau rondom de zender, dat wel.
De Nachtwacht

De Nachtwacht schreef: 18 nov 2024 13:52 Per vandaag gaat e.e.a. veranderen in de programmering.
https://mediamagazine.nl/4ever49-radio- ... HcFAnBXe_Q
Het staat hier niet in, maar Classic Grooves verhuist door het nieuwe programma van Bernard en Debby naar zaterdag. Club4ever49 schuift daardoor 3 uur door zoat er ook op zaterdag nu tot 0:00 programmering is.
De Nachtwacht

Feivel schreef: 19 nov 2024 12:18
Vanjeafisharder schreef: 24 okt 2024 14:28 Denk dat iedereen hun hart vasthoudt als die cijfers bekend worden gemaakt...
Online heeft de zender zo rond de 30 luisteraars (ik zie nu een peak van 43). Vind ik voor een zender met semi-landelijke dekking op DAB en bij de providers toch wel relatief weinig.
Ik denk dat het moeilijk is om dit format de vermarkten. Als je even luistert krijg je geen indruk van wat voor zender het is, en de slogan, de muziekstroom van je leven, dekt de lading niet helemaal vind ik, daarvoor zitten er eigenlijk teveel onbekende oude en ook vage nieuwe platen in het format. Ook de ballands in de playlist is soms helemaal zoek qua jaartallen en decennia, oud/nieuw/bekend/onbekend etc (daar zijn ook allerlei vaktermen voor maar die ken ik niet).

Begrijp me goed, Ik luister er zelf heel graag af en toe naar, en vind het leuk dat een landelijk station het eens op deze manier probeert en er ook nog heel aardig in slaagt met veel programma's en heel acceptabele dj's.

Maar dat dit voor een niche/klein publiek is,, begrijp ik ook.
TonyRadio

Bericht door TonyRadio »

Hoorde vandaag voor het eerst de nieuwe middagshow onderweg. Wel een ander programma geworden dan Spitsstrook was. Moet er nog wel aan wennen met deze nieuwe opzet.
John O'Reilly

Bericht door John O'Reilly »

Kwam dit nieuws tegen, dat ze gaan samenwerken met een aantal commerciële partijen waaronder Talpa Media. Ben benieuwd wat we daar van mogen verwachten. Ook reclameblokken van 20 minuten per uur (ok, misschien iets overdreven maar zo voelt het wel) zoals op andere commerciële (Talpa) stations? Er staat ook dat ze een 'indrukwekkend marktaandeel weten te behalen'. Iemand al iets gehoord over de luistercijfers? Of zijn de cijfers over marktaandeel alleen voor de partijen intern?

https://www.entertainmentbusiness.nl/pe ... rvices-bv/
Laatst gewijzigd door John O'Reilly op 29 nov 2024 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
John O'Reilly

Bericht door John O'Reilly »

TonyRadio schreef: 20 nov 2024 21:01 Hoorde vandaag voor het eerst de nieuwe middagshow onderweg. Wel een ander programma geworden dan Spitsstrook was. Moet er nog wel aan wennen met deze nieuwe opzet.
Ik vind het wel een verbetering. Klinkt goed, interessante onderwerpen en gewoon een vaste dj voor de middagshow
Radionerd

Bericht door Radionerd »

Nieuwe middagshow is prima te beluisteren. Nu heb je EEN presentator, voorheen was het best een gezellige bende maar teveel wisselingen in presentatie. En die nieuwe zaterdagavond heb ik nog niet beluisterd maar lijkt me wel een slimme zet.
Feivel

Bericht door Feivel »

John O'Reilly schreef: 29 nov 2024 01:33 Kwam dit nieuws tegen, dat ze gaan samenwerken met een aantal commerciële partijen waaronder Talpa Media. Ben benieuwd wat we daar van mogen verwachten. Ook reclameblokken van 20 minuten per uur (ok, misschien iets overdreven maar zo voelt het wel) zoals op andere commerciële (Talpa) stations? Er staat ook dat ze een 'indrukwekkend marktaandeel weten te behalen'. Iemand al iets gehoord over de luistercijfers? Of zijn de cijfers over marktaandeel alleen voor de partijen intern?

https://www.entertainmentbusiness.nl/pe ... rvices-bv/
Voor DAB en kabel weet ik het natuurlijk niet, maar voor wat betreft de online cijfers weet ik dat 4EVER49 momenteel 22 simultane luisteraars heeft, en een peak van 37 simultane luisteraars. In de avonduren zijn dat er meestal nog een stuk of 8. Behoorlijk indrukwekkend, inderdaad, als je je bedenkt dat de meeste Nederlandse online stations 0 luisteraars hebben :wink: .
TonyRadio

Bericht door TonyRadio »

Waarom zwijgt radiofreak.nl 4EVER49 dood? Ze noemen de programmering van alle landelijke zenders behalve 4EVER49. Heel raar…….
jessica

Bericht door jessica »

Is dit wel een landelijke zender op fm. Of is dat niet het vereiste. Op dab zijn er nog wel meer landelijke zenders
Plaats reactie