Digipluggen

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
piggelmee

Digipluggen

Bericht door piggelmee »

Hoeveel omroepen maken gebruik van deze aanbieder van muziek en wat vinden jullie van de geboden servicce(s)?

Het laaatste jaar vind ik de service behoorlijk achteruit gegaan.
Vaak loopt men achter de feiten aan en verschijnen releases als ze reeds zijn verdwenen of verschijnen helemaal niet.
Daar komt bij dat heel veel (en steeds meer) releases dubbel worden gepubliceerd
(en vaak ook in verschillende weeknrs) zodat het 'lijkt' alsof er heel veel uitkomt.
Bij nadere bestudering blijken de diverse varianten (wav, mp4 en Mp3) gewoon de MP3 als basis te hebben.
(sommige releases lijken zelfs van 'andere aanbieders' te zijn 'geleend'). Mijn idee zou zijn om niet de magere kwaliteit
te upgraden naar een 'hogere kwaliteit format' (''wat je niet hebt kan je er ook niet bij toveren') maar een Hoge kwaliteit
music format te downgraden.
Een enkele keer word een verkeerde versie gepubliceerd zoals nu gebeurd bij Taylor Swift - Karma.
In de lijsten staat de versie samen met Ice Spice en Digipluggen pakt gewoon de (solo) album track.
Worden we hier nu gezamenlijk bedrogen door een leverancier waarvoor we met z'n allen wel een jaarlijkse bijdrage betalen?

Let wel ik ben wel blij met een aanbieder als digipluggen maar het zou allemaal wat 'strakker' mogen als men de naam waar wil maken.
Zijn er meer music-directors die hier tegenaan lopen?
Music was my first love
rutgrrr

Re: Digipluggen

Bericht door rutgrrr »

Ik zie niet in wat een service als digipluggen kan toevoegen tegenwoordig. Releases zijn voor een habbekrats te koop in .wav, online.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
MFM

Bericht door MFM »

De digipluggen wav files zijn exact dezelfde die via de reguliere pluggers binnenkomen.
Inderdaad af en toe (1 a 2 per week) wat foutjes zoals verkeerde tracks en soms zelfs van andere artiesten of lege niet downloadbare tracks. Die plaatsen ze daarna opnieuw. Soms in dezelfde week. Soms wat later. Vandaar soms dubbele tracks.
En soms wordt een track weken later opnieuw aangeboden voor pluggen.

Verder plaatsen ze wat ze via de labels en pluggers aangeboden krijgen. En niet iedereen doet wekelijks mee, sommigen doen hooguit een enkele track via digipluggen. Dus als er bijvoorbeeld een label of plugger even niets aanbiedt dan mis je weleens wat.

Maar het is verder een van de betere legale platforms.
Ik mis alleen de hele albums, die deden ze vroeger wel.
rodie

Bericht door rodie »

Ik maak er graag gebruik van, maar inderdaad, ze lopen vaak echt enorm achter. Misschien moeten we maar eens massaal gaan klagen?
Zolang we ons niet laten horen, gebeurd er ook niks ben ik bang.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Ik heb een aantal keer een proefabonnement genomen bij die club, gewoon om te kijken of het wat was. Vond het persoonlijk erg onhandig systeem wat bovendien niet echt up to date was.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Klopt, zelfs de tipparade staat er meestal niet eens in.
GerjanCluistra

Voor mijn stream haal gebruik ik de Top40.nl om de nieuwe tracks toe te voegen. Sowieso de nieuwe platen in de Top 40 en luister wat er in de tipparade staat. Tot voor kort kon je ook stemmen voor de tipparade, dat was een leuke plek om mooie muziek te ontdekken. Helaas is die optie met het vernieuwen van de website vervallen.

Daarnaast check ik ieder weekeinde de playlist 'New Music Friday NL' op Spotify.

De muziek downloaden doe ik via iTunes.
rodie

Bericht door rodie »

GerjanCluistra schreef: 07 jul 2023 23:19 Ik heb een aantal keer een proefabonnement genomen bij die club, gewoon om te kijken of het wat was. Vond het persoonlijk erg onhandig systeem wat bovendien niet echt up to date was.
Ik heb zelf een .bat scriptje gemaakt waarmee ik elke week in 1 klap alles kan downloaden.
Even wat ID nummers invullen en de downloads starten.
GerjanCluistra

rodie schreef: 07 sep 2023 06:43
GerjanCluistra schreef: 07 jul 2023 23:19 Ik heb een aantal keer een proefabonnement genomen bij die club, gewoon om te kijken of het wat was. Vond het persoonlijk erg onhandig systeem wat bovendien niet echt up to date was.
Ik heb zelf een .bat scriptje gemaakt waarmee ik elke week in 1 klap alles kan downloaden.
Even wat ID nummers invullen en de downloads starten.
Dan zou het misschien nog te overwegen waard zijn. Hoe werkt dat precies?
DigiPluggen

Bericht door DigiPluggen »

piggelmee schreef: 06 jul 2023 13:15 Hoeveel omroepen maken gebruik van deze aanbieder van muziek en wat vinden jullie van de geboden servicce(s)?

Het laaatste jaar vind ik de service behoorlijk achteruit gegaan.
Vaak loopt men achter de feiten aan en verschijnen releases als ze reeds zijn verdwenen of verschijnen helemaal niet.
Daar komt bij dat heel veel (en steeds meer) releases dubbel worden gepubliceerd
(en vaak ook in verschillende weeknrs) zodat het 'lijkt' alsof er heel veel uitkomt.
Bij nadere bestudering blijken de diverse varianten (wav, mp4 en Mp3) gewoon de MP3 als basis te hebben.
(sommige releases lijken zelfs van 'andere aanbieders' te zijn 'geleend'). Mijn idee zou zijn om niet de magere kwaliteit
te upgraden naar een 'hogere kwaliteit format' (''wat je niet hebt kan je er ook niet bij toveren') maar een Hoge kwaliteit
music format te downgraden.
Een enkele keer word een verkeerde versie gepubliceerd zoals nu gebeurd bij Taylor Swift - Karma.
In de lijsten staat de versie samen met Ice Spice en Digipluggen pakt gewoon de (solo) album track.
Worden we hier nu gezamenlijk bedrogen door een leverancier waarvoor we met z'n allen wel een jaarlijkse bijdrage betalen?

Let wel ik ben wel blij met een aanbieder als digipluggen maar het zou allemaal wat 'strakker' mogen als men de naam waar wil maken.
Zijn er meer music-directors die hier tegenaan lopen?
Beste allemaal,

Bedankt voor het delen van jullie feedback! Wij als Digi Pluggen begrijpen hoe belangrijk het is dat releases tijdig en nauwkeurig worden weergegeven, hierin zijn we echter ook afhankelijk van de kwaliteit die wordt aangeleverd door de labels.

We willen jullie laten weten dat we jullie zorgen serieus nemen en actief werken aan verbeteringen! De afgelopen maanden hebben we ons team uitgebreid en zullen we vanaf nu focussen op zo veel mogelijk en zo snel mogelijk nieuwe releases voor jullie beschikbaar maken.

Met betrekking tot de verkeerde versie van Taylor Swift - Karma, willen we benadrukken dat we afhankelijk zijn van de informatie die we ontvangen van labels en pluggers. Gezien de hoeveelheid aan releases en versies die door labels en pluggers worden aangeleverd, kan het voorkomen dat we bepaalde versies of liedjes missen. We hebben echter wel de mogelijkheid om specifieke versies en ontbrekende nummers aan te vragen bij de labels, en we moedigen radiostations aan om ons op de hoogte te stellen van specifieke wensen.

We zien het nieuwe jaar als een kans voor vernieuwing en hebben de goede voornemens om onze service naar een nog hoger niveau te tillen.

Wij willen graag met jullie als radiostations samenwerken om Digi Pluggen in 2024 nog meer te verbeteren. Als jullie commentaar/feedback hebben of een bepaald liedje missen, aarzel dan niet om ons te contacteren op info@digipluggen.nl of bel ons op 020-5301340 en wij zullen ons best doen om tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

Digi Pluggen Team
Digi Pluggen is dé online database waarbij de iedere week de nieuwste releases beschikbaar worden gesteld voor muzieksamenstellers en radiostations.
Vragen? mail info@digipluggen.nl of bel 020-5301340
Plaats reactie