Verwacht eerlijk gezegd dat het heel spannend wordt in de raad want de campagne van AAVisie is zo hard op het gevoel gespeeld. Dus het kan alsnog de kant van de LOA opgaan.Wouter01 schreef: ↑24 mar 2024 13:25 Gelukkig weet ik dat ik ben jarenlang vrijwilliger geweest bij Regio-FM en Radio 350, dus ik weet wat het inhoudt. Maar dat doet niets af dat het de LOA het op eigen kracht in Almelo niet lukt en Twente FM en 1 Twente wel. Ik ben benieuwd wat de uitkomst wordt. Ik hoop van harte dat de LOA het niet redt in Wierden en het is tijd voor een nieuw geluid en ideeën in Almelo. De LOA heeft tijd genoeg gehad.
Echter, de raad beslist helemaal niet, dat doe het CvdM op basis van advies van de gemeenteraad. Deze wordt over het algemeen 1:1 overgenomen maar dan moet dat wel met goede onderbouwing gebeuren. Zeker als er al een rapport ligt die terzijde wordt geschoven, moet de raad dat zeer goed formuleren richting het Commissariaat.
Het zou ook gek zijn als een gemeente zelf volledig de regie zou hebben in welke instelling hen nou gaat controleren. Dat is ook 1 van de redenen dat die streekomroepen er komen.