Oortjes schreef: ↑28 jun 2023 09:01
GerjanCluistra schreef: ↑27 jun 2023 23:58
Dat eiland ben ik met je eens maar, dat lag niet aan het programma, maar aan de programmering. Het aanbod van Utrechtse programma's is bij Radio M heel erg laag. Bij alle publieke, regionale omroepen trouwens.
Dat valt toch wel mee? Ieder uur regionaal nieuws, doordeweeks regionale programma's tijdens ochtendspits, lunch en avondspits.
Mijn post is wat kort door de bocht inderdaad.
Op werkdagen tussen 6:00 - 19:00 uur doet Radio M het prima, zoals je van een regionaal radiostation mag verwachten. Dat klopt. Het gaat mij vooral om wat meer verdieping van bepaalde onderwerpen.
Maar alleen wat regionieuws in een muziekprogramma vind ik persoonlijk wat karig om te zeggen, het is een Utrechts programma. Namen en Rugnummers met een live verslag van FC Utrecht en interviews voor en na de wedstrijd, dan maak je, mijns inziens, regionale radio.
Radio M heeft verschillende muziekprogramma's (Evelien's Lovesongs, Studio Sixties, Het Gouden Weekend), maar een programma met Utrechtse bands/singer- songwriters/muzikanten zit er niet tussen.
De provinciale politiek is voor heel veel mensen totaal onbekend terrein. Radio M heeft daar wel wat aandacht voor maar, geef die politici eens de ruimte om wat dieper in gesprek te gaan. Laat je luisteraar eens wat meer kennismaken met de provinciale politiek.
Maar wat ik zeg, Radio M is daarin niet uniek. Ik mis de diepgang bij vrijwel alle RPO's in Nederland.
Schopt graag tegen heilige huisjes...