RTV Utrecht wil stoppen met Sport op de radio

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

GerjanCluistra

Re: RTV Utrecht wil stoppen met Sport op de radio

Bericht door GerjanCluistra »

Herman ven Schippers schreef: 20 jun 2023 10:34
GerjanCluistra schreef: 16 jun 2023 23:26
Ane Sybesma schreef: 15 jun 2023 09:22 Ik vind het doodzonde. Mijn favoriete regionale sportprogramma. Met grote regelmaat heb ik deze aanstaan (tegenwoordig wel weer op FM sinds DAB 6B weg is). Samen met West en Oost denk ik de betere verslaggeving van het amateurvoetbal.

Stop er dan helemaal mee. Online doen de clubs zelf wel.
Sterker nog, online doen de clubs het zelf beter dan welke omroep dan ook.
Dit verschilt dus ontzettend per vereniging. Sommige clubs pakken uit met een (vrijwillig) media-team waar ze in de KKD jaloers op zijn, terwijl een ander de socials compleet verwaarloosd en waar je niet van op aan kunt.

Ik was onlangs benieuwd naar de tussenstand van de promotiewedstrijd naar de derde divisie tussen AZSV en Capelle: Laatste tweet van Capelle was van oktober 2022. Die van de ploeg uit Aalten? Augustus 2021....
Dat klopt inderdaad, het geldt zeker niet voor alle verenigingen.

In mijn omgeving doet G.V.V.V. het heel erg goed. Een website vol artikelen, foto's en filmpjes op twitter. Er zit daar een team van vrijwilligers die dat doet.

Het enige wat ik echt onbegrijpelijk vind is dat ze niet in staat zijn om een fatsoenlijke samenvatting te maken, al zie je dat probleem bij meer clubs onder de 2e divisie.

Punt blijft dat die vrijwilligers het al snel beter doen als RTV Utrecht en dat zal ook zo blijven.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Aart Rietveld schreef: 21 jun 2023 22:59 Dit is in ons voetbalgekke dorp zeer noodzakelijk, dreigementen van "supporters" om na vermeende partijdigheid de ramen van de studio in te komen gooien zijn wel eens werkelijkheid geworden....
Diep triest. Dit moeten we echt niet willen, wat een primitief gedrag.
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

De Nachtwacht schreef: 21 jun 2023 11:35 Oost doet al een tijd niks meer dacht ik
Klopt, die zijn daar een jaar of vijf geleden al mee opgehouden.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Er is nu ook een petitie.
Hoewel die hoogstwaarschijnlijk geen zoden aan de dijk zet heb ik 'm toch maar getekend :)
,
https://www.petities.com/namen_en_rugnu ... a9M37oIOrQ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Sympathiek idee, leuk voor de makers. Zo te zien aan statistieken ligt er een markt open voor de lokale omroep van Veenendaal.
GerjanCluistra

Oortjes schreef: 23 jun 2023 23:14 Sympathiek idee, leuk voor de makers. Zo te zien aan statistieken ligt er een markt open voor de lokale omroep van Veenendaal.
Die is net om zeep geholpen.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Gisteren nog één keer kunnen genieten van Namen en Rugnummers met het verslag van GVVV tegen SteDoCo. Ik zal het zeker missen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ane Sybesma schreef: 25 jun 2023 12:46 Gisteren nog één keer kunnen genieten van Namen en Rugnummers met het verslag van GVVV tegen SteDoCo. Ik zal het zeker missen.
In het commentaar van de hoofdredactie op de app van RTV Utrecht zag ik staan dat sterk afnemende luistercijfers inderdaad de reden zijn voor het stoppen van het programma. Het sportprogramma op televisie blijft wel, evenals online sportnieuws en online verslaggeving. Ik ben benieuwd wat dat laatste gaat doen.
Ane Sybesma

Oortjes schreef: 25 jun 2023 13:46
Ane Sybesma schreef: 25 jun 2023 12:46 Gisteren nog één keer kunnen genieten van Namen en Rugnummers met het verslag van GVVV tegen SteDoCo. Ik zal het zeker missen.
In het commentaar van de hoofdredactie op de app van RTV Utrecht zag ik staan dat sterk afnemende luistercijfers inderdaad de reden zijn voor het stoppen van het programma. Het sportprogramma op televisie blijft wel, evenals online sportnieuws en online verslaggeving. Ik ben benieuwd wat dat laatste gaat doen.
Tja, het gaat mij nu juist om de radio verslaggeving. In de rest heb ik geen interesse. Daarom gisteren nog één keer genoten. Nu de zender uit mijn voorkeurslijst gehaald.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Op Facebook lijkt de keuze van V Utrecht bevestigd te worden. De aankondiging van Nicolas Ruis heeft binnen de kortste keren honded reacties met als strekking "fijn, nu kan de radio aanblijven",
GerjanCluistra

Oortjes schreef: 25 jun 2023 20:08 Op Facebook lijkt de keuze van V Utrecht bevestigd te worden. De aankondiging van Nicolas Ruis heeft binnen de kortste keren honded reacties met als strekking "fijn, nu kan de radio aanblijven",
Tja, dan moet je ook de honderden reacties meenemen van mensen die nu dus niet meer inschakelen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 25 jun 2023 23:11 Tja, dan moet je ook de honderden reacties meenemen van mensen die nu dus niet meer inschakelen.
Ik denk serieus dat deze vorm van radio maken niet meer van deze tijd is. Al eerder schreef ik op dit forum dat ik het programma zou omvormen naar een ander type sportprogramma, meer journalistiek ingestoken, zonder live verslaggeving. Er zijn nou eenmaal niet zoveel mensen geïnteresseerd in allerlei amateurwedstrijden en de echt geïnteresseerden kunnen op internet prima het verloop van de wedstrijd volgen.

Het grote nadeel van live verslaggeving is dat luisteraars voor de muziek massaal afhaken. Het is te verstorend geluid.

Toen ik dit eerder postte, ontving ik weinig enthousiasme. Nu is het programma er helemaal niet meer. Met een andere insteek, had het misschien nog wel een acceptabel aantal luisteraars gehad.
Ane Sybesma

Zonder live verslaggeving is de meerwaarde weg. Gewoon non stop muziek erop zetten nu en de sportredactie eruit gooien. Dat is pas een besparing!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Meer wel "de publieke taak "van een regionale omroep. :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Ane Sybesma

Echtwel schreef: 26 jun 2023 11:09 Meer wel "de publieke taak "van een regionale omroep. :))
:)) :))
Plaats reactie