Mooie overgangen creeeren !

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
sverrips

Mooie overgangen creeeren !

Bericht door sverrips »

Soms moet je iets opheffen omdat je denkt dat het overbodig is, extra kosten met zich mee brengt om vervolgens tot de conclussie te komen dat je het toch heel erg mist, eigenlijk gewoon wilde behouden en een bijzonder stommiteit begaan heb. Oftewel...... toch maar weer in de lucht geholpen... Iets voor mezelf, wat ik graag deel met anderen ! Het is dubieus, want is dit reklame voor mijn eigen ding, of laat ik anderen horen hoe mooi de overgangen zijn van een systeem dat ik vrijelijk weggeef en anderen ook een plezier mee wil doen ? Ik hoop dat dit mag blijven staan, zoniet haal dan maar weg.

Let vooral op de overgangen tussen de muziektracks, dat doet geen enkele automatiseringssysteem me na !

https://www.mixcloud.com/live/stephanverrips/

Met de juiste muziektracks kan je dit dus voor elkaar krijgen. Niet elke overgang is perfect en afhankelijk van verschillende factoren. LinuxRadio.Tools kun je gratis downloaden van https://download.linuxradio.tools en als je het aan me vraagt, help ik je vrijwillig met het installeren ervan. Het kost je niks. Beetje linux ervaring is wel nodig om dingen te snappen.

De truk zit hem in het infaderen en uitfaderen van muziektracks. Dat doet het systeem niet, maar maakt gebruik van muziektracks die dat al hebben zoals bv. Money for Nothing van Dire Straits en Queen - Who Want To Live Forever. Dat soort tracks maakt het dat een uitzending echt heel erg mooi wordt, zeker in gesproken, maar kale jingels met wat galm die precies tussen twee overgangen valt. Een donderbui om de 1200 seconden maakt het compleet !
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
Dukard

Re: Mooie overgangen creeeren !

Bericht door Dukard »

Een aantal uren geluisterd naar je (AI) idee voor de mooie audio overgangen - laat ik als eerste zeggen dat het een project is dat op punten ECHTE kwaliteit- ook op processing laat horen - de gedraaide muziek staat in de meeste tijd in zijn oorsprong zoals het bedoeld is - echter met enkele tracks stapt de processing op punten net even voorbij het origineel. Dat maakt het praktisch beluisterd wel levendig met je uiterst zorgvuldig uitgekozen muziek, maar soms toch net even TE.

Als "oude rot" was een dergelijke insteek van live programma's te schuiven ook mijn doel - heb ik gedaan en dat is heel goed gelukt - ik begrijp dus helemaal waar je naar streeft met je automatisering .... je komt er mee in de buurt maar het handmatige zal je nog niet helemaal kunnen vervangen.

Wel een chapeau voor je idee en je inspanningen ... maar "mijn oren" zijn niet zomaar door je AI project te vervangen :D :D :D

-

PS. ... Onnodig onweer als "buffer" in een track zie ik niet als een toevoeging ... :wink:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
wave

Bericht door wave »

Ik heb niet zo lang geluisterd als Dukard, maar het klinkt inderdaad goed. En dat de processing af en toe iets doet wat je net niet wilt, het zij zo. Foutloze processing is een utopie, en ik hoor liever af en toe wat sprongetjes dan het mishandelde audio wat tegenwoordig vaak de oortjes teistert.
De overgangen: ik vind ze prima. Laten we eerlijk zijn: tenzij je tot in detail kon voorbereiden waren overgangen 'op het handje' ook niet altijd perfect :D. Een fout in de heilige niveaus (de meeste met TPP opgevoede programmatechnici konden het dan niet laten om heel hard NIVEAUS! te roepen tegen de schuldige :lol: ), een raar uitkomend ritme of twee toonsoorten die een niet bepaald harmonisch samenspel opleverden: dat gebeurde ons "oude rotten", zoals Dukard zo mooi omschrijft, net zo goed wel eens live :)).

Al met al: chapeau, een knap stuk werk!

PS: die onweersbui... die mag van mij weg trekken naar andere oorden :wink:
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
sverrips

Bericht door sverrips »

Dukard schreef: 14 jun 2023 02:49 Een aantal uren geluisterd naar je (AI) idee voor de mooie audio overgangen - laat ik als eerste zeggen dat het een project is dat op punten ECHTE kwaliteit- ook op processing laat horen - de gedraaide muziek staat in de meeste tijd in zijn oorsprong zoals het bedoeld is - echter met enkele tracks stapt de processing op punten net even voorbij het origineel. Dat maakt het praktisch beluisterd wel levendig met je uiterst zorgvuldig uitgekozen muziek, maar soms toch net even TE.

Als "oude rot" was een dergelijke insteek van live programma's te schuiven ook mijn doel - heb ik gedaan en dat is heel goed gelukt - ik begrijp dus helemaal waar je naar streeft met je automatisering .... je komt er mee in de buurt maar het handmatige zal je nog niet helemaal kunnen vervangen.

Wel een chapeau voor je idee en je inspanningen ... maar "mijn oren" zijn niet zomaar door je AI project te vervangen :D :D :D

-

PS. ... Onnodig onweer als "buffer" in een track zie ik niet als een toevoeging ... :wink:
Dank je wel. Ondertussen iets meer tracks gewisseld (sommige tracks leken niet geschikt). Ik wil AI ook niet vervangen, hoor ;) Als weet dat dit een VPS server is van 2 euro 50 waar alles mee draait, dan is het wel erg mooi zo. Mixcloud is duurder. Processing betreft stereotool commandline versie met een setting van Hans van Zuphen. Als je zelf iets niet kan, kan je beter een bestaande setting gebruiken van iemand die er verstand van heeft, vandaar !

Je snapt denk ik wel dat de overgangen van de muziek dat dat iets zegt over de jaren 80 waarin dat soms standaard was. Door gebruik te maken van de originele muziek, dus geen gefakte in en uit faderen, maakt het erg mooi zo.

Het hele project kost nu dus 25 euro (vps) + 283 euro (CvdM) + 133 euro (mixcloud) = 441 euro voor dit moois per jaar !
sverrips

Bericht door sverrips »

wave schreef: 14 jun 2023 20:00 Ik heb niet zo lang geluisterd als Dukard, maar het klinkt inderdaad goed. En dat de processing af en toe iets doet wat je net niet wilt, het zij zo. Foutloze processing is een utopie, en ik hoor liever af en toe wat sprongetjes dan het mishandelde audio wat tegenwoordig vaak de oortjes teistert.
De overgangen: ik vind ze prima. Laten we eerlijk zijn: tenzij je tot in detail kon voorbereiden waren overgangen 'op het handje' ook niet altijd perfect :D. Een fout in de heilige niveaus (de meeste met TPP opgevoede programmatechnici konden het dan niet laten om heel hard NIVEAUS! te roepen tegen de schuldige :lol: ), een raar uitkomend ritme of twee toonsoorten die een niet bepaald harmonisch samenspel opleverden: dat gebeurde ons "oude rotten", zoals Dukard zo mooi omschrijft, net zo goed wel eens live :)).

Al met al: chapeau, een knap stuk werk!

PS: die onweersbui... die mag van mij weg trekken naar andere oorden :wink:
Dank. De omweersbui vind ik zelf wel erg leuk en grappig. Je had dat vroeger met regen, wind en andere zaken ook mij de TROS CD Show. Het kan er wel uit, maar ikzelf vind het dan een gemis ;)
Dukard

Bericht door Dukard »

sverrips schreef: 16 jun 2023 18:21 Dank. De omweersbui vind ik zelf wel erg leuk en grappig.
IMO misschien als sfeerelement tussen bepaalde platen, maar niet midden in een track. :wink:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Plaats reactie