Ongehoord?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

zend-amateur

Re: Ongehoord?

Bericht door zend-amateur »

Satfreak13 schreef: 26 apr 2023 21:37
zend-amateur schreef: 26 apr 2023 18:23 denk dat het vooral te doen is om een bom onder de omroep te leggen.
En laat dit nu ook de agenda van FVD/Baudet zijn!
Dat heeft hij al vanaf het begin van de partij aangegeven.
Opblazen en afbreken en chaos en twijfel zijn de doelen van FVD/Baudet.
Elke dag zit deze partij te zoeken naar mogelijkheden ergens onrust over te provoceren.
In de TK alleen aanwezig om te filmen en te framen en daarna wegwezen. Bijna nooit aanwezig.

De publieke omroep ziet men als een doelwit om meer chaos in het publieke domein te creëren.
De agenda is niet de democratie te versterken, maar te verzwakken.
Niet alleen Fvd maar ook VVD en Pvv zijn septisch ten aanzien van de publieke omroep, en willen een kleiner publieke omroep ala BBC model of het model zoals die in Luxemburg is.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

De VVD is historisch gelieeerd aan de AVRO/TROS maar heeft nooit het doel gehad het systeem van binnenuit kapot te maken. Dat is wel het doel van FVD en - inbderdaad - ook de PVV.
zend-amateur

Wat mij opvalt is dat ze het allemaal hebben over de journalistieke code, maar sinds wanneer heeft de omroep zo'n code juist 2017 nog niet zo lang dus, https://www.nporadio1.nl/journalistieke-code-npo , en sinds wanneer is oa Rutte aan de macht en sinds wanneer stromen er veel D66de omroep binnen op belangrijke positie's juist ja, het kan geen toeval zijn...
ransbeek

Bericht door ransbeek »

Denk dat ongehoord erg veel in het wild schopt met als doel dat ze eruitgetrapt worden om er dan op hun beurt een schandaal van te maken. Hoe juist en deaotologisch is laat ik in het midden. Kritisch zijn mag en moet, maar het moet wel waarheidsgetrouw zijn en gestaafd zijn op de realiteit.
big T

Bericht door big T »

De CvdM eist een journalistieke afspraak en dat is al tientallen jaren zo.
Dat een afspraak bijgewerkt of geheel vernieuwd wordt is niet vreemd.
zend-amateur

big T schreef: 27 apr 2023 13:02 De CvdM eist een journalistieke afspraak en dat is al tientallen jaren zo.
Dat een afspraak bijgewerkt of geheel vernieuwd wordt is niet vreemd.
en CvdM is een overheids instantie en die maakt al tien tallen jaren journalistieke afspraken, die kan een vorm van censuur zijn en overheids bemoeienis met de media heel fout lijkt mij .
big T

Bericht door big T »

Ga eerst eens kijken wat de regeling is en inhoud, en roep daarna.
zend-amateur

big T schreef: 27 apr 2023 13:37 Ga eerst eens kijken wat de regeling is en inhoud, en roep daarna.
Dat bedoel ik nu regels en regelgeving, ik vindt op dit terrein dat er geen regels en regelgeving moet zijn, de overheid moet gewoon een licentie afgeven en daar mee basta! Nergens mee bemoeien geen invloed alle zendgemachtigden moeten kunnen doen en laten wat ze willen, in dit kader moet er absolute vrijheid komen dan heb je pas echte onafhankelijke media.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

zend-amateur schreef: 27 apr 2023 15:23
big T schreef: 27 apr 2023 13:37 Ga eerst eens kijken wat de regeling is en inhoud, en roep daarna.
Dat bedoel ik nu regels en regelgeving, ik vindt op dit terrein dat er geen regels en regelgeving moet zijn, de overheid moet gewoon een licentie afgeven en daar mee basta! Nergens mee bemoeien geen invloed alle zendgemachtigden moeten kunnen doen en laten wat ze willen, in dit kader moet er absolute vrijheid komen dan heb je pas echte onafhankelijke media.
Tot het moment dat die vrijheid ertoe leidt dat een omroep beweert dat dagelijks 6 flessen wijn helpt tegen kanker en dat iedereen die anders beweert corrupt is. Dan ben je gewoon onjuiste informatie de wereld in aan het slingeren, die bovendien ook nog eens gevaarlijk is.
Of dat je - in bedekte termen of meer openlijk - mensen opjut om een politiebureau, tv-studio of regeringsgebouw aan te vallen. Of dat je het privé-adres van politici of wetenschappers openbaar maakt zodat ze 'bezoek' krijgen. Moet ik doorgaan?
fdboer

Bericht door fdboer »

Het CvdM geeft licenties af en iedereen staat het vrij een commerciële omroep te starten. Natuurlijk zul je de wetgeving moeten respecteren. Wil je binnen het publieke stelsel opereren dan heb je daarnaast de regels van 'de club'.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

ON verspreidt overduidelijk leugens, complottheorieen, loopt op te ruien en geeft onevenredig veel ruimte aan extreem-rechtse meningen. Daarnaast weigert men dus de journalistieke regels van de NPO te volgen. In combinatie met bepaalde politieke bruinhemden-partijen is dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Dat de NPO deze vijfde colonne van extreemrechts nu aanpakt is dan ook prima. Dit draagt werkelijk niks bij aan welk maatschappelijk debat dan ook, ON is er alleen om tweedracht en haat te zaaien.

De NPO is het afgelopen decennium al enorm opgeschoven naar rechts. WNL heeft Telegraaf-banden, net als Powned. AvroTros is ook niet bepaald progressief. De berichtgeving van de NOS is tegenwoordig ook zeer tam en vooral weinig kritisch.

Overigens is een KRITISCHE journalistiek niet hetzelfde als een LINKSE journalistiek. Maar daadwerkelijk kritisch denken vraagt een open geest en dat zul je bij ON niet aantreffen.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

big T schreef: 27 apr 2023 07:27 .....
Maar daarmee is de NOS nog steeds geen omroep, en dat is het nog steeds niet.
De Nederlandse Omroep Stichting is geen omroep? Wat is het dan wel? En nog belangrijker, waarom noemen ze zich omroep als ze het niet zijn?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

We weten allemaal dat het mediawereldje zo nep als wat is. In het geval van de NPO komt daar nog eens heel veel politieke propaganda bij.

Neem bijvoorbeeld de uiterst betrouwbare NOS die bewust heeft gelogen en besodemieterd tijdens het coronaschandaal. Nadat een burger de berichtgeving van de NOS controleerde en online publiceerde ontstond zoveel ophef over dat de NOS hoofdredactie zelf heeft toegegeven dat ze de boel belazerd hadden. Een heel betrouwbaar clubje dus wat wel vaker zal liegen. ON! past uitstekend bij de rest van de NPO.

Overigens, de NPO brengt ook betrouwbare zaken. De voetbal uitslagen bijvoorbeeld. Die kloppen altijd.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
big T

Bericht door big T »

Stevige uitspraak die geheel past bij het complot denken.
Zonder feiten vermelding bekt het lekker makkelijk om termen als gelogen en besodemietert te gebruiken.
De politieke propaganda wat ik bij de NPO zie zijn de uitzendingen van politieke partijen.
Trump omroepen hebben we niet nodig in het publieke stelsel, laten ze een commerciële omroep beginnen.
Kunnen ze doen en laten wat ze willen, maar ik vermoed dat ze dan ook snel met de wetgeving in aanraking gaan komen.
En ook dat zal dan als aantasting van de vermeende persvrijheid worden uitgeschreeuwd
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

zend-amateur schreef: 27 apr 2023 12:20 Wat mij opvalt is dat ze het allemaal hebben over de journalistieke code, maar sinds wanneer heeft de omroep zo'n code juist 2017 nog niet zo lang dus, https://www.nporadio1.nl/journalistieke-code-npo

, en sinds wanneer is oa Rutte aan de macht en sinds wanneer stromen er veel D66de omroep binnen op belangrijke positie's

juist ja, het kan geen toeval zijn...
Complot?
Halve waarheid?
Leugen?
Ze staan alledrie in deze bijdrage. Als "feiten" gepresenteerd.
Plaats reactie