Fusie omroepen regio Leiden: Unity.NU

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

deradioluisteraar

Fusie omroepen regio Leiden: Unity.NU

Bericht door deradioluisteraar »

De bestaande omroepen Sleutelstad en Unity.NU gaan dit jaar fuseren tot één omroep. Onder de naam ‘Unity.NU, met het nieuws van Sleutelstad’ wil de omroep de licentie van publieke omroep krijgen voor de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude, Voorschoten, Oegstgeest en Wassenaar.

Als in het najaar de nieuwe omroep de licentie krijgt, dan gaan de omroepen echt samen. Er worden dan één radiokanaal en één televisiekanaal geproduceerd onder de naam ‘Unity.NU, met het nieuws van Sleutelstad’
https://sleutelstad.nl/2023/04/12/sleut ... eekomroep/

Dus het einde van UnityNL? Formeel wordt dat uitgezonden door de huidige lokale omroep van Leiderdorp.
voorenmedia

Re: Fusie omroepen regio Leiden: Unity.NU

Bericht door voorenmedia »

Volgens het persbericht van Unity en Sleutelstad blijft UnityNL gewoon in de lucht.
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Het is me wel een naam voor een zender zeg: "Unity.nu met het nieuws van Sleutelstad". Zing dat maar eens in een jingle.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Wissewasje schreef: 18 apr 2023 01:16 Het is me wel een naam voor een zender zeg: "Unity.nu met het nieuws van Sleutelstad". Zing dat maar eens in een jingle.
Zouden ze niet door hebben, dat 'Unity' een volslagen nietszeggende naam is? De naam 'Sleutelstad' verwijst direct naar Leiden en is daardoor veel sterker. Noem het station desnoods Regio-omroep Sleutelstad.
Orange

Bericht door Orange »

EtherScout schreef: 24 apr 2023 14:01
Wissewasje schreef: 18 apr 2023 01:16 Het is me wel een naam voor een zender zeg: "Unity.nu met het nieuws van Sleutelstad". Zing dat maar eens in een jingle.
Zouden ze niet door hebben, dat 'Unity' een volslagen nietszeggende naam is? De naam 'Sleutelstad' verwijst direct naar Leiden en is daardoor veel sterker. Noem het station desnoods Regio-omroep Sleutelstad.
Het is toch ook voor andere gemeenten/plaatsen dan Leiden? Dan is de naam Sleutelstad zeker niet verstandig.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

De grootste "grap" hiervan is dat Gemeente Wassenaar bij de vorige keuzen niet voor Midvliet radio gekozen deze want niet Wassenaars genoeg. De Gemeente Wassenaar had omdat men "meer bij Den Haag "aangesloten wilde worden , Gekozen voor Unity nou dat is gelukt (NOT). :))
Gemeente Wassenaar is (misschien wel bewust ) een mooi plaatje voor gehouden en krijgt nu keihard de deksel op zijn neus.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Orange schreef: 24 apr 2023 14:30
EtherScout schreef: 24 apr 2023 14:01 Zouden ze niet door hebben, dat 'Unity' een volslagen nietszeggende naam is? De naam 'Sleutelstad' verwijst direct naar Leiden en is daardoor veel sterker. Noem het station desnoods Regio-omroep Sleutelstad.
Het is toch ook voor andere gemeenten/plaatsen dan Leiden? Dan is de naam Sleutelstad zeker niet verstandig.
Het is verstandig om als lokale omroep een naam te kiezen die verwijst naar de functie van de omroep. Het is het lokale waarmee de omroep zich moet onderscheiden van de rest van het, tamelijk grote, radio-aanbod. Het gaat hier om de Leidse regio, waarbij de stad een centraal kenmerk is. Een nieuwe naam is mogelijk, maar de bestaande (en dus al bekende) naam Sleutelstad sluit bij de naam van de regio aan. Desnoods voeg je er een ondertitel aan toe als 'De omroep voor de Leidse regio.' Niemand in Oegstgeest of Leiderdorp zal ontkennen dat hun dorpen bij de Leidse regio horen.
Orange

Bericht door Orange »

EtherScout schreef: 25 apr 2023 09:25
Orange schreef: 24 apr 2023 14:30
EtherScout schreef: 24 apr 2023 14:01 Zouden ze niet door hebben, dat 'Unity' een volslagen nietszeggende naam is? De naam 'Sleutelstad' verwijst direct naar Leiden en is daardoor veel sterker. Noem het station desnoods Regio-omroep Sleutelstad.
Het is verstandig om als lokale omroep een naam te kiezen die verwijst naar de functie van de omroep. Het is het lokale waarmee de omroep zich moet onderscheiden van de rest van het, tamelijk grote, radio-aanbod. Het gaat hier om de Leidse regio, waarbij de stad een centraal kenmerk is. Een nieuwe naam is mogelijk, maar de bestaande (en dus al bekende) naam Sleutelstad sluit bij de naam van de regio aan. Desnoods voeg je er een ondertitel aan toe als 'De omroep voor de Leidse regio.' Niemand in Oegstgeest of Leiderdorp zal ontkennen dat hun dorpen bij de Leidse regio horen.
Ik ben het met je eens dat het goed is als de naam verwijst naar het uitzendgebied. Nou ken ik de Leidse regio niet zo goed, maar even als voorbeeld voor de regio waar ik woon (Amersfoort). Als ik in Soest zou wonen, zou ik me niet kunnen identificeren met een radiozender die bijvoorbeeld Keistad Radio (verwijst alleen naar Amersfoort en niet naar Soest) heet. Eemland Radio zou wel weer kunnen, want dat verwijst naar de gehele regio.
tomtomtom

Bericht door tomtomtom »

Echtwel schreef: 24 apr 2023 16:40 De grootste "grap" hiervan is dat Gemeente Wassenaar bij de vorige keuzen niet voor Midvliet radio gekozen deze want niet Wassenaars genoeg. De Gemeente Wassenaar had omdat men "meer bij Den Haag "aangesloten wilde worden , Gekozen voor Unity nou dat is gelukt (NOT). :))
Gemeente Wassenaar is (misschien wel bewust ) een mooi plaatje voor gehouden en krijgt nu keihard de deksel op zijn neus.
Ik lees hier dat Chris de Waard geschorst is. Iemand een idee wat er achter de schermen aan de hand is?

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20240414_72791257
Alwin

Bericht door Alwin »

Een gekleurde reactie vanuit de Sleutelstad-kant.

https://www.leidseglibber.nl/2024/04/15 ... geschorst/
Alwin

Bericht door Alwin »

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20240415_44560964

De volgende stap, nou is het Leidsch Dagblad sowieso al een medium, wat graag nog even olie op het vuur gooit. Maar de kinderachtige reactie van de leidse glibber spreekt wel boekdelen
tomtomtom

Bericht door tomtomtom »

Alwin schreef: 15 apr 2024 12:55 https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20240415_44560964

De volgende stap, nou is het Leidsch Dagblad sowieso al een medium, wat graag nog even olie op het vuur gooit. Maar de kinderachtige reactie van de leidse glibber spreekt wel boekdelen
De redactie is in staking? Dit schijnt omroep West te melden.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Dat deze zeepbel "Unity & Sleutelstad" nu zo snel uit elkaar spat had ik niet zien aankomen.

Twee stations met volgens mij wel het radiohart op de goede plek.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
PietjeBel1

Bericht door PietjeBel1 »

Jammer dit weer voor de sector, ik vraag mij toch af waarom er allemaal productie bedrijfjes actief moeten zijn? De lokale omroep is toch aan het professionaliseren? Als ik het goed begrijp De Stichting Agglomeratieomroep Holland Centraal is de licentie houder. Waarom zitten daar 2 productiebedrijven onder die de content en het nieuws maken?

> Wie is de onafhankelijke directeur?
> Wie is de onafhankelijke hoofdredacteur?

Unity FM Nederlandstalige muziek? En deed Sleutelstad niet iets met Radio NL? Wellicht spelen er allemaal andere belangen er klopt daar iets niet.

Sleutelstad Media B.V is ook de bestuurder van de Stichting Haagse Media die dan ook nog weer regionale lokale commerciële radio frequenties heeft.

Als je het mij vraagt stoppen met alle productiebedrijven en de bedrijfsvoering vanuit de Stichting waar een eigen hoofdredacteur en directeur onder vallen
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Plaats reactie