Het grote radioreclametopic
Moderator: admin6
-
Re: Het grote radioreclametopic
De microfoon, waarmee de vrouw die de reclame van de Nederlandse Kluis heeft ingesproken, heeft wel 3 plopkappen.
Haar stem klinkt erg dof.
Haar stem klinkt erg dof.
Welk radioreclame is eigenlijk tot nu toe de beste volgens jullie?
-
Ik ga enorm slecht op Stop… dat geeft ruimte… De Baak.
Ik zet er zelfs de zender voor af want er komt vaak nog een reprise ook
Gelukkig (nu nog) geen last van reclames bij radio4all;)
Ik zet er zelfs de zender voor af want er komt vaak nog een reprise ook
Gelukkig (nu nog) geen last van reclames bij radio4all;)
-
Inderdaad dat zijn ze. De Baak, Spreek, D-Reizen.
Ik denk dat het moeilijk wordt een goede reclame te noemen omdat ze allemaal zo schreeuwerig zijn, omdat ze om je aandacht vragen.
Ik denk dat het moeilijk wordt een goede reclame te noemen omdat ze allemaal zo schreeuwerig zijn, omdat ze om je aandacht vragen.
-
Je zou als bedrijf de reclame zendtijd kunnen vullen met een vast liedje en dan reclamevrij uur werd je aangeboden door..Dan koppel je als luisteraar na een tijdje dat nummer aan een bedrijf. Als je ook op tv adverteert zou je daar t zelfde nummer kunnen inzetten. En die dan in geheel draaien op de radio. Dat is een stuk aangenamer voor de luisteraar.
- Zwarte Stoomboot
Die oneindige Vodafone "KAN GEWOON" reclames zijn echt verschrikkelijk en gelukkig bestaat T-Mobile niet meer want die herhaalden rustig een half jaar lang elk reclameblok dezelfde irritante "muziek"reclame.
Maar de aller aller aller ergste zijn de radioreclames van Centraal Beheer. De makers van deze reclames moeten gedacht hebben dat elke Nederlander die naar de radio luistert infantiele en volslagen debiele mensen zijn. Dat semi grappige paniekerige gedoe met mensen die Centraal Beheer bellen en helemaal in paniek zijn omdat de robotmaaier hem gepeerd is en ze bang is dat ie stiekem naar binnen komt en het tapijt gaat maaien(?) Op papier klinkt het leuk, de uitvoering is echt een gedrocht van heb ik jou daar. Zeker als ie elk half uur voorbij komt. Loden Leeuw voor CB aub
Maar de aller aller aller ergste zijn de radioreclames van Centraal Beheer. De makers van deze reclames moeten gedacht hebben dat elke Nederlander die naar de radio luistert infantiele en volslagen debiele mensen zijn. Dat semi grappige paniekerige gedoe met mensen die Centraal Beheer bellen en helemaal in paniek zijn omdat de robotmaaier hem gepeerd is en ze bang is dat ie stiekem naar binnen komt en het tapijt gaat maaien(?) Op papier klinkt het leuk, de uitvoering is echt een gedrocht van heb ik jou daar. Zeker als ie elk half uur voorbij komt. Loden Leeuw voor CB aub
En dan die gast die zijn gras wil maaien (sthil), en dan de heg wil knippen (sthil), en alle andere tuinklussen (drie keer raden)...
Blijkbaar heeft hij ieder jaar een andere grasmaaier nodig ofzo, of vergeten dat zo'n ding nog in de schuur staat
Blijkbaar heeft hij ieder jaar een andere grasmaaier nodig ofzo, of vergeten dat zo'n ding nog in de schuur staat

Het is niet zozeer reclame, maar ik erger me steeds meer aan die spot van milieudefensie over vervuilers. Komt zo irritant activistisch over dat er bijna niet naar te luisteren is. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Los van de ongetwijfeld goede bedoelingen is het ook niet heel duidelijk. We zijn natuurlijk allemaal vervuilers, dus over wie hebben ze het eigenlijk?
Het is toch ook gewoon activistisch? En kennelijk werkt het wel, je hebt het er over en je stelt vragenJanno schreef: ↑23 apr 2024 08:03 Het is niet zozeer reclame, maar ik erger me steeds meer aan die spot van milieudefensie over vervuilers. Komt zo irritant activistisch over dat er bijna niet naar te luisteren is. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Los van de ongetwijfeld goede bedoelingen is het ook niet heel duidelijk. We zijn natuurlijk allemaal vervuilers, dus over wie hebben ze het eigenlijk?

Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Nu de antwoorden nogrutgrrr schreef: ↑23 apr 2024 11:20Het is toch ook gewoon activistisch? En kennelijk werkt het wel, je hebt het er over en je stelt vragenJanno schreef: ↑23 apr 2024 08:03 Het is niet zozeer reclame, maar ik erger me steeds meer aan die spot van milieudefensie over vervuilers. Komt zo irritant activistisch over dat er bijna niet naar te luisteren is. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Los van de ongetwijfeld goede bedoelingen is het ook niet heel duidelijk. We zijn natuurlijk allemaal vervuilers, dus over wie hebben ze het eigenlijk?![]()

Ik zeg niet dat het niet werkt. Die reclames van social deal werken ook kennelijk, want ze irriteren, ze blijven hangen en ik stel me de vraag waarom ze zo schreeuwerig moeten zijn. Maar ze ergeren me vooral en daar ging het me om. Als reclame me stoort wil ik het product niet hebben en als milieudefensie niet duidelijk maakt tegen wie ik moet strijden en alleen activistische losse flodders de ether ingooit kan ik er niets mee.
^^ Ik interpreteer die spot /oproep vooral dat men appaleert aan het idee van ' wat kan ik, als individuele burger, nou beginnen tegen die grootmachten'....
Nou, je kan dus beginnen met je aan te sluiten bij een collectief.
Ik herken wel je irritatie bij sommige spots die (te).frequent te horen zijn. Zo zit mevrouw Celen, van vluchtelingenwerk, al ráp in mijn allergie. Gelukkig is ze nu al weer een week of wat rustig
De spotjes van Centraal Beheer vind ik juist geweldig. Die met Eva dan, erg goed geacteerd vind ik. Mij neemt ze mee in het verhaal, zie het voor mijn ogen gebeuren.
Verveelt haast niet.
Die met Mar(c)k.en zijn Engelse brug vind ik niet zo sterk.
Nou, je kan dus beginnen met je aan te sluiten bij een collectief.

Ik herken wel je irritatie bij sommige spots die (te).frequent te horen zijn. Zo zit mevrouw Celen, van vluchtelingenwerk, al ráp in mijn allergie. Gelukkig is ze nu al weer een week of wat rustig
De spotjes van Centraal Beheer vind ik juist geweldig. Die met Eva dan, erg goed geacteerd vind ik. Mij neemt ze mee in het verhaal, zie het voor mijn ogen gebeuren.

Die met Mar(c)k.en zijn Engelse brug vind ik niet zo sterk.
-
Ben ik de enige die de kriebels krijgt van dat Engelse accent in de TravelEssence reclames?
En de wedstrijd van je leven... ik houdt van enthousiast sportcommentaar maar dit gebrul is zó ontzettend over de top.
En de wedstrijd van je leven... ik houdt van enthousiast sportcommentaar maar dit gebrul is zó ontzettend over de top.
-
Volgens mij vonden ze dat zelf ook. Vorige week hoorde ik 'm nietmeer, ook niet in de reprise .De Nachtwacht schreef: ↑14 apr 2024 16:07 In de categorie slechte slagzinnen:
Wat doet Destiny? En wat doen ze wel?
Denk dat die commercial van Dstny speciaal geadverteerd was rond de Vlaamse wielerklassiekers (RvV en PR) waar de ploeg Lotto-Dstny actief was.