Het grote radioreclametopic

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
banne

Het grote radioreclametopic

Bericht door banne »

In navolging van mijn eerdere topic over onverstaanbare reclames, een topic over radioreclames in zijn algemeenheid. Irritante, leuke, domme reclames... Alles kan de revue passeren en aangezien iedereen hier radiofreak is, zal iedereen hier ook dagelijks reclames voorbij horen komen en daar een mening over hebben (of niet)

Grote irritatie bij mij in ieder geval bij de KPN reclames die tot in den treure herhaald worden. Elk reclameblok komt er wel een KPN reclame voorbij met daarin muziek die ik ondertussen niet meer aan kan horen puur door het feit dat KPN dat verpest heeft. Dat is denk ik een telecomwereld dingetje want iets soortgelijks heb ik met T-Mobile, hoewel die laatste nu een bijzonder irritante Fresku als reclamestem heeft. Kracht van (radio)reclame zit hem in de herhaling maar sommige merken verheffen dat tot een kunst
Laatst gewijzigd door banne op 24 mar 2023 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Noordzee

Re: Het grote radioreclametopic

Bericht door Noordzee »

“In tien minuten tijd brengt U iets lekkers in de kamer, Goudhaantje Goudhaantje van Herman Kramer, vacuüm verpakt en in roomboter gebraden, Herman Kramer’s haantjes zijn gewoon niet te versmaden.”

De man die zit te vissen heeft een honger als een paard....... etc.

https://www.youtube.com/watch?v=DVWxKZpYCJc
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik hoor nooit reclames. Heerlijk
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Lois-reclame met Lex Harding :

Lois Lois Lois For girls and boys......

https://www.youtube.com/watch?v=hmxLD-U3N74
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Miss Sheila, Echt is Echt Coke is Coke (Met Sandra en Andres), Suzy wafels, Autobanden De Sprint

Ze komen allemaal hier voorbij :

https://www.youtube.com/watch?v=voXOQmMlwD4
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Likkebaardend lekkerlessend kloekklinkend frisdrinkend stemmensmerend razendflitsend snelvibrerend koel koel koel sissende [zeg 't maar :)) ]
Janno

Bericht door Janno »

Pepsi
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Afgelopen week hoorde ik meerdere malen reclame voor één of ander "goed doel" met eindeloos vaak "geef" in de spot. Dus niet...
Rock 'n roll is better than music!
banne

Bericht door banne »

Oortjes schreef: 24 mar 2023 21:30 Afgelopen week hoorde ik meerdere malen reclame voor één of ander "goed doel" met eindeloos vaak "geef" in de spot. Dus niet...
Ja die is van Cordaid geloof ik, een één of andere dichter die het voorleest, veel te lang en peperduur
banne

Bericht door banne »

Die reclames van schoonmaakbedrijf Raggers op Radio 1. Dat je zo bizar veel radioreclame kunt maken als schoonmaakbedrijf en evengoed nog geld kunt verdienen ermee, heel bijzonder. Het budget voor een knappe reclamestem was wel 0 want volgens mij heeft mevrouw Raggers de reclames zelf ingesproken. Echt geen gehoor
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

banne schreef: 24 mar 2023 23:38 Ja die is van Cordaid geloof ik, een één of andere dichter die het voorleest, veel te lang en peperduur
Goede doelen betalen een (zeer) gereduceerd tarief. Vaak een vast bedrag per maand/kwartaal/jaar en dan met een minimale tot geen plaatsingsgarantie. Opvulspots dus eigenlijk.
Janno

Bericht door Janno »

banne schreef: 24 mar 2023 23:40 Die reclames van schoonmaakbedrijf Raggers op Radio 1. Dat je zo bizar veel radioreclame kunt maken als schoonmaakbedrijf en evengoed nog geld kunt verdienen ermee, heel bijzonder. Het budget voor een knappe reclamestem was wel 0 want volgens mij heeft mevrouw Raggers de reclames zelf ingesproken. Echt geen gehoor
Ja, ongelofelijk! Het klinkt als een reclame op de plaatselijke etherpiraat in de jaren 80. En dat op een goedbeluisterde landelijke NPO zender. Onbegrijpelijk.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ingebruik schreef: 25 mar 2023 08:17 Opvulspots dus eigenlijk.
Bar slechte opvulling in dit geval.
Rock 'n roll is better than music!
banne

Bericht door banne »

Ingebruik schreef: 25 mar 2023 08:17
banne schreef: 24 mar 2023 23:38 Ja die is van Cordaid geloof ik, een één of andere dichter die het voorleest, veel te lang en peperduur
Goede doelen betalen een (zeer) gereduceerd tarief. Vaak een vast bedrag per maand/kwartaal/jaar en dan met een minimale tot geen plaatsingsgarantie. Opvulspots dus eigenlijk.
Zelfs met een goede doelen tarief is ie onnodig lang en dus duur
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

banne schreef: 25 mar 2023 19:40
Ingebruik schreef: 25 mar 2023 08:17
Zelfs met een goede doelen tarief is ie onnodig lang en dus duur
Ze betalen niet per seconde. Dus binnen een bepaalde marge maakt de lengte in die zin niet zoveel uit. Kan in het maken wel schelen natuurlijk, maar ik weet niet of dat ook voor een vriendenprijsje gedaan wordt.

Ken de betreffende spot verder niet, dus geen idee of ik het met je eens kan zijn dat het 'onnodig lang' is.
Plaats reactie