Middengolf piraten en waar ze te vinden.
Moderator: admin6
Middengolf piraten en waar ze te vinden.
Hé allemaal. Waar kan ik Streams of websites over middengolf piraten in Nederland vinden? Of weet iemand of er nog middengolf piraten zijn? Behalve dan in het noorden en oosten van Nederland. Zelf ken ik er drie uit Veenendaal. Maar verder weet ik niet of er in midden, zuid en west Nederland nog middengolf piraten zijn. Ik Kan ook nergens een website vinden. ik ben heel erg benieuwd. Zelf denk ik er ook over om een middengolf ontvanger te kopen, maar dan wil ik natuurlijk wel weten of het dat waard is.
Re: Middengolf piraten en waar ze te vinden.
Nee ik denk dat het de moeite niet waard is
Niet doen, een bezoekje aan een kringloop winkel brengen, en een transistor radio scoren voor 5 euro.
Nee niet doen hoor
Ook vooral niet met google gaan kijken op bv sdr kiwi.
Pas er mee op, het luisteren heeft een zeer verslavende werking.

Niet doen, een bezoekje aan een kringloop winkel brengen, en een transistor radio scoren voor 5 euro.
Nee niet doen hoor

Ook vooral niet met google gaan kijken op bv sdr kiwi.
Pas er mee op, het luisteren heeft een zeer verslavende werking.
Ik ben al verslaafd. Daarin ben ik niet meer te redden

-
Middengolf. Veenendaal. Vertel, waar en wanneer te horen? Zet ik mijn radio vast aan.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Je hebt tussen de 1611 en 1640 globaal drie piraten die bijna elke avond draaien. Radio de bizon, radio de blauwe koe, en radio de turftrekker. Bijna iedere avond is 1 van die drie wel live.
Via een online sdr luister ik wel eens naar AM piraten vaak dus boven de 1602 - 1635 ofzo ik had begrepen dan de AM in de USA tot 1700 loopt in Nederland wordt alleen de 1602 als hoogste frequentie gebruikt.
Soms heb je een radio die 1611 kan ontvangen volgens mij zit vroeger alleen Radio Vaticaan maar die bestaat dus niet meer
( bron https://groups.google.com/g/nl.media.ra ... VF8EX-MPPk)
De rest is eigenlijk buit de omroepband en wordt volgens mij (**) door de kustwacht of visserij gebruikt dacht ik daarom is het eigenlijk heel link om hoog te gaan zitten (**maar ik denk dat er meer radiofreaks zijn die dit vast beter weten )_
Soms heb je een radio die 1611 kan ontvangen volgens mij zit vroeger alleen Radio Vaticaan maar die bestaat dus niet meer
( bron https://groups.google.com/g/nl.media.ra ... VF8EX-MPPk)
De rest is eigenlijk buit de omroepband en wordt volgens mij (**) door de kustwacht of visserij gebruikt dacht ik daarom is het eigenlijk heel link om hoog te gaan zitten (**maar ik denk dat er meer radiofreaks zijn die dit vast beter weten )_

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
MG ontvangst hangt wel af van de hoeveelheid storing in en om je huis: kan heel beroerd uitpakken. Op een oude analoge Philips autoradio met een 12V voeding in een box gebouwd met 5m draad kan je al heel wat ontvangen, zeker als het donker is. Anders een oude buizenradio, bv Philips B3X92A met een lange draad en aarde of een Kenwood R-600 of R-1000. Of een ATS-20 mini ontvangertje van Aliebaba, werkt ook al prima met een meter of 5 draad. Of via een webreceiver, deze bv: 94.213.174.214:8073 Kaart met webreceivers: rx.linkfanel.net
-
Ah, mijn radio loopt tot 1620. Ik ga eens luisteren, ben benieuwd.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Daar zitten ze vaak wel boven helaas. Vaak rond 1630. er zijn best nog wel veel kleine wereld ontvangers die tot 1630 gaan.
- Ane Sybesma
Je kunt natuurlijk ook starten met een web-sdr. Een overzicht vind je bijvoorbeeld op: https://www.rtlsdr.nl/websdr/
-
En deze is ook leuk http://rx.linkfanel.net/
- - -
Laatst gewijzigd door SKMPLKS op 26 feb 2023 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
......
Laatst gewijzigd door Helmut op 27 feb 2023 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zegt iets over de kwaliteit van je speaker setje
En dat de zeekoe vlak bij je moet zitten, kijk uit naar een 27 MHh spriet met een grijze kiwi buis aan de onder kant.

En dat de zeekoe vlak bij je moet zitten, kijk uit naar een 27 MHh spriet met een grijze kiwi buis aan de onder kant.
Zou iemand dit onderwerp willen verwijderen? Kan het zelf niet doen omdat ik geen moderator ben.