Ja, en Interpol komt je direct oppakken en uitleveren naar Amerika. Voor je het weet zit je in Guantanamo Bay.. Allemachtig, als rechtssystemen zo zouden werken..

Moderator: admin6
Ja, en Interpol komt je direct oppakken en uitleveren naar Amerika. Voor je het weet zit je in Guantanamo Bay.. Allemachtig, als rechtssystemen zo zouden werken..
Reageer eens op een norrmale manier zeg... kleuter.
Guys, het mag een Amerikaans bedrijf zijn met de beste Amerikaanse advocaten, zij staan niet boven de wetten die hier gelden.rodie schreef: ↑04 jan 2023 08:15Reageer eens op een norrmale manier zeg... kleuter.
Pascal heeft echt wel een punt. Maar of daar Europe/Nederland mee zal werken, is te betwijfelen.
Het werkt niet zo in het IE-recht. Wil je als Amerikaans bedrijf iemand voor de rechter slepen, dan moet je dat doen in het land waar de inbreuk plaatsvindt. Er wordt niet naar Amerikaans recht gekeken in Nederland, maar naar Nederlands en Europees recht.rodie schreef: ↑04 jan 2023 08:15Reageer eens op een norrmale manier zeg... kleuter.
Pascal heeft echt wel een punt. Maar of daar Europe/Nederland mee zal werken, is te betwijfelen.
"Toevallig" heb ik ook wel e.e.a. met (internet)recht te maken gehad, dus helemaal wegcijferen dat anderen dingen niet weten en jij altwetend bent: doe dat maar niet.Feivel schreef: ↑04 jan 2023 12:25 Het werkt niet zo in het IE-recht. Wil je als Amerikaans bedrijf iemand voor de rechter slepen, dan moet je dat doen in het land waar de inbreuk plaatsvindt. Er wordt niet naar Amerikaans recht gekeken in Nederland, maar naar Nederlands en Europees recht.
Je kunt me een kleuter vinden, maar het is wel duidelijk dat jullie het antwoord niet weten. Zoek eens een advocaat op, zou ik zeggen. Trouwens, het doet me niet zoveel wat jij van me vindt :).
Prima - overigens ben ik het met dat laatste zeer zeker eens. Als ik nog niet zo heel lang gestart zou zijn, en nog niet teveel aan naamsbekendheid gedaan zou hebben zeer zeker. Wordt wat anders als er geinvesteerd is in jingles en aanmeldingen - maar ook daar is vaak een mouw aan te passen onder de noemer "leergeld".
Je hebt een punt.... Maaarrr.... toch is dat helemaal niet vreemd.Radionerd schreef: ↑05 jan 2023 10:48 En stel je wil van Bongoradio.nl een commercieel megasucces maken. Dan wil je toch omgekeerd ook niet dat er dan nog een andere partij is met exact dezelfde naam? Want dan kunnen de voor jou belangrijke luisteraars wellicht op de .com versie terechtkomen en niet, zoals jij graag wil, op de .nl versie, toch?
Ik denk dat dit met radio 1, 2 anders is dan City FM. Radio is een woord wat volgens mij geen merkrecht kan zijn omdat het een begrip is en een woord wat iedereen gebruikt. Hetzelfde geldt voor andere veel gebruikte woorden zoals huis, bloemkool, auto en allerlei andere woorden. City FM is al unieker en kan wel een merk zijn. Ik denk (maar in buitenland weet je het maar nooit) dat radio 1 en andere radio's zoals radio 2 niet geclaimed kan worden, terzij de naam langer is, bv Radio 1 NPO bv. Maar dat is wat ik denk, zeker weten doe ik het niet. Ik ben geen jurist !