Rtv Oost

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Boxer

Re: Rtv Oost

Bericht door Boxer »

Klopt, hier in de kop van Overijssel heeft men niets geen affiniteit met RTV Oost, meer op RTV Drenthe gericht.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Boxer schreef: 06 jan 2023 23:10 Klopt, hier in de kop van Overijssel heeft men niets geen affiniteit met RTV Oost, meer op RTV Drenthe gericht.
Ik ken echt helemaal niemand uit mijn omgeving die RTV Drenthe kijkt/luistert ipv RTV Oost, ook uit de kop van Overijssel.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

De cijfers moeten uitwijzen wat de feiten zijn en RTVOost moet daar wat mee.
Herman ven Schippers

Satfreak13 schreef: 11 jan 2023 09:37 De cijfers moeten uitwijzen wat de feiten zijn en RTVOost moet daar wat mee.
Ja, doen ze niet. Amateurvoetbal op zaterdagmiddag werd altijd ontzettend goed beluisterd, maar werd tot grote spijt van alle medewerkers (en luisteraars) ook klakkeloos van de zender gehaald voor een ander profiel. (Of om te snijden in het budget)
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Mocht dat laatste het geval zijn, dan mag je het oppermachtige Den Haag erop aanspreken.
Herman ven Schippers

Satfreak13 schreef: 11 jan 2023 10:35 Mocht dat laatste het geval zijn, dan mag je het oppermachtige Den Haag erop aanspreken.
Ze geven aan 'altijd een keuze te maken en dat er ook veel mensen speciaal voor de muziek luisteren.' Ja, dan ben je verder klaar.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

edit
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 12 jan 2023 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Herman ven Schippers schreef: 11 jan 2023 12:14
Satfreak13 schreef: 11 jan 2023 10:35 Mocht dat laatste het geval zijn, dan mag je het oppermachtige Den Haag erop aanspreken.
Ze geven aan 'altijd een keuze te maken en dat er ook veel mensen speciaal voor de muziek luisteren.' Ja, dan ben je verder klaar.
De andere regionale omroepen kunnen wel een volwaardige programmering neerzetten. Aangezien in Den Haag geen onderscheid gemaakt word tussen provincies, zal het daar niet aan liggen.

Een publieke regionale omroep die zich alleen op muziek richt, heeft geen bestaansrecht. Dat mag ook niet. Ik kan me wel voorstellen dat dit soort zenders nadenkt over een profiel. Als dat profiel bijvoorbeeld aansluit op oudere vrouwen, wat niet irreëel is voor een regionale omroep, begrijp ik wel dat sport op zaterdagmiddag sneuvelt.
Rock 'n roll is better than music!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Herman ven Schippers schreef: 11 jan 2023 09:52
Satfreak13 schreef: 11 jan 2023 09:37 De cijfers moeten uitwijzen wat de feiten zijn en RTVOost moet daar wat mee.
Ja, doen ze niet. Amateurvoetbal op zaterdagmiddag werd altijd ontzettend goed beluisterd, maar werd tot grote spijt van alle medewerkers (en luisteraars) ook klakkeloos van de zender gehaald voor een ander profiel. (Of om te snijden in het budget)
Echt zonde. Is zo'n mooie provincie voor een amateurvoetbal programma. Had een beetje de hoop dat het misschien weer terug zou komen, maar helaas niet dus
Peach 94.9

Bericht door Peach 94.9 »

luistercijfers van radio oost waren niet te mals, programmaleider is niet te handhaven. de zuiderburen ook.
Herman ven Schippers

"De zaterdag bij Radio Oost ziet er vanaf komend weekend (2 september) iets anders uit. Bert van Losser en Bas Nijhuis presenteren voortaan de ochtendshow, terwijl José de Bruin een eigen programma krijgt op de regionale zender voor Overijssel.

De ochtend begint om 7 uur met ‘De Week van Marcel & Bastiaan’, waarin Marcel Oosten en Bastiaan Kleinjan terugblikken op de ochtendshows van de afgelopen week. Om 08.00 uur nemen Bert van Losser en Bas Nijhuis het stokje over."

Zozo, twee mannen die op zaterdagochtend een uurtje de ochtendshows doornemen. (Ik neem aan van Rtv Oost?)
Lang leve de regionale omroep. Mag toch voor ze hopen dat ze dit gewoon al op vrijdagmiddag opnemen.
Plaats reactie