Rtv Oost

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Pascal. K

Re: Rtv Oost

Bericht door Pascal. K »

big T schreef: 30 dec 2022 08:30 hé, alles is een keus van mensen.
Hij kiest er zelf voor om deze uren zo te verdelen.
Als je mij zou vragen of ik het zo zou willen doen? Nee afgezien van de vraag of dit wettelijk zo mag.
Misschien is een deel niet live, zoals het weekend misschien…

De vraag of het wettelijk mag, in loondienst weet ik het niet… maar als freelancer kan dit gewoon.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pascal. K schreef: 30 dec 2022 19:31 De vraag of het wettelijk mag, in loondienst weet ik het niet… maar als freelancer kan dit gewoon.
De arbeidstijdenwet maakt geen onderscheid in contractvormen. Zelfs als je niet betaald krijgt, geldt deze wet. Als freelancer mag dit dus ook niet.

In hoeverre dit gehandhaafd wordt, is natuurlijk een tweede.
Rock 'n roll is better than music!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... -de-schop/

volgens dit bericht is Bert er op zondag niet.
Peach 94.9

Bericht door Peach 94.9 »

paniekvoetbal bij radio oost.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

De Nachtwacht schreef: 02 jan 2023 14:46 https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... -de-schop/

volgens dit bericht is Bert er op zondag niet.
Ik lees het inderdaad, dan heb ik het verkeerd gelezen. Sorry daarvoor.
Herman ven Schippers

Peach 94.9 schreef: 02 jan 2023 15:41 paniekvoetbal bij radio oost.
“We hadden een wat stoffig imago. Daar wil ik van af”, zei directeur Judith Hartman onlangs tegen Tubantia.

Is het ook niet juist het stoffige imago wat de doelgroep is van dit soort zenders? Muzikaal gezien een beetje schipperen tussen Radio2, Radio5 en wat regionale artiesten?
Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef: 03 jan 2023 11:53
“We hadden een wat stoffig imago. Daar wil ik van af”, zei directeur Judith Hartman onlangs tegen Tubantia.

Is het ook niet juist het stoffige imago wat de doelgroep is van dit soort zenders? Muzikaal gezien een beetje schipperen tussen Radio2, Radio5 en wat regionale artiesten?
Ik ben geen Radio Oost luisteraar, maar ik verbaas me er over dat ze van 13% naar 5% marktaandeel gekelderd zijn. Als ik de playlist zie, dan zie ik precies wat jij beschrijft. Tussen Radio 2 en 5 in en sporadisch wat regionaal product. Is het tussendoor dan totaal anders geweest dan het nu is? Er moet dan wel iets mis zijn gegaan in de programma's zelf. Natuurlijk speelt de rol van een populairder Radio 2 en 5 dan ook wel wat mee, maar een ander logische oorzaak dan een verkeerde programmering zie ik niet die er voor zorgt dat ze 8% verloren hebben in een paar jaar.
Herman ven Schippers

Pot schreef: 04 jan 2023 00:09

Ik ben geen Radio Oost luisteraar, maar ik verbaas me er over dat ze van 13% naar 5% marktaandeel gekelderd zijn. Als ik de playlist zie, dan zie ik precies wat jij beschrijft. Tussen Radio 2 en 5 in en sporadisch wat regionaal product. Is het tussendoor dan totaal anders geweest dan het nu is? Er moet dan wel iets mis zijn gegaan in de programma's zelf. Natuurlijk speelt de rol van een populairder Radio 2 en 5 dan ook wel wat mee, maar een ander logische oorzaak dan een verkeerde programmering zie ik niet die er voor zorgt dat ze 8% verloren hebben in een paar jaar.
Ik kom uit die windstreek en ken eigenlijk maar twee mensen die radio Oost luisteren: mijn oma, die inmiddels al zo'n jaar of twintig uit de tijd is. En een buschauffeur hier uit het dorp. Op zaterdagmiddag luisterde ik nog wel eens naar het amateurvoetbal, maar daar zijn ze jaren geleden al mee gestopt.
Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef: 04 jan 2023 18:01
Pot schreef: 04 jan 2023 00:09

Ik kom uit die windstreek en ken eigenlijk maar twee mensen die radio Oost luisteren: mijn oma, die inmiddels al zo'n jaar of twintig uit de tijd is. En een buschauffeur hier uit het dorp. Op zaterdagmiddag luisterde ik nog wel eens naar het amateurvoetbal, maar daar zijn ze jaren geleden al mee gestopt.
Geen idee waar het aan ligt, maar programma's die voor die doelgroep gemaakt zijn, zijn er volgens mij niet meer. Bij de plaatselijke voetbalvereniging stond 'ie nog wel eens op, jaren geleden. De zaterdag met Ziezo Zaterdag en Toppers van Toen. Die laatste is er volgens mij niet meer en die eerste gaat ook weg. En natuurlijk de Oosttribune.
Laatst gewijzigd door Pot op 04 jan 2023 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 04 jan 2023 00:09 Natuurlijk speelt de rol van een populairder Radio 2 en 5 dan ook wel wat mee, maar een ander logische oorzaak dan een verkeerde programmering zie ik niet die er voor zorgt dat ze 8% verloren hebben in een paar jaar.
Dat is zeker dramatisch. Ik ken Radio Oost niet. Ik kom zelden in die regio. Wat me opvalt in de programmering op de website, zijn hele lange blokken met mij onbekende namen. In de avond zie ik non stop muziek en in het laatste uur Met het oog op morgen. Dat is dus geen enkele reden Radio Oost op te zetten. Het oog is Radio 1 en non stop muziek is overal en nergens te beluisteren. Lange blokken lijken mij ook duiden op weinig onderscheid in programma's, anders is het niet te doen.

Mijn advies? Leuk klokformat met afwisseling muziek, nieuws en spelletjes, gepresenteerd door vakmensen, zonder programma's van anderen door te prikken, scoort geheid bij de oudere doelgroep.
Rock 'n roll is better than music!
jassy

Bericht door jassy »

Mijn gevoel is dat de luisteraar van Radio Oost langzaam uit sterft, maar dat men de nieuwe generatie luisteraars niet juist aan kan spreken. In het oosten van de provincie heb je ook nog sterke concurrentie van NDR1 NDS en WDR 4 op FM en DAB. Ik ken persoonlijk veel meer mensen die naar deze Duitse zenders luisteren dan naar Radio Oost.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
big T

Bericht door big T »

Ze hadden beter bij Drenthe kunnen blijven :D
HendrikJan

Bericht door HendrikJan »

Tsja, het werd ook een grijze muizen omroep. Vroeger had je daar een aantal aansprekende presentatoren, maar die zijn of weg of overleden.
Geldt ook voor TV Oost.
En shows met 2 presentatoren: vroeger had je in de ochtend Bert Wijfjes en later Hans van Wieren en die zaten er gewoon alleen.
Idem Drenthe: ook weinig aansprekende figuren meer, op een enkele na, zoals een Margriet Benak.
big T

Bericht door big T »

Het verschil is dat de luister cijfers van drenthe wel goed zijn.
Veel jonge mensen.
Nachtwacht

Bericht door Nachtwacht »

Naar mijn mening is een van de oorzaken dat ze minder kijkers/luisteraars trekken, dat RTV-Oost zich bij voorkeur richt op de regio Twente. Op zowel radio als TV, is het Twente voor en Twente na. De bijnaam RTV-Twente was in de rest van Overijssel dan ook al snel geboren.

De rest van Overijssel telt dus nauwelijks mee en juiste deze inwoners kiezen nu voor andere media.
Zoals @Jassy ook schrijft, kiezen daarnaast veel jonge inwoners van Twente voor de Duitse zenders en voor Tukker FM.

Ik hoop dat de nieuwe directeur de visie hanteert dat RTV-Oost voor heel Overijssel bedoeld is en.niet alleen voor Twente. Samen met een nieuwe en frisse
programmering voor zowel jong als oud, is de weg terug hopelijk snel gemaakt.
Plaats reactie