Verschrikkelijk al die reklame

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

sverrips

Verschrikkelijk al die reklame

Bericht door sverrips »

Ik snap dat het onderhouden van een website als deze geld kost, maar het is nu bijna niet meer werkbaar nog dingen te lezen en te posten. Verschrikkelijk al die reklame momenteel. Voorbeeld : Afbeelding
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
big T

Re: Verschrikkelijk al die reklame

Bericht door big T »

Dat valt me tegen van je.
Ik zie dit niet, gebruik Fire Fox met ABP, probleem opgelost.
Dukard

Bericht door Dukard »

Eens ... T wordt tijd dat je "extensies" in je browser gaat toevoegen - hier ook nergens last van :lol:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Calypso

Bericht door Calypso »

Dukard schreef: 17 dec 2022 02:52 Eens ... T wordt tijd dat je "extensies" in je browser gaat toevoegen - hier ook nergens last van :lol:
Ik heb hier een dubbel gevoel over - en ja, ik gebruik ook extensies om reclame te weren. Maar zoals TS ook al aangeeft: ik begrijp dat een site betaald moet worden. Een aantal sites die gematigd met reclame om gaan heb ik al gewhitelist, puur omdat ik ze inkomsten gun. En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het toenemen van reclames op dit forum meer te maken heeft met verminderde inkomsten (o.a. door het gebruik van adblockers) dan met de wil om "winst" te maken.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Wellicht is een donatie-knop een optie.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
density1

Bericht door density1 »

Deze website is wel eens aan een grondige verbouwing toe na al die jaren dezelfde template en opties die missen zoals Darkmode en thumbs up en down mogelijkheden bij postings. Maar dat is een ander verhaal.
zend-amateur

Bericht door zend-amateur »

gebruik hier een macbook air met safari browser zonder extensies maar zie zelf geen reclame ed, ook op andere sites waar mensen klagen dat ze dood gegooit worden met reclame zie ik niets of bitterweinig, zal het misschien ook van je systeem afhangen?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Schijnbaar moet dit mooie forum ook uit de kosten komen. Daar wil ik wel wat reclame voor wegklikken.
Rock 'n roll is better than music!
Dukard

Bericht door Dukard »

Calypso schreef: 17 dec 2022 07:20
Dukard schreef: 17 dec 2022 02:52 Eens ... T wordt tijd dat je "extensies" in je browser gaat toevoegen - hier ook nergens last van :lol:
Ik heb hier een dubbel gevoel over - en ja, ik gebruik ook extensies om reclame te weren. Maar zoals TS ook al aangeeft: ik begrijp dat een site betaald moet worden. Een aantal sites die gematigd met reclame om gaan heb ik al gewhitelist, puur omdat ik ze inkomsten gun. En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het toenemen van reclames op dit forum meer te maken heeft met verminderde inkomsten (o.a. door het gebruik van adblockers) dan met de wil om "winst" te maken.
Ook ik heb een dubbel gevoel bij de enorme hoeveelheid opgedrongen reclame die je 'verplicht' en ongevraagd voorgeschoteld krijgt - gevalletje van dat er tussen die berg reclame in de media nog wat programma zit - of zoals op dit forum een stukje tekst te lezen is. Het is voor mij een bewuste keuze want ik klik er toch niet op en van kopen komt het al helemaal niet - daarvoor informeer ik mij via andere kanalen.

Een digitale variant van de welbekende JA/NEE sticker zou een optie kunnen zijn om de bezoekers zelf te laten kiezen hoe ze erin staan.
Daarin staat iedereen dan ook geheel vrij om al die digitale "kilo's papier" te stoppen. -bier
wave

Bericht door wave »

Ik heb er best begrip voor dat het onderhouden van een forum geld kost. Maar het probleem met Adds is niet alleen de hoge irritatiefactor (helemaal als je de content zo ongeveer moet zoeken tussen de reclame), het is onderhand ook één van de meest gebruikte aanvalsvectoren voor malware. En dan valt de keuze dus in het nadeel van de websites uit: irritatie + onveilig = adblocker runnen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
big T

Bericht door big T »

Ja zo dacht ik er ook over, hier is het vreselijk uit de hand gelopen met reclame.
Overal kom je het tegen, zelfs tussen bijdragen in!
Domme reclame = brute tegen actie.
Dukard

Bericht door Dukard »

wave schreef: 18 dec 2022 17:02 het is onderhand ook één van de meest gebruikte aanvalsvectoren voor malware.
Aan deze optie had ik nog niet eens gedacht - maar is zeker logisch om daar alert op te zijn. Tnx -bier

Waar ik overigens wel heel benieuwd naar ben is wat het runnen van een forum zoals dit op jaarbasis werkelijk kost - dit omdat het standaard forum software betreft en een domein + server(huur) loopt ook niet extreem in de papieren. Het modereren is bij fora heel vaak in handen van 'vrijwilligers' die de inbreng van alle content netjes houden.

Misschien mis ik de kern volledig, maar ik krijg met de genoemde piek hoeveelheid aan reclame toch de indruk dat er iets van een "verdienmodel" aan hangt.
Calypso

Bericht door Calypso »

Dukard schreef: 19 dec 2022 01:29
wave schreef: 18 dec 2022 17:02 het is onderhand ook één van de meest gebruikte aanvalsvectoren voor malware.
Aan deze optie had ik nog niet eens gedacht - maar is zeker logisch om daar alert op te zijn. Tnx -bier

Waar ik overigens wel heel benieuwd naar ben is wat het runnen van een forum zoals dit op jaarbasis werkelijk kost - dit omdat het standaard forum software betreft en een domein + server(huur) loopt ook niet extreem in de papieren. Het modereren is bij fora heel vaak in handen van 'vrijwilligers' die de inbreng van alle content netjes houden.

Misschien mis ik de kern volledig, maar ik krijg met de genoemde piek hoeveelheid aan reclame toch de indruk dat er iets van een "verdienmodel" aan hangt.
Tja, je kunt webruimte huren voor een euro per maand, en voor 10.000 euro per maand. Laat ik het vergelijken met streamen; regel je het bij een streampartij (zonder auteursrechten) dan betaal je zomaar 20, 30 euro voor een paar gebruikers, terwijl als je zelf je beheer in handen neemt (ja, kost een paar uur) dan kun je het (met handig aanpakken) toe met een paar euro in de maand en kun je er tig keer zoveel luisteraars op kwijt.

Neemt niet weg dat als je beetje hosting met beetje verkeer wilt je al snel tegen een paar tientjes in de maand loopt. En reclameinkomsten zijn echt geen vetpot, zelf in de goede tijd (redelijke per click opbrengsten) had ik op een goedlopende site (80k+ bezoekers per maand) met Google Adwords maar een paar euro per maand. Dus haal dat "verdienmodel" er maar snel af als het om dit forum gaat.
Dukard

Bericht door Dukard »

@Calypso ... Heldere uitleg - om die reden staat "verdienmodel" ook tussen aanhalingstekens :wink:

Helaas gaat hier niet om een audio stream met 'luisteraars' zoals jij schetst - het radioforum is een forum wat slechts en alleen uitgaat van platte tekst - evt. foto's- of andere bijdragen dienen elders gelinkt te worden. Dat beperkt de datastroom aanzienlijk - daarmee blijft de vraag open dat de reclame hier voor bezoekers de overhand lijkt te hebben.
Dukard

Bericht door Dukard »

sverrips schreef: 17 dec 2022 00:20 Ik snap dat het onderhouden van een website als deze geld kost, maar het is nu bijna niet meer werkbaar nog dingen te lezen en te posten. Verschrikkelijk al die reklame momenteel.
Benieuwd wat TS met de reacties ervaart - T is een beetje stil -smok
Plaats reactie