HoornRadio en Onswestfriesland samen verder als mogelijke nieuwe streekomroep voor West-Friesland

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
froz0

HoornRadio en Onswestfriesland samen verder als mogelijke nieuwe streekomroep voor West-Friesland

Bericht door froz0 »

WEST-FRIESLAND – HoornRadio en Onswestfriesland.nl hebben de handen ineen geslagen om gezamenlijk in 2023 een gooi te doen naar de uitzendvergunning voor de streekomroep in West-Friesland. De huidige uitzendvergunning ligt nu nog bij WeeFF maar deze moet elke 5 jaar verlengd worden.

Door samen te werken komt de expertise van beide partijen bij elkaar en ontstaat er een breed platform voor het leveren van lokale nieuws in West-Friesland. HoornRadio heeft overdag veel live gepresenteerde programma’s met muziek en informatie, Onswestfriesland levert veel online nieuws uit West-Friesland.
All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?
radiogolfje

Re: HoornRadio en Onswestfriesland samen verder als mogelijke nieuwe streekomroep voor West-Friesland

Bericht door radiogolfje »

Zal mij benieuwen wat er uit komt.
Ik weet dat destijds na het samengaan van Radio Hoorn met Weeff de politiek vand e gemeente Hoorn niet gecharmeerd was van hoe het ging.
Echtwel

Re: HoornRadio en Onswestfriesland samen verder als mogelijke nieuwe streekomroep voor West-Friesland

Bericht door Echtwel »

Friesland wow Friesland
Gebeurt daar wat op de radio dan ? :))
Daar zitten toch alleen maar zendamateur ( piraten -smok )

Nee hoor een fantasie initiatief, ik zou het ook doen...... een streekomroep daar zitten ze in FRIESLAND echt op te wachten -bier
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
radiogolfje

Even je aardrijkskunde ophalen. West Friesland is een deel van Noord Holland. en de taal die ze daar spreken is geen fries.
Rob de Greeuw

Bericht door Rob de Greeuw »

radiogolfje schreef: 12 dec 2022 17:19 Even je aardrijkskunde ophalen. West Friesland is een deel van Noord Holland. en de taal die ze daar spreken is geen fries.
Ik ken vele West-Friezen die fries spreken hoor. Ik sprak er net nog eentje. Er was overigens een tijd dat West-Friesland wel verbonden was met Friesland. Dat is misschien een verklaring voor al die Friezen hier. :)
radiogolfje

De friezen hebben geprobeerd om West Friesland te bekeren. Maar daar is het bij gebleven.
froz0

Bericht door froz0 »

radiogolfje schreef: 10 dec 2022 21:53 Zal mij benieuwen wat er uit komt.
Ik weet dat destijds na het samengaan van Radio Hoorn met Weeff de politiek vand e gemeente Hoorn niet gecharmeerd was van hoe het ging.
fout.. WeeFF is ontstaan uit de fusie van Radio Enkhuizen en RTV Hoorn.. En vanaf dag 1 was er tussen beide partijen al een groot wantrouwen die elkaar het liefst direct na de fusie eruit wilden werken..

Het bestuur van Enkhuizen wilde niet in het pand van RTV Hoorn, ondanks dat die betaald werd door de gemeente Hoorn en andersom ook niet.. Ondanks dat het pand van RTV Hoorn vele klassen beter was dan die van Enkhuizen.

Na de fusie kwamen uit de erfenis van RTV Hoorn diverse lijken bovendrijven, die de gemoederen stevig bezighielden. Een jaar na de fusie scheidde de radiotak zich af met toestemming van het bestuur en ging een eigen leven leiden en ging de redactie van WeeFF online en op tv verder. De rest is historie.
froz0

Bericht door froz0 »

radiogolfje schreef: 12 dec 2022 20:16 De friezen hebben geprobeerd om West Friesland te bekeren. Maar daar is het bij gebleven.
Ze kwamen niet verder dan Oostwoud, door het verraad van de lokale dominee die zich liet omkopen :)
Rob de Greeuw

Bericht door Rob de Greeuw »

froz0 schreef: 13 dec 2022 12:30
radiogolfje schreef: 10 dec 2022 21:53 Zal mij benieuwen wat er uit komt.
fout.. WeeFF is ontstaan uit de fusie van Radio Enkhuizen en RTV Hoorn.. En vanaf dag 1 was er tussen beide partijen al een groot wantrouwen die elkaar het liefst direct na de fusie eruit wilden werken..

Het bestuur van Enkhuizen wilde niet in het pand van RTV Hoorn, ondanks dat die betaald werd door de gemeente Hoorn en andersom ook niet.. Ondanks dat het pand van RTV Hoorn vele klassen beter was dan die van Enkhuizen.

Na de fusie kwamen uit de erfenis van RTV Hoorn diverse lijken bovendrijven, die de gemoederen stevig bezighielden. Een jaar na de fusie scheidde de radiotak zich af met toestemming van het bestuur en ging een eigen leven leiden en ging de redactie van WeeFF online en op tv verder. De rest is historie.
Dat wantrouwen was er jaren voor de fusie al binnen het Radio Hoorn pand. Kabels er uit trekken zodat een collega zijn uitzending niet kon starten etc. Die sfeer is gelukkig achtergelaten in het onbetaalbare pand van RTV Hoorn.

Ik doe bij WEEFF Radio, Online en TV. Uit bovenstaande maak ik op dat ik over een gespleten persoonlijkheid beschik. :lol:
radiogolfje

Tja, helaas is het tussen veel lokale omroepen water en vuur, communicatie is er dan alleen op dit vlak: Afbeelding
ehwald

Bericht door ehwald »

radiogolfje schreef: 13 dec 2022 16:46 Tja, helaas is het tussen veel lokale omroepen water en vuur, communicatie is er dan alleen op dit vlak:
Dat is zeker waar, zeker hoe het in het verleden vaak ging hier in de regio. De fusie destijds was zwaar. Maar naar eer en geweten ervaar ik daar anno 2022 niets meer van binnen onze organisatie. Ik hoop ook van harte dat we dat vanaf april 2023 kunnen voortzetten, en kunnen gaan werken aan een nog beter inclusief nieuws platform voor West-Friesland.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

ehwald schreef: 13 dec 2022 19:54
radiogolfje schreef: 13 dec 2022 16:46 Tja, helaas is het tussen veel lokale omroepen water en vuur, communicatie is er dan alleen op dit vlak:
Dat is zeker waar, zeker hoe het in het verleden vaak ging hier in de regio. De fusie destijds was zwaar. Maar naar eer en geweten ervaar ik daar anno 2022 niets meer van binnen onze organisatie. Ik hoop ook van harte dat we dat vanaf april 2023 kunnen voortzetten, en kunnen gaan werken aan een nog beter inclusief nieuws platform voor West-Friesland.
Fusies in het verenigingsleven zijn vrijwel altijd moeilijk. Niet alleen radiostations, ook voetbalverenigingen hebben dat probleem. De praktijk is dat mensen liever hun cluppie kapot laten gaan dan dat ze in gesprek zouden gaan met de buren.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie »

[Edit Admin5: Als je nou niets toe te voegen hebt, post dan ook lekker niets.]
ehwald

Bericht door ehwald »

piratenhenkie schreef: 15 dec 2022 22:31 ...

Met dit soort reacties houd je de negativiteit alleen maar in stand. Uit je reactie haal ik alleen maar boosheid en dat je totaal niet weet wat er speelt binnen WEEFF.
Plaats reactie