Nederlandse liedjes uit 1966
Moderator: admin6
Nederlandse liedjes uit 1966
Waar vind ik ergens een lijst (met geluid) van Nederlandse liedjes uit 1966? Ik zoek een song uit 1966 die ik vroeger vaak op de draadomroep hoorde. Zo nu en dan komt deze op een piraat maar helaas niet gehoord wie het zingt en hoe het heet, enige detail die ik heb is dat de zanger uit Tilburg komt, en iets heeft met Schellinghout of Schellingwoude.
- Ane Sybesma
Re: Nederlandse liedjes uit 1966
Dat is helaas wel heel weinig informatie. Heb je geen regel uit de songtekst?
Nee, helaas ik heb dit af en toe gehoord in de afgelopen 40 jaren en vaak was dat dan bij een zacht aanstaande radio, gisteren toevallig in de auto maar daar stond de radio ook weer heel zacht. Was een of andere piratenzender maar daar zijn er ook veel van. En vroeger (1966) hoorde ik het heel vaak maar ja dan ben je 5 jaar, dan onthoud je helemaal geen teksten.
Vandaar dat ik mij af vroeg of er ergens een site was waar je gewoon alle Nederlandse songs van 1966 kon luisteren.
Een klein stukje uit het liedje met een intermezzo dat zo klinkt G A G E E G F
Vandaar dat ik mij af vroeg of er ergens een site was waar je gewoon alle Nederlandse songs van 1966 kon luisteren.
Een klein stukje uit het liedje met een intermezzo dat zo klinkt G A G E E G F
Ik probeer maar mee te denken.
Dit is wat bij mij bovendrijft bij "Schellingwoud".
Als het vriest in Madagascar schijnt de zon in Schellingwoud van Bobbejaan Schoepen.
Is wel geen Tilburger maar een Vlaming.
https://youtu.be/Dx7pYOG1_eA
Dit is wat bij mij bovendrijft bij "Schellingwoud".
Als het vriest in Madagascar schijnt de zon in Schellingwoud van Bobbejaan Schoepen.
Is wel geen Tilburger maar een Vlaming.
https://youtu.be/Dx7pYOG1_eA
Dat is het inderdaad. Bingo! Bedankt en inderdaad Bobbejaan was een Vlaming.
Graag gedaan.
Groetjes Dr. Pop
Groetjes Dr. Pop