Ik had er 1, kostte 130 euro. Na twee jaar was de database niet meer actief. Radio naar de kliko. Dan liever een Google speaker van 30 euro en Tune In.peellandfm schreef: ↑06 apr 2024 01:22 Er zijn ook radio's die je gewoon met een knop aan kunt zetten.
Maar als de handeling "radio aan zetten" perse moet beginnen met het uitspreken van de woorden "Heey Google" heb je inderdaad weinig keus.
TuneIn dood ???
Moderator: admin6
- Ane Sybesma
Re: TuneIn dood ???
- Ane Sybesma
Geen idee, luister geen Amerikaanse zenders. Nederlandse zenders gaan bij mij allemaal via Tune In
Ja voor het verschil van 100 euro verkoop je eigenlijk ook je privacy. Want die Google speaker staat de hele dag in huis mee te luisteren wat er allemaal gezegd wordt. Het zijn allemaal keuzes.
- Ane Sybesma
En hij werkt langer dan mijn internetradio, ik bedien ook mijn verlichting ermee enz. Enz.
Google heeft ook een aardige lijst van diensten die ze ineens stopzetten. Alles wat gebruik maakt van externe diensten kan een keer ophouden, alleen als je alles 100% in eigen beheer hebt weet je dat het, zolang de hardware geen mankementen krijgt, het blijft werken.Ane Sybesma schreef: ↑06 apr 2024 21:23 En hij werkt langer dan mijn internetradio, ik bedien ook mijn verlichting ermee enz. Enz.
Hier een aantal Squeezeboxen, maar al vanaf dag 1 een interne "server". Daarom nog steeds operationeel.
-
Handmatig toevoegen is in ieder geval een oplossing zolang ze ergens op een platform zitten.
De BBC radiozenders en meer Britse commerciële zenders zitten niet meer op een platform. Die kun je daarom niet meer handmatig invoeren op een internetradio-tuner, en die ontwikkeling vind ik best zorgwekkend.
- Ane Sybesma
Klopt inderdaad alleen vind ik het bij een uitgave van 30 euro iets minder erg. En dat ding doet het ook alweer een jaar of 4.. dat is al langer dan mijn internetradioCalypso schreef: ↑08 apr 2024 08:36Google heeft ook een aardige lijst van diensten die ze ineens stopzetten. Alles wat gebruik maakt van externe diensten kan een keer ophouden, alleen als je alles 100% in eigen beheer hebt weet je dat het, zolang de hardware geen mankementen krijgt, het blijft werken.Ane Sybesma schreef: ↑06 apr 2024 21:23 En hij werkt langer dan mijn internetradio, ik bedien ook mijn verlichting ermee enz. Enz.
Hier een aantal Squeezeboxen, maar al vanaf dag 1 een interne "server". Daarom nog steeds operationeel.
Verschillende (slimme) webradio's (Sonos, Google Home, Alexa etc) gebruik(t)en TuneIn als standaard directory, simpelweg omdat het hun leven makkelijker maakt. Je wilt immers niet als internationale speaker leverancier in elk klein landje met 87 partijen vergaderen om ze hun url's te laten aanleveren.Ane Sybesma schreef: ↑03 apr 2024 15:12Als je een Google speaker in huis hebt is Tune-In de enige optie. Helemaal geen liefde voor Tune-In maar wel de manier om radio te luisteren in huis. hey Google stream station A. Google kijkt dan of het station wordt aangeboden via Tune-In, zo ja dan kun je luisteren, anders niet of je moet opnieuw casten via je telefoon.
Vanuit de radiomarkt is er echter al jaren hevige weerstand tegen TuneIn, omdat het een crime is om je station daar op de juiste manier vermeld te krijgen. Updates gaan tergend langzaam (als in: weken) en omdat luisteraars zelf ook stations kunnen registreren of veranderen, is het voor een groot radiostation bijna een dagtaak om alle "user generated" variaties op je stations met verkeerde url's, logo's en namen te corrigeren. Als je dat niet doet, gaan andere luisteraars je receptie bellen, want het is tenslotte jouw station dat het niet doet in hun webradio.
Binnenkort kun je bij Google aangeven dat de standaard voor jouw station niet meer TuneIn is, maar RadioPlayer. RadioPlayer is een initiatief uit de radiomarkt (o.a. BBC en Global), waarbij de radiostations zelf aan het roer staan. Bij Talpa hebben we al een directe integratie gebouwd tussen ons CMS en de Radioplayer omgeving: elke wijziging in naam, logo, url, whatever wordt direct doorgevoerd in hun systemen. Oorspronkelijk was dat voor de automotive markt, maar sinds enige tijd ook voor apps en binnenkort dus ook in smart spreakers.
Er is dus licht aan het eind van de tunnel - vooropgesteld dat je webradio ook andere directories ondersteunt. Als die alleen TuneIn kent, word je probleem juist groter: stations zullen daar uit verdwijnen, deels omdat ze daar zelf voor kiezen, deels omdat na de uitspraak Warner vs TuneIn duidelijk is geworden dat een station dat door TuneIn buiten de eigen regio wordt aangeboden, als een nieuwe publicatie wordt gezien (en er dus opnieuw moet worden afgerekend voor de muziekrechten) en dat ertoe leidt dat TuneIn stations heel selectief gaat aanbieden.
- Ane Sybesma
Ok, dank voor de info. Als Google dit gewoon gaat oppakken dan zal ik er verder niet veel van merken. Mooi.
Dat "licht" is enigszins beperkt. Ik heb een tijdje geleden gekeken naar RadioPlayer, maar het is vooral een initiatief voor en door grote omroeppartijen. Juist het voordeel van echt open directories (mits goed gemanaged, dus niet zoals TuneIn) is juist de veelzijdigheid van stations, en die heb je niet bij RadioPlayer.Zenz schreef: ↑09 apr 2024 10:03 Binnenkort kun je bij Google aangeven dat de standaard voor jouw station niet meer TuneIn is, maar RadioPlayer. RadioPlayer is een initiatief uit de radiomarkt (o.a. BBC en Global), waarbij de radiostations zelf aan het roer staan. Bij Talpa hebben we al een directe integratie gebouwd tussen ons CMS en de Radioplayer omgeving: elke wijziging in naam, logo, url, whatever wordt direct doorgevoerd in hun systemen. Oorspronkelijk was dat voor de automotive markt, maar sinds enige tijd ook voor apps en binnenkort dus ook in smart spreakers.
Er is dus licht aan het eind van de tunnel - vooropgesteld dat je webradio ook andere directories ondersteunt.
Dit geldt in het algemeen zo, maar is alleen bekrachtigd door de rechter in de zaak van Warner tegen TuneIn: een radiostation moet officieel in elk land waarin het te beluisteren is licenties afdragen. TuneIn zendt namelijk zelf niet uit, maar wijst je er alleen naar. Ik ben dan benieuwd wat Talpa doet: betalen ze voor licenties in bijv. Spanje? Of blokkeren ze luisteraars vanuit Spanje? Maar dat is een hele andere discussie die op een andere plek op dit forum al eens langsgekomen is.deels omdat na de uitspraak Warner vs TuneIn duidelijk is geworden dat een station dat door TuneIn buiten de eigen regio wordt aangeboden, als een nieuwe publicatie wordt gezien (en er dus opnieuw moet worden afgerekend voor de muziekrechten)
Ik kom TuneIn overal tegen. Google, Apple maar ook de meeste soundbars en smart speakers hebben een APP met TuneIn. Daarnaast veel streamers zoals Denon, Marantz, Sonos, BlueSound, Wiim etc. Ik zag dat zelfs een traditionele radio maker zoals Roberts nu een Internet Radio (Stream 95i) met de TuneIn App aanbied.
Heb de indruk dat TuneIn een soort "Spotify" voor internet radio aan het worden is.
Bij de opkomst van internet radio was VTuner de belangrijkste aanbieder. Ik denk dat die door een agressieve prijs politiek van TuneIn uit de markt zijn gedrukt. TuneIn voegt reclame toe aan de streams dat is hun verdien model en daardoor zijn ze waarschijnlijk goedkoper.
Grote partijen zoals BBC en Talpa zitten er waarschijnlijk niet op te wachten dat ze content leverancier van TuneIn worden en komen met een eigen APP. Kleine, hobby, radio aanbieders zijn commercieel niet interessant.
Heb de indruk dat TuneIn een soort "Spotify" voor internet radio aan het worden is.
Bij de opkomst van internet radio was VTuner de belangrijkste aanbieder. Ik denk dat die door een agressieve prijs politiek van TuneIn uit de markt zijn gedrukt. TuneIn voegt reclame toe aan de streams dat is hun verdien model en daardoor zijn ze waarschijnlijk goedkoper.
Grote partijen zoals BBC en Talpa zitten er waarschijnlijk niet op te wachten dat ze content leverancier van TuneIn worden en komen met een eigen APP. Kleine, hobby, radio aanbieders zijn commercieel niet interessant.
De BBC is een speciaal geval. Ze hebben hun streams afgeschermd met een DRM-systeem. Alleen partijen die een contract met de BBC hebben krijgen een licentie om hun streams te gebruiken. In dat contract worden o.a. zaken m.b.t. het toevoegen van reclame aan die streams geregeld.Satfreak13 schreef: ↑08 apr 2024 09:42 Handmatig toevoegen is in ieder geval een oplossing zolang ze ergens op een platform zitten.
De BBC radiozenders en meer Britse commerciële zenders zitten niet meer op een platform. Die kun je daarom niet meer handmatig invoeren op een internetradio-tuner, en die ontwikkeling vind ik best zorgwekkend.
Dat is op zich wel logisch lijkt me. De BBC maakt programma's met belasting geld en zonder reclame. Ze willen natuurlijk niet dat andere partijen met geavanceerde APP's geld verdienen aan hun streams terwijl zei opdraaien voor de kosten.
-
Gevolg is wel dat een deel van de belastingbetalende Britten de BBC ook niet meer kunnen ontvangen via hun duurbetaalde internet-radio.
Nog wel vrij te ontvangen via de Astra 2 satelliet.
Nog wel vrij te ontvangen via de Astra 2 satelliet.
Ruim drie maanden over en weer gemail later heeft TuneIn ons weer toegevoegd als nieuwe listing. Ze accepteren dus inderdaad nieuwe listings.
Gebruik toch gewoon geen TuneIn meer. Maar Simple Radio app. Wat in Canada en Amerika heel groot is. Veel makkelijker en duidelijker dan TuneIn.
Er zijn meerdere aanbieders met een beter product.
Er zijn meerdere aanbieders met een beter product.