TuneIn dood ???
Moderator: admin6
Re: TuneIn dood ???
Ik snap na jaren nog steeds niet dat mensen een internetradio nemen. Diensten houden ermee op, handmatig kun je vaak geen url ingeven. Mijn ervaring is dat deze diensten zoals TuneIn, Juke en andere zaken helemaal niet te benaderen zijn als je een internetradio heb en wijziging door wilt voeren, kortom..... het is gewoon rotzooi dus. Ik heb het niet zo op radio portalen die met geen enkele mogelijkheid te bereiken zijn als je er af ligt, waarbij het dan bij mij wel regent van klachten waar ik dan geen invloed op hebt. Bagger dus !
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
Voor deze software (mysqueezebox / Logitech Media Server) is er nu juist de mogelijkheid om deze dus lokaal te draaien en met LMS heb je de mogelijkheid om direct url's in te geven.
Je kan ook hele lijsten met favoriete radiostations met directe URL's ingeven. Tunein is een toevoeging op LMS, maar alles draait wel lokaal.
De kracht achter LMS is juist dat je geheel naar eigen smaak je eigen hardware kan kiezen: Kan in de vorm van een RaspBerry PI met geluidskaart + PiCorePlayer, maar ook is er de mogelijkheid om een Chromecast te gebruiken. Voor LMS is er de keuze van NAS, RaspBerry-Pi of eenvoudige Mini-PC hardware te draaien. LMS is van een andere orde dan Sonos of Bose waarbij de boel niet meer werkt als services er mee stoppen. Enige kennis van zaken is wel vereist. Het is niet voor de doorgaande internetradio luisteraar.
Je kan ook hele lijsten met favoriete radiostations met directe URL's ingeven. Tunein is een toevoeging op LMS, maar alles draait wel lokaal.
De kracht achter LMS is juist dat je geheel naar eigen smaak je eigen hardware kan kiezen: Kan in de vorm van een RaspBerry PI met geluidskaart + PiCorePlayer, maar ook is er de mogelijkheid om een Chromecast te gebruiken. Voor LMS is er de keuze van NAS, RaspBerry-Pi of eenvoudige Mini-PC hardware te draaien. LMS is van een andere orde dan Sonos of Bose waarbij de boel niet meer werkt als services er mee stoppen. Enige kennis van zaken is wel vereist. Het is niet voor de doorgaande internetradio luisteraar.
Oef..... daar is dan inderdaad beter over nagedacht dus !edg-nl schreef: ↑04 mar 2024 17:41 Voor deze software (mysqueezebox / Logitech Media Server) is er nu juist de mogelijkheid om deze dus lokaal te draaien en met LMS heb je de mogelijkheid om direct url's in te geven.
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
Dus ik begrijp hieruit dat er altijd een PC, Laptop of een ander apparaat aan moet staan om radio uit die Boom van Logitech te kunnen horen. Ja sorry ben een leek op dat gebied en kan van alles daarover lezen maar begreep nog niet echt dat er dan andere apparatuur op achtergrond moet draaien.
Is zeker niet zo dat als ik de hele handel heb geinstalleerd op een Laptop dat ik de Laptop uit kan laten staan om de Logitech Boom radio te kunnen spelen.
Iemand een helder antwoord voor mij.
Is zeker niet zo dat als ik de hele handel heb geinstalleerd op een Laptop dat ik de Laptop uit kan laten staan om de Logitech Boom radio te kunnen spelen.
Zoals je hem altijd heb kunnen gebruiken is straks niet meer mogelijk en is hij onbruikbaar. Logitech stopt dus met de ondersteuning van dit product.djfox741 schreef: ↑05 mar 2024 16:23 Dus ik begrijp hieruit dat er altijd een PC, Laptop of een ander apparaat aan moet staan om radio uit die Boom van Logitech te kunnen horen. Ja sorry ben een leek op dat gebied en kan van alles daarover lezen maar begreep nog niet echt dat er dan andere apparatuur op achtergrond moet draaien.
Wil je toch gebruik maken, dien je zelf een server te installeren en deze altijd aan en beschikbaar te stellen in je netwerk. Dus zal je PC, laptop, raspberry of NAS altijd aan moeten staan om je radio te gebruiken.
Hier is wel enige technische kennis voor nodig of goed de instructies volgen op de site van Logitech. Verdere ondersteuning of helpdesk zal er niet zijn en is het eigenlijk “zoek het maar uit”
Die helpdesk is er in de vorm van de slimdevices forums..Pascal. K schreef: ↑05 mar 2024 17:29Zoals je hem altijd heb kunnen gebruiken is straks niet meer mogelijk en is hij onbruikbaar. Logitech stopt dus met de ondersteuning van dit product.djfox741 schreef: ↑05 mar 2024 16:23 Dus ik begrijp hieruit dat er altijd een PC, Laptop of een ander apparaat aan moet staan om radio uit die Boom van Logitech te kunnen horen. Ja sorry ben een leek op dat gebied en kan van alles daarover lezen maar begreep nog niet echt dat er dan andere apparatuur op achtergrond moet draaien.
Wil je toch gebruik maken, dien je zelf een server te installeren en deze altijd aan en beschikbaar te stellen in je netwerk. Dus zal je PC, laptop, raspberry of NAS altijd aan moeten staan om je radio te gebruiken.
Hier is wel enige technische kennis voor nodig of goed de instructies volgen op de site van Logitech. Verdere ondersteuning of helpdesk zal er niet zijn en is het eigenlijk “zoek het maar uit”
Een goede start is https://forums.slimdevices.com/forum/us ... dia-server
Ook als je PcP (PiCorePlayer) wilt draaien en daarop je eigen keuze van speakers wilt aansluiten kan je er terecht voor open-source ondersteuning van PcP. LMS is ook Open-Source, voor de ontwikkelaars en personen die dat boeiend vinden: https://github.com/Logitech/slimserver
Mocht iemand nog een tunein account hebben, ze hebben mijne offline gezet, geen idee waarom, ik houd me aanbevolen tot die tijd zoek ik me suf naar oude dode tunein accounts, das nog niet makelijk. . graag pb mocht je een werkende account kunnen aanpassen. #istochweleendingetje.
De meeste worden voor veel geld verkocht, brengt zo paar honderd tot duizenden euro’s op.Johnny_ schreef: ↑17 mar 2024 13:20 Mocht iemand nog een tunein account hebben, ze hebben mijne offline gezet, geen idee waarom, ik houd me aanbevolen tot die tijd zoek ik me suf naar oude dode tunein accounts, das nog niet makelijk. . graag pb mocht je een werkende account kunnen aanpassen. #istochweleendingetje.
Ik denk dat je beter contact kan opnemen waarom ze dit hebben gedaan, het is niet zomaar… anders ben je straks je nieuwe betaalde accountje ook kwijt.
Sinds een paar dagen is FIP radio verdwenen op TuneIn Any clues?
Luisterde het altijd in mijn auto waarin een TuneIn Radio appje zit.
Luisterde het altijd in mijn auto waarin een TuneIn Radio appje zit.
Ik begrijp die liefde voor Tunein niet. Ik heb dat al jarenlang verwijderd. Luister nu altijd via de Simple Radio App een app die in Amerika en Canada veel groter is dan Tunein. Werkt simpeler en handiger en ook veel meer aanbod.
-
Kun je bij Simple Radio ook zelf stream URL's toevoegen of ben je gebonden aan het aanbod wat bij hun in hun database staat? Ik heb het wel eens geprobeerd maar dat kon toen (nog) niet.
Ja volgens mij kan dat. Het werkt ook samen met Streema.com
- Ane Sybesma
Als je een Google speaker in huis hebt is Tune-In de enige optie. Helemaal geen liefde voor Tune-In maar de manier om radio in huis te beluisteren.
Hee Google stream zender A. Google kijkt vervolgens of de zender via Tune-In wordt aangeboden, zo ja dan kun je luisteren, anders niet of je moet weer casten via je telefoon.
-
Er zijn ook radio's die je gewoon met een knop aan kunt zetten.
Maar als de handeling "radio aan zetten" perse moet beginnen met het uitspreken van de woorden "Heey Google" heb je inderdaad weinig keus.
Maar als de handeling "radio aan zetten" perse moet beginnen met het uitspreken van de woorden "Heey Google" heb je inderdaad weinig keus.
Ik vraag het me toch af of het zo is. Een heleboel Amerikaanse en Canadese radiostations zitten niet op tunein. Die worden toch ook gestart vanaf Google. Dus of Google alleen Tunein als basis gebruikt betwijfel ik.