TuneIn dood ???

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

rvbracht

Re: TuneIn dood ???

Bericht door rvbracht »

jessica schreef: 21 okt 2022 00:08 Ik gebruik al jaren geen Tunein meer. Ik gebruik de Simple Radio app. Gaat altijd vlekkeloos en is zeer makkelijk te bedienen. Is vooral populair in Amerika volgens mij. Hier in Europa minder bekend.
Die is inderdaad erg prettig. Alleen jammer dat je geen account kun aanmaken zodat je je favorieten kunt opslaan.
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Volgens mij en als ik het goed heb, is "Simple Radio" onderdeel van streema.
Daar kun je wel een account aan maken
jessica

Bericht door jessica »

peellandfm schreef: 06 nov 2022 20:09 Volgens mij en als ik het goed heb, is "Simple Radio" onderdeel van streema.
Ja dat klopt volgens mij.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

jessica schreef: 06 nov 2022 20:43
peellandfm schreef: 06 nov 2022 20:09 Volgens mij en als ik het goed heb, is "Simple Radio" onderdeel van streema.
Ja dat klopt volgens mij.
Correct, maar een login optie zit helaas niet in Simple Radio
PietAgoras

Bericht door PietAgoras »

Ik vind TuneIn ook niet geweldig, maar ben er toe veroordeeld omdat mijn streamer dit gebruikt. Omdat er door TuneIn steeds vaker reclame wordt geplaatst voor het starten van een stream (pre-roll heet dat geloof ik) heb ik het premium abonnement genomen, nu nog de gratis proefperiode. Maar vreemd genoeg verdwijnen hiermee niet deze pre-roll commercials. Dus het enige wat je krijgt voor dat premium abo is een aantal op de USA gerichte kanalen met o.a. sport en nieuws.
Wat dan de meerwaarde van premium is voor ons in Nederland ontgaat mij helemaal.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

TuneIn beklaagde zich een paar jaar geleden over de vergoedingen die ze kreeg van de internetradio fabrikanten en heeft toen 1 dag de platformknop uitgezet. Dus geen enkele radio op dat platform werkte meer.
Ze was toen een van de belangrijkste internetradio-platforms.
Dat blijkt achteraf he domste was TuneIn had kunnen doen. Ze is door de fabrikanten meteen massaal gedumpt en er kwam een nieuw platform van de fabrikanten voor in de plaats: MediaU.

Gevolg: TuneIn is gereduceerd tot een kruimelbedrijf.
Als ze eieren voor haar geld had gekozen, had ze nog groot kunnen zijn. Misschien wel groter. De eigenaar heeft zich goed verkeken op zijn onderhandelingspositie. Hij dacht een monopolie te hebben, maar dat bleek toch niet het geval.
rodie

Bericht door rodie »

TuneIn leeft hoor, vaak negeren ze je omdat informatie niet klopt van je. Reageer altijd met het mailadres waarmee je je zender hebt aangemeld. Op andere emailadressen reageren ze (bijna) niet meer.

Wij hebben een persoonlijk contactpersoon. Via een excelletje kunnen wij wijzigingen doorvoeren.

Ane Sybesma schreef: 14 okt 2022 15:29 Ook Google Home gebruikt Tune In dus als je wat wil als stream-station is het wel handig om op Tune-In aanwezig te zijn.
En vooral dit! Aanwezigheid op Tunein is momenteel toch best wel belangrijk, anders bereik je echt een hele grote groep luisteraars niet.

Het alternatief MediaYou is trouwens een stuk fijner. Heb een internetradio hier staan dat daar gebruik van maakt.
Maar ik bezit ook Google Home Nest, en daar moet ik het doen met Tunein
ColinC

Bericht door ColinC »

Is er iets gaande bij TuneIn? Onze listing is plotseling zonder kennisgeving verwijderd..

Edit: En spontaan weer terug, heel apart
Satfreak13

ColinC schreef: 24 feb 2023 21:16 Is er iets gaande bij TuneIn? Onze listing is plotseling zonder kennisgeving verwijderd..

TuneIn TuneOut TuneWeerIn.....

Een standaard voorbeeld van hoe een bedrijf door zelfoverschatting zichzelf om zeep kan helpen
Verbaast me dat het nog bestaat
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Satfreak13 schreef: 27 feb 2023 15:58
ColinC schreef: 24 feb 2023 21:16 Is er iets gaande bij TuneIn? Onze listing is plotseling zonder kennisgeving verwijderd..

TuneIn TuneOut TuneWeerIn.....

Een standaard voorbeeld van hoe een bedrijf door zelfoverschatting zichzelf om zeep kan helpen
Verbaast me dat het nog bestaat
Google maakt er gebruik van voor de Google Nest en Home speakers. Dat zal waarschijnlijk wel wat opleveren. En radiozenders zullen alleen al daarom graag op tunein te vinden zijn.
Satfreak13

Ane Sybesma schreef: 27 feb 2023 20:18 Google maakt er gebruik van voor de Google Nest en Home speakers. Dat zal waarschijnlijk wel wat opleveren. En radiozenders zullen alleen al daarom graag op tunein te vinden zijn.
Tja, als je bedrijf in overlevingsnood verkeert, zal het elke klant die ook maar een schijntje biedt, dankbaar met open armen ontvangen...
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Satfreak13 schreef: 28 feb 2023 09:17
Ane Sybesma schreef: 27 feb 2023 20:18 Google maakt er gebruik van voor de Google Nest en Home speakers. Dat zal waarschijnlijk wel wat opleveren. En radiozenders zullen alleen al daarom graag op tunein te vinden zijn.
Tja, als je bedrijf in overlevingsnood verkeert, zal het elke klant die ook maar een schijntje biedt, dankbaar met open armen ontvangen...
Geen idee wat google betaalt. Maar hier gebruiken de Google speakers dagelijks Tune-In. Als gebruiker heb ik er geen invloed op maar het werkt prima. Hé Google: 3FM. En klaar.
peellandfm

De tunein explorer is er onlangs bij gekomen.
Misschien dat dat even roet in het eten strooide.
djfox741

Bericht door djfox741 »

Mijn eerste vraag omdat ik net nieuw hier op dit forum ben.

Heb begrepen dat de Logitech squeezebox er mee gaat ophouden, althans de server ervan, nu heb ik gelezen dat er software is te downloaden die bijvoorbeeld geinstalleerd kan worden op een PC, NAS of desnoods een Laptop maar dat zou inhouden dat waar die software op is geinstalleerd ook aan moet staan als je naar de radio wilt luisteren op die Logitech boom radio.

Nu las ik hier dat de squeezebox software eigenlijk leunt op de TuneIn server, of ik heb het verkeerd begrepen maar mijn vraag komt wel in die richting.

Kan ik op de Logitech squeezebox ook radio spelen via TuneIn of als dat er niet inzit of ik dan TuneIn op die squeezebox erin kan zetten, ja sorry ben een leek wat dat betreft maar vind het jammer dat ik die box bij het grofvuil moet gaan gooien.
peellandfm

Ik denk dat je dit even moet lezen
https://mysqueezebox.com/index/Home
Plaats reactie