TuneIn dood ???

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

sverrips

TuneIn dood ???

Bericht door sverrips »

Weet iemand hoe het staat met TuneIn ? Mijn kop is wat snel geroepen, maar ik heb al 2 maanden het gevoel dat ik aan een dood paard trek. Ik sta al een aantal jaren in TuneIn met mijn progzender, echter sinds een paar maanden werkt het doorgeven van een wijziging via de broadcast pagina niet meer. Het doorgeven gaat goed, ook de bevestiging van doorgeven krijg ik. Maar daarna is het dood. Wijziging wordt niet doorgevoerd (na een paar keer ook niet, ook niet rechtstreeks mailen of reageren op de bevestiging) en ik sta machteloos toe te kijken hoe deze dienst ervoor zorgt dat het bij mij klachten regent. Voor mij was dat en nu zeker al de reden terughoudend op te stellen mijn radiozender overal maar aan te melden. Mensen indexeren je toch, dus ik heb er geen invloed op, maar bij weigeren van de dienst, regent het bij mij klachten.

Wie heeft gelijke ervaringen van de afgelopen maanden en is tunein nu bijna dood !
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
density1

Re: TuneIn dood ???

Bericht door density1 »

Ik gebruik dat al jaren niet meer veel te zware app in gebruik en niet gebruiksvriendelijk m.i. Receiver Radio voor iPhone en Mac is zoveel malen beter, stations worden gewoon binnen 24 uur toegevoegd als er wijzigingen zijn kun je dit ook zo doorgeven en wordt het aangepast, ook is er een mogelijkheid om zelf stream URL's toe te voegen zonder dat het in hun database komt. Het loopt ook uitstekend synchroon tussen iPhone app en Mac app. Erg tevreden.
sverrips

Bericht door sverrips »

density1 schreef: 14 okt 2022 14:51 Ik gebruik dat al jaren niet meer veel te zware app in gebruik en niet gebruiksvriendelijk
Klopt, echter een aantal (Denon bv) apparaten (tuners) maken gebruik van TuneIn, Dus dat verhaal gaat daarvoor helaas niet op ! Ik gebruik zelf een betaalde vradio app. Maar het gaat net om die internetradio's waar je zelf geen url in kan geven en een tunein app bevatten !
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ook Google Home gebruikt Tune In dus als je wat wil als stream-station is het wel handig om op Tune-In aanwezig te zijn.
ColinC

Bericht door ColinC »

Recentelijk contact gehad met TuneIn, vrij vlotte reacties en ook wijzigingen werden doorgevoerd. (Al moet je dit soms 3x herhalen omdat ze niet alles wijzigen wat je gewijzigd wilt hebben)
Calypso

Bericht door Calypso »

TuneIn is in mijn beleving niet meer gefocused op de audiostreams door anderen geleverd. Ze concentreren zich veel meer op hun eigen streams waarvoor je ook een abonnement moet nemen. Logisch, omdat het hun verdienmodel is, aan de andere kant zijn ze groot geworden als directory voor streams van anderen.

Toevoegen van nieuwe streams proberen ze al een tijd zo moeilijk mogelijk te maken (officieel zeggen ze dat ze het niet meer doen geloof ik), en ook de support is exact wat ColinC zegt: gebrekkig. Als ze iets voor je doen is het meegenomen, en anders gebeurd het vaak gehaast en halfbakken.

Of het ten dode opgeschreven is, geen idee, maar het kan goed zijn dat de financiele situatie oorzaak is aan het 'gedrag' - voor mij is TuneIn een noodzakelijk kwaad juist vanwege integratie met een aantal platforms, maar het is zeker niet de prettigste partij.
banne

Bericht door banne »

Ik vind het waardeloos in ieder geval, via Sonos gaat hier elke ochtend (met een alarmfunctie) de radio aan maar of dat ook lukt is altijd de vraag. Stream start ook regelmatig opnieuw waardoor je middenin een nummer ineens een opstart reclame van Tunin hoort. Mega irritant. De stream van Juke is zo nog erger want die stopt gewoon tientallen keren per dag ermee
jessica

Bericht door jessica »

Ik gebruik al jaren geen Tunein meer. Ik gebruik de Simple Radio app. Gaat altijd vlekkeloos en is zeer makkelijk te bedienen. Is vooral populair in Amerika volgens mij. Hier in Europa minder bekend.
chata

Bericht door chata »

Ik heb zelf een paar weken terug afscheid genomen van Tunein. De streams van de zenders worden niet ge-update. Ook logo's niet. Soms probeer je als luisteraar dat te laten aanpassen, maar dan moet je iemand zijn van de zender zelf. Ik ben nu overgestapt naar Juke. Daar kan je ook je streams laten zetten. Alleen is daar het nadeel dat die streams HTTPS moeten zijn en niet alle streams hebben dat. Tot nu toe wel te spreken over Juke.
Calypso

Bericht door Calypso »

banne schreef: 20 okt 2022 23:38 Ik vind het waardeloos in ieder geval, via Sonos gaat hier elke ochtend (met een alarmfunctie) de radio aan maar of dat ook lukt is altijd de vraag. Stream start ook regelmatig opnieuw waardoor je middenin een nummer ineens een opstart reclame van Tunin hoort. Mega irritant.
Dit ligt volgens mij niet aan TuneIn; nadat TuneIn z'n eigen reclameboodschap gestuurd heeft wordt je verbonden met de stream van het radiostation. Wanneer die onderbroken wordt, gaat je Sonos opnieuw verbinden met de TuneIn URL, krijg je de reclame dus weer en wordt je opnieuw verbonden met de stream van het radiostation zelf.

Van Juke weet ik niet zeker of het ook zo werkt, maar het lijkt me sterk dat Juke de bandbreedte en licentiekosten van andere stations op zich gaat nemen.
RadioPat

RE: TuneIn dood ???

Bericht door RadioPat »

Ik weet niet of ik hier iets andere vragen mag stellen, maar deels is TuneIn wél onderdeel van mijn vragen (•).

Ik gebruik namelijk al járen tot ultieme tevredenheid mijn Logitech Squeeuzebox Radio (internet only) ─ écht een topapparaat wat mij betreft, zelfs anno 2022 nog, mét, naast wifi, ook nog eens een ethernetaansluiting!

Ben je bekend met de Squeeuzebox Radio van Logitech, dan weet je dat het leunt op TuneIn voor wat betreft het streamen van internetradiostations.

En dan weet je waarschijnlijk ook dat die Squeezebox via de website www.mysqueezebox.com is te benaderen om bijvoorbeeld alarmen in te instellen of het bewerken van de Favorieten-lijst (zoals het handmatig invoeren/toevoegen van url’s of de volgorde van radiostations veranderen).

• Dat dit laatste kan, het via een website benaderen van een internetradio-apparaat, is dat een noviteit van Logitech of van TuneIn?

Maar na al die jaren gaat mijn Squeezebox Radio helaas wat slijtage vertonen en ben ik al enige tijd op zoek naar een goede vervanging want deze Squeeuzebox Radio (en volgens mij de gehele Squeeuzebox-lijn) wordt jammergenoeg niet meer door Logitech gemaakt.

• Mijn vraag: eigenlijk wil ik gewoon het liefst een nieuwe Logitech Squeezebox Radio, maar via de reguliere, commerciële verkoopkanalen gaat dat dus niet meer omdat Logitech dus geen Squeezebox Radio's meer maakt · heeft iemand een ander idee om nog aan een nieuw exemplaar te komen (of anders een tweedehandsje in zeer, zéér goede staat) ?

• En anders: zijn er andere merken dan Logitech die soortgelijke internetradio’s maken die óók aan een website gekoppeld zijn waarop ik dan via de computer of via een app op m’n mobiel op z’n minst de Favorieten-lijst kan bewerken? Want een Favorieten-lijst ‘extern’ kunnen beheren is voor mij écht een pre, écht een must, ik wil niet onhandig priegelen op een klein radioschermpje.
Laatst gewijzigd door RadioPat op 22 okt 2022 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
omtatsat

Bericht door omtatsat »

RadioPat schreef: 21 okt 2022 13:01 • is dat een noviteit van Logitech of van TuneIn?
Ik weet dat webradio's werken via https://smartradio.frontier-nuvola.net/, en daar kan je iets vergelijkbaars. Waaronder eigen urls toevoegen. Radio's van Revo, maar bijvoorbeeld ook van Medion werken via deze portal. De database is prima, ik weet niet via welke provider, maar niet via TuneIn, dat is me wel duidelijk.

Ik heb hier twee oude Squeezeboxes, en die zijn nog steeds geweldig. Alleen de wifi-ontvangst is erg onbetrouwbaar. Ik vermoed dat ze gewoon niet meer overweg kunnen met moderne wifi-signalen. Via ethernet kan je zo'n ding denk ik nog wel tot in de lengte van dagen gebruiken, zo lang mysqueezebox in de lucht blijft (en daar ga ik wel van uit, want er zit een enthousiaste community achter).

Dus misschien is dat een mogelijkheid: via ethernet je Squeezebox blijven gebruiken!

Heeft er hier iemand trouwens enig inzicht in de markt van radio-directory's? Je hebt dus TuneIn, maar ook alternatieven. Is TuneIn de grootste speler? En als ze kennelijk de belangstelling verloren hebben, wat betekent dat dan voor die markt?
density1 schreef: 14 okt 2022 14:51 Receiver Radio voor iPhone en Mac is zoveel malen beter.
Is ook mijn ervaring.
ViaWifi

Bericht door ViaWifi »

omtatsat schreef: 21 okt 2022 21:00

Heeft er hier iemand trouwens enig inzicht in de markt van radio-directory's? Je hebt dus TuneIn, maar ook alternatieven. Is TuneIn de grootste speler? En als ze kennelijk de belangstelling verloren hebben, wat betekent dat dan voor die markt?
Mijn radio's werken op MediaU. Die is heel goed, en zit in een behoorlijk aantal radio's. Vaak van merken die in principe niet als a-merk te boek staan, maar mijn Imperial's doen het iig uitstekend. Die behoren ook tot de bekendste waar MediaU in zit.

Je kunt er je eigen url's toevoegen. Aan de ene kant van het scherm heb je de url's die je niet zelf toe hebt gevoegd, en aan de andere kant het 'manual' gedeelte.

https://www.mediayou.net
RadioPat

RE: TuneIn dood ???

Bericht door RadioPat »

ViaWifi schreef: [...] Je kunt er je eigen url's toevoegen. Aan de ene kant van het scherm heb je de url's die je niet zelf toe hebt gevoegd, en aan de andere kant het 'manual' gedeelte.

https://www.mediayou.net
En met scherm bedoel je een groot computer/laptopscherm (en dus via www.mediayou.net) of het véél kleinere display van je Imperial-radio zelf ?
ViaWifi

Bericht door ViaWifi »

Dat eerste.

Maar dat wat je daar in hebt gevoerd is, in beide versies, gewoon via het menu van de betreffende MediaU-radio op te vragen.
Plaats reactie