weinig informatie regionale omroepen verandering freqenties DAB +

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Urbenhuis

Re: weinig informatie regionale omroepen verandering freqenties DAB +

Bericht door Urbenhuis »

glokhoff schreef: 30 aug 2022 12:45En als je die website met Firefox als browser opent, kun je de privacy mededeling niet wegklikken... RTV Oost heeft hetzelfde euvel.
dat kan ook met je ad-blocker te maken hebben. want mijn firefox doet hier prima inclusief wegklikken cookiewall.
altijd stereo en op meestal 2 wielen
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Urbenhuis schreef: 31 aug 2022 15:01
glokhoff schreef: 30 aug 2022 12:45En als je die website met Firefox als browser opent, kun je de privacy mededeling niet wegklikken... RTV Oost heeft hetzelfde euvel.
dat kan ook met je ad-blocker te maken hebben. want mijn firefox doet hier prima inclusief wegklikken cookiewall.
OK, zal eens kijken. Dank voor de tip !
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Een DAB+ radio werkt voor de luisteraar op naam van het station, niet op kanaal. Als luisteraar hoef je niks te doen met de wisseling, dat gaat automatisch. Het is dus logisch dat er vooraf niet heel veel aandacht voor is geweest, zoals dat bij wisseling van analoge frequenties wel is.

Van Radio M Utrecht is het bereik sterker, maar wel in een minder groot gebied. Met name richting noordoosten is het minder geworden. Dat kost waarschijnlijk wel luisteraars, hoewel buiten de regio.

Het steeds wegvallen van allerlei zenders lijkt wel opgelost. Dat is natuurlijk erg fijn.
Rock 'n roll is better than music!
Peterheefteenradio

Bericht door Peterheefteenradio »

Sinds de DAB+ verandering ontvang ik RTV Noord niet meer op DAB+, lokatie Bakkeveen (Friesland). Ook heb ik de radio laten scannen in een naburige plaats Marum (Westerkwartier) maar ook hier geen ontvangst van het kavel 7C. Hun uitzendgebied t.o.v de oude situatie is behoorlijk gekrompen.
De zon schijnt op de radio
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Er zijn zenders te kort, de zender Smilde moet nog aan, even geduld AUB.
iljitsch

Bericht door iljitsch »

Hm, ziet een DAB-radio automatisch nieuwe zenders op bestaande muxen? Ik dacht van niet, maar ik kan me vergissen.

Ondertussen wel prettig dat West nu goed doorkomt in Den Haag.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Hangt van de software af, en of de processor in de radio voldoende capaciteit heeft om de samenstelling van het ensemble regelmatig te checken.
Plaats reactie