Radio Favoriet was er 20 jaar geleden ook al. Of het dezelfde mensen betreft weet ik niet.powersfred schreef: ↑16 jul 2022 22:50 Sinds enige tijd heeft Tilburg 2 piraten die, voornamelijk in het weekend uitzenden. Vrij uniek aangezien het jaren geleden is dat er piraten in- en rond Tilburg actief waren.
Het gaat om radio Intercity op 91.6 en radio Favoriet op 105.5. Beide doen de naam 'piraat' wel echt eer aan maar ik vind het wel van durf getuigen om dit te doen. Ik meen dat Favoriet in het verleden al menig boete/dwangsom heeft gehad.
Piraten in Tilburg
Moderator: admin6
- Zwarte IJsbeer
Re: Piraten in Tilburg
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
-
Wow....1 FM piraat..... Hier in het oosten heb je ze voor het uitkiezen, vaak ook op doordeweekse dagen.
Tilburg heb je er wel meer. Maar vaak jongens die een paar uurtjes laat in de avond of in het weekend draaien op 92.3.
-
Leuk dat jullie ons gespot hebben.
Inderdaad is de geluidskwaliteit af en toe niet optimaal, omdat we wel eens iemand door streamen wat de kwaliteit erg beïnvloed.
Dat het tenenkrommend is verbaasd me, aangezien we er fatsoenlijke processing voor hebben zitten
Nee, we hebben niets te maken met Johan Huggers.
Inderdaad is de geluidskwaliteit af en toe niet optimaal, omdat we wel eens iemand door streamen wat de kwaliteit erg beïnvloed.
Dat het tenenkrommend is verbaasd me, aangezien we er fatsoenlijke processing voor hebben zitten
Nee, we hebben niets te maken met Johan Huggers.
Het ging om John Huggers; die had namelijk in de jaren 80 ook een zender in Tilburg met die naam.
Ik hoor nog wel eens Koekert (Piraat) op 92,2FM hier in Tilburg, zendt vanuit Loon op Zand (?) uit in de weekenden, vind het leuk om wat variatie te horen op de ether i.p.v enigheidsworst van de TOP40/Oldies format, sinds dat SLAM hier uit de ether is hier is het wel heel saai....
Bijna alle piratenzenders draaien oude Nederlandstalige muziek. Hardstyle of drum n bass zou cooler zijn.lucapols schreef: ↑17 apr 2024 15:41 Ik hoor nog wel eens Koekert (Piraat) op 92,2FM hier in Tilburg, zendt vanuit Loon op Zand (?) uit in de weekenden, vind het leuk om wat variatie te horen op de ether i.p.v enigheidsworst van de TOP40/Oldies format, sinds dat SLAM hier uit de ether is hier is het wel heel saai....
Er zijn toch nog wel wat signalen te ontvangen in Midden Brababant.
Regelmatig te ontvangen, enkele uurtjes in de avond of in het weekend rondom Drunen, op de 92,3 Mhz, of de 92.2 Mhz.
Ook op feestdagen wordt er weleens een signaal aan de band gezet.
koekert-fm
Cocktail
Radio Sprang-kanaria
Geheime Piraat
Atletico
Voornamelijk Nederlandse Smartlappen, met regelmatig live presentatie.
Altijd leuk om te luisteren...
Regelmatig te ontvangen, enkele uurtjes in de avond of in het weekend rondom Drunen, op de 92,3 Mhz, of de 92.2 Mhz.
Ook op feestdagen wordt er weleens een signaal aan de band gezet.
koekert-fm
Cocktail
Radio Sprang-kanaria
Geheime Piraat
Atletico
Voornamelijk Nederlandse Smartlappen, met regelmatig live presentatie.
Altijd leuk om te luisteren...
Laatst iets bijgekomen op de 106.5 hier, wel leuke mix van hits en classics. Geen jingles en geen RDS.
-
Heb in een ver verleden nog een vriendinnetje gehad uit Tilburg waardoor ik regelmatig die kant op kwam. Dat was halverwege tot eind jaren '80 en ik kan mij herinneren dat er in de Tilburgse ether weinig illegaals te bespeuren was. En wat er al in zat was inderdaad Nederlandstalig, maar voor hits moest je het daar toch echt van de grensstations vanuit Belgie hebben. Nu, vele jaren later is daar dus bljkbaar nog altijd geen verandering in gekomen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Favoriet is/was de favoriet van de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Als ik dat allemaal zo lees....
Maar eens een keer op vakantie in noord of oost Nederland dan en daar eens de band over draaien.
Maar eens een keer op vakantie in noord of oost Nederland dan en daar eens de band over draaien.