een rondje FM band
Moderator: admin6
-
een rondje FM band
92.3 Ter Land ter zee in de lucht.
94.5 (geen identificatie)
95.2 Radio Mexico
99.2 Star FM
95.2 Radio Mexico
99.2 Star FM
Re: een rondje FM band
Vanuit welke locatie zijn deze ontvangsten gedaan?terrestrial schreef: ↑11 jul 2022 22:55 92.3 Ter Land ter zee in de lucht.
95.2 Radio Mexico
99.2 Star FM
-
+-30 km onder Utrecht
Neem aan allemaal met de nodige KW's ? 

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Ik denk dat er wel wat condities zijn:
94.5 Drenthse Pioniers vanuit Z-O Drenthe prima te horen op mijn lokatie.
94.5 Drenthse Pioniers vanuit Z-O Drenthe prima te horen op mijn lokatie.
Er zijn al weken goede ontvangst condities.
Hier onderweg in Zeeland al Italiaanse, Spaanse, Tunesische en Marrokkaanse zenders gehoord. Maar ook dagenlang aanhoudend harde Duitse, Engels/Ierse en oostblok zenders gehoord.
Gewoon in de omroepband.
Hier onderweg in Zeeland al Italiaanse, Spaanse, Tunesische en Marrokkaanse zenders gehoord. Maar ook dagenlang aanhoudend harde Duitse, Engels/Ierse en oostblok zenders gehoord.
Gewoon in de omroepband.
-
Dan zit jij op een goede locatie of je hebt een hele goede tuner/antenne setup, want ik heb er op dit moment nog niks van gemerkt. BBC radio One FM 99.3 Talconeston komt soms zomers wel is binnen. De Duitsers en Belgen (FM/DAB+) die zitten vaak net op het randje dus kan ik wel ontvangen. Verder bij condities soms wallonie maar extreme DX valt tegen.
Maar we gaan het horen/zien, de komende dagen.
Wat ik dan zelf interessant vind, wat gebruik je voor de ontvangst?
-
Zelfs op de autoradio werden NL zenders door de Spaanse en marokaanse stations weggedrukt.
Gewoon rondrijdend en luisterend op mijn autoradio, lekker smalbandig en gevoelig, helaas geen AM meer maar dan weer wel dab+. Thuis heb ik geeneens een fm radio meer aangesloten staan.
En dan geen “vinnetje” als antenne maar een extra eigen antenne. Ook op de rds gewoon heel veel teksten voorbij zien komen wat de identificatie wat makkelijker maakte.
Ik reed afgelopen week tussen Amsterdam en Terneuzen heen en weer en nam in Zeeland de kustroute.