Waar goede vormgeving te halen?

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

Jelle0522

Waar goede vormgeving te halen?

Bericht door Jelle0522 »

Hoewel dit waarschijnlijk al vaak genoeg gevraagd is (als dat zo is Admins, geef het dan aan in welk topic ik kan wezen dan stuur ik het daar!)

Ik maak een jongerenprogramma bij de lokale omroep in Meppel en hoewel we nu zelf nog onze vormgeving in elkaar draaien of de jingles van de omroep gebruiken, willen we ook wat meer gepersonaliseerde vormgeving. Gezien we een jongerenprogramma zijn hebben we niet zoveel aan de iets meer lokale piraat-klinkende jingles (die ik wel heel gaaf vind uiteraard), heeft iemand een jingleboer waar jullie enthousiast over zijn, waar ik eens een kijkje kan nemen? De leverancier van onze stationsvormgeving lijkt er namelijk mee gestopt te zijn :-(
justingroot

Re: Waar goede vormgeving te halen?

Bericht door justingroot »

Hoi Jelle,

Als je googelt vind je al best veel.
https://jinglestudio.nl is een bekende.
Zelf ken ik ook iemand die jingles maakt, hij heet Luuk Milo. https://luukmilo.nl

Succes met je programma man.

Groet,
Justin Groot
Muziekredacteur en radiomaker bij RTV Purmerend.
karelhuis

Bericht door karelhuis »

Ik zou zeker even kijken op stemmenbrigade.nl en Martinus vragen.
Voorbeelden te over en hij heeft en maakt wat jij wil.
Weblog: www.karel.fm
station-drz

Bericht door station-drz »

Hoi

Ik heb zelf via Radiojingle.nl verscheidene pakketten laten maken. Ze bieden veel keus en liggen lekker in het oor.
Kost wel wat maar dan heb je ook echt wat!

gr wouter
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))
Beds & Drones

Bericht door Beds & Drones »

AudioBrothers uit Amsterdam maken veel voor 538 enzo.
Ze hebben sinds kort een webshop met radiovormgeving te koop.
Echt prima kwaliteit voor een goed prijsje.
jensdelanger

Bericht door jensdelanger »

Ik zou ook eens een kijkje nemen op http://radioimagingshop.com. Kun je zeer betaalbaar leuke vormgeving downloaden.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Jens, het gespam begint nu op te vallen.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
jensdelanger

Bericht door jensdelanger »

rutgrrr schreef: 24 nov 2022 20:46 Jens, het gespam begint nu op te vallen.
Gespam? Precies welgeteld twee hele posts waarin ik gewoon een antwoord geef op de topicvraag (dus logisch dat mensen een linkje plaatsen naar een website) en (in dat andere topic) ook inhoudelijk een bijdrage lever op het onderwerp? Als dat al spam is...? Ik wilde het daar ook juist bij laten. ;-)
rodie

Bericht door rodie »

Laat maar doorgaan, ik ben wel benieuwd wat er anno 2022/2023 er nu beschikbaar is.
De meeste topics uit het verleden zijn zo erg gedateerd, met veel bedrijfjes die niet eens meer bestaan.
ColinC

Bericht door ColinC »

Bij gebrek aan een beetje fatsoenlijke en betaalbare Nederlandse diensten haal ik mijn vormgeving voornamelijk uit het buitenland, met name in het Verenigd Koninkrijk is er een groot aanbod en deels in Amerika.

Via Fiverr kom je soms ook wel eens wat parels tegen en anders je stem daar zoeken en zelf gaan afmixen. :D
Feivel

Bericht door Feivel »

jensdelanger schreef: 24 nov 2022 22:55
Gespam? Precies welgeteld twee hele posts waarin ik gewoon een antwoord geef op de topicvraag (dus logisch dat mensen een linkje plaatsen naar een website) en (in dat andere topic) ook inhoudelijk een bijdrage lever op het onderwerp? Als dat al spam is...? Ik wilde het daar ook juist bij laten. ;-)
Dan moet je er wel eerlijk bij zeggen dat je samenwerkt met dat bedrijf, natuurlijk.
Streamer045

Bericht door Streamer045 »

is het het een optie om zelf iets te produceren, vraag vrienden om je heen of ze teksten willen inspreken. kijk op fever voor bedjes en sounds.... beetje knip en plak.. maar met low budget mischien wel mogelijk. Creatief zou het tover woord kunnen zijn. succes!
HenkHitkanon

Bericht door HenkHitkanon »

Je kan natuurlijk ook altijd de vormgevers van de grote zenders benaderen, die mannen willen vaak wel voor een leuke prijs het e.e.a. in elkaar zetten. Dan heb je A kwaliteit vormgeving, die niet komt van een grote jingleboer, waar je je helemaal scheel betaald.
rodie

Bericht door rodie »

Via fiverr ben ik ooit wat talent tegengekomen en daar is dit uit voortgekomen.
https://www.youtube.com/watch?v=3rj-OMvXMnY

Natuurlijk is het geen A-kwaliteit maar op zender klinkt het toch aardig.
De TOTH zou je even via http://icecast1.drechtsteden1.nl:8000 moeten beluisteren live op zender.
fhughes

Bericht door fhughes »

Het is erg belangrijk dat je iemand waar kunt vragen over de kwaliteit van de vormgeving of wat daarvoor geschikt is voor jouw programma's. Veel bedrijfjes hebben ook een vaste reputatie en zijn bekend geworden om hun werk op het gebied van radiovoormgeving. Je kan bijvoorbeeld Radiojingle.nl, Audiobrothers of Jinglestudio.nl bellen of zelfs per mail sturen met je ideeën voor wat uiterlijk en klank wilt hebben.
Maar een goede tip die ik kan geven is om te kijken bij de lokale horeca of bedrijfjes waar u kan afnemen van. Vaak hebben ze al bekende vormgeving en kunnen ze ook zelf nog wel wat aanpassen of wijzigen voor uw programma's.
En in ieder geval een goed startje zetten met een goede aankondiging die opvallend genoeg is en niet alleen wordt vergeten na de eerste keer.
Plaats reactie